Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Active Tourer: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (7)
Mnichovská automobilka chce nahlédnout do segmentu MPV. V Paříži prezentuje první kreaci na toto téma.

Sportovní ražení a velkoprostorový automobil, jde vůbec tato kombinace k sobě? BMW konceptem Active Tourer dokazuje, že ano.

Sama automobilka o Active Tourer tvrdí, že kombinuje komfort a funkčnost s dynamikou a stylem. Při pohledu na skutečný vůz můžeme říci, že mu tato charakteristika doopravdy sedí.

Automobil používá to nejlepší ze současného designového stylu BMW. Jednotlivé detaily jsou známé – mohutné ledvinky z řady 7, koncové svítilny z řady 3Touring či přední nárazník ne nepodobný BMW s písmenem M v názvu. Jejich povedená kombinace a zpracování znamená, že Active Tourer můžeme nazvat jedním z nejhezčích BMW současnosti.

Netradičně řešená jsou vnější zpětná zrcátka. Ta jsou „obmotána“ leštěnou linkou. Linii střechy pak zakončuje výrazný střešní spoiler.

Vnitřek sází na praktičnost, jak bývá u MPV zvykem. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40, díky stolkům integrovaným do předních sedaček se pasažéři mohou třeba naobědvat během cesty. Při stolování by ale bylo třeba dávat pozor na světlé kožené čalouněn, aby se nezašpinilo. Díky obrazovkám se pak cestující vzadu mohou zabavit třeba sledováním filmu.

Svými rozměry Active Tourer jasně míří na Mercedes-Benz třídy B. Velkoprostorové BMW je dlouhé 4.350 milimetrů, široké 1.834 mm a vysoké 1.560 mm, rozvor činí 2.670 mm. Béčko je o devět milimetrů delší, o 48 mm užší a o tři milimetry nižší, jeho rozvor je dlouhý 2.699 mm.

BMW hraje na dynamičtější notu, zatímco Mercedes na elegantnější. Díky své šířce mnichovské MPV vypadá, jako by bylo více „připlácnuté“ k zemi. Active Tourer rovněž působí hbitě a lehce, zatímco třída B spíše opulentně.

Závěrem nastává dilema. Hodí se vůz kategorie MPV s pohonem předních kol ke značce BMW? Zákazníci svým zájmem sami ukážou, zda by takový vůz chtěli. Za sebe velkoprostorovému BMW říkám ano, ale to pouze za předpokladu, že si sériový vůz, nazvaný zřejmě 1 GT, ponechá křivky studie Active Tourer. Přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru bych ale osobně vyměnil za větší jednotku s více válci...

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - ericho33
27. 9. 2012 19:03
Re: Raketa
vystihol si to úplne presne :yes:
ľahko upraviť interiér a pokojne mi môže parkovať pod oknom ;-)
Avatar - Bubáq
27. 9. 2012 17:03
První dojmy na živo
jsou důležité, mohou částečně korigovat první dojmy z fotografií. Nejprve jsem tento model uvítal, vypadá opravdu lépe, než - podle mého - nepovedený design MB B 2G. Jenže teď mi vadí některé detaily, které pravděpodobně míří do série- a nejen u AT. Například zalomení žeber ledvinek v horní části: tak to je opravdu hodně arabské a nemohu to považovat za nějaké vylepšení vzhledu nebo za posílení dynamičnosti linií. Na druhou stranu vítám ústup od propojení krycího skla světlometů s rámečkem ledvinek (viz řada 3): AT potvrzuje svým tradičním řešením, že řešení á la 3 je samoúčelným omylem.
Avatar - PeterLuk
27. 9. 2012 16:40
Re: Raketa
:yes: :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
27. 9. 2012 15:15
Re: Raketa
Pro mě je interiér ok, až na tu semiš. Výhradně jen hladká texturovaná useň.
Avatar - wladyk
27. 9. 2012 14:23
Re: Raketa
Když překousnu to, že je to předokolka tak je to pohledné auto. Interiér taky pěkný, přehledný a bez výstřelků co předvádí jiné automobilky. Prostě takový co klient BMW očekává. Jenom ten tříválec néééééééé!!!