Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW šokuje studií Active Tourer Concept: Má tříválec 1,5 l a pohon předních kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (85)
Mnichovská automobilka si pro pařížský autosalon připravila koncept, který přináší pro značku BMW řadu novinek a má namířeno proti Mercedesu třídy B.

BMW Active Tourer Concept představuje skutečně velký milník v historii své značky, který se nebude líbit velkému množství fanoušků značky, ale cílové skupině zákazníků bude s největší pravděpodobností úplně jedno, která kola jsou poháněna a kolik válců má motor.

Novinka připravená pro blížící se autosalon v Paříži je historicky prvním BMW s pohonem předních kol a mnichovští tím pádem vyzkoušeli již všechny koncepce od motoru vpředu a pohonu zadních nebo všech kol přes motor vzadu a pohon zadních kol u sedanů, kupé a kabrioletů řady 700 nebo slavné Issety až po motor před zadní nápravou u kupé M1.

BMW Active Tourer Concept představuje prozatím vizi kompaktního prémiového MPV připraveného konkurovat především novému Mercedesu třídy B. Tomu odpovídá tvar i rozměry karoserie dlouhé 4350 mm, široké 1834 mm a vysoké 1560 mm. Rozvor náprav má toto BMW dlouhý 2670 mm.

Pod karoserií jejíž design navazuje především ostrými liniemi předních partií na poslední generaci řady 3 se ukrývá plug-in hybridní pohonný systém. Ten tvoří 1,5litrový přeplňovaný zážehový tříválec umístěný vpředu a pohánějící přední kola, zatímco elektromotor roztáčí kola zadní. Energii potřebnou pro práci elektromotoru poskytují lithium-iontové baterie.

BMW uvádí, že celkový výkon hybridního pohonného ustrojí je 140 kW (190 k) a točivý moment 200 Nm. Koncept hybridního MPV má akcelerovat z 0 na 100 km/h za necelých osm sekund a jeho maximální rychlost se má pohybovat okolo 200 km/h. Pouze na elektřinu ujede Active Tourer Concept okolo 30 km. Průměrná spotřeba paliva je podle automobilky pouhých 2,5 litru benzinu na 100 km. Emise CO2 mají hodnotu 60 g/km.

Podobně jako exteriér se i interiér hlásí k liniím značky BMW a palubní deska navazuje na tvary, které znají majitelé nových sériových vozů z Mnichova. Na rozdíl od nich působí vnitřní prostor Active Tourer Conceptu přeci jen trochu futuristickým dojmem, který podtrhuje především použití head-up displeje, 10palcový displej infotainmentového systému na palubní desce a rozměrné obrazovky na zadní straně předních sedadel, což příliš tradiční výbava pro vůz této velikosti ani u prémiových značek.

Druhou řadou sedadel BMW Active Tourer Concept jen potvrzuje, že je předobrazem budoucího sériového MPV. Zadní sedadla jsou totiž dělená v poměru 40:20:40 a lze je jednotlivě skládat nebo případně zcela vyjmout z vozu.

Podle neoficiálních informací se má z BMW Active Tourer Concept v příštím roce stát sériový model řada 1 GT, jehož prodej se rozběhne nejpozději začátkem roku 2014.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (85)
Avatar - escorpion
15. 9. 2012 17:11
Re: Zvuk noveho trojvalca
Na 3-valec celkom ujde, ale ja radšej R6 >:D
15. 9. 2012 14:54
Re: Zvuk noveho trojvalca
Já myslím, že lepší je bejt zdravej a bohatej než nemocnej a chudej. Takže za mě benzín V8. :-)
15. 9. 2012 14:15
Re: Zvuk noveho trojvalca
Lepší benzínový trojválec než dieselový šestiválec...
15. 9. 2012 12:12
Re: Zvuk noveho trojvalca
S BMW jezdím, jsem spokojený a dalo by se říct, že mu i fandím. Ale dej mi pokoj s tříválcem. Zvuk mi moc úžasný nepřijde a v kabině je ho na můj vkus až moc.

Já tedy "palec hore" rozhodně ne !
15. 9. 2012 11:15
Re: Jedno z najkrajsich BMW
:yes: