reklama


BMW Alpina B3 3.3

BMW Alpina B3 3.3

 
 

Německá společnost Alpina, jejíž jméno je těsně spojeno s prvotřídními a luxusně vybavenými automobily, patří mezi přední úpravce automobilů BMW. Každoročně vyjede z dílen jen 800 jedinečných automobilů, zaujímajících výjimečné postavení na automobilovém trhu.

Přestože je Alpina úpravcem se vším všudy, nenajdeme na karoserii B3 žádné extrémní křídla, prahové lišty apod. Alpina sází pouze na svůj "tradiční přední nárazník", elegantní "křidýlko" na hraně víka zavazadlového prostoru a unikátní 18placová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/40 ZR18 vpředu a 255/35 ZR18 vzadu.

Typové označení B3 předznamenává, že se jedná o trojkovou modelovou řadu automobilky BMW v provedení sedan, kombi, kupé nebo kabriolet a 3.3 značí objem pohonné jednotky, kterou je řadový šestiválec s maximálním výkonem 280 k (206 kW) a nejvyšším točivým momentem 335 Nm. Nejvyšší rychlost se dle karosérie, použité převodovky a pohonu kol mění od 267 do 252 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne Alpina B3 3,3 za 5,7-7,2 s. V základním provedení je přenášen přes manuální šestistupňovou převodovku na zadní poháněná kola. Zákazníci mají samozřejmě, za příplatek, k dispozici také automatickou pětistupňovou převodovku s originálním systémem SWICH-TRONIC, který dovoluje zažít pocity pilotů formule 1, ale také naprosto bezstarostnou jízdu v plně automatickém režimu, kdy odpadají všechny starosti s řazením. V polosamočinném režimu je převodovka ovládána dvěma tlačítky na volantu, přičemž to pravé řadí vyšší rychlostní stupně a levé nižší. Systém se samozřejmě automaticky postará o to, aby nedošlo k poškození motoru. V praxi to znamená, že při dosažení maximálních otáček dojde automaticky k přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, naopak při velkém zpomalení dojde k zařazení druhého rychlostního stupně, vyžaduje-li řidič zařazení prvního rychlostního stupně může tak učinit pomocí již zmíněného levého tlačítka na volantu.

Interiér se vyznačuje nejen velmi bohatou standardní výbavou, ale také velkým podílem ruční práce. Ruční výrobou vznikají například sedadla standardně potažená kvalitní antracitovou látkou se zelenomodrým proužkem nebo kůží potažený tříramenný volant. Z další výbavy jmenujme automatickou klimatizaci, přední i boční airbagy, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka a dálkově ovládané centrální zamykání. Unikátnost každému vozu dodá postříbřený štítek s výrobním číslem.

BMW Alpina nezapomíná ani na příznivce pohonu všech kol, když za příplatek nabízí k sedanu nebo kombi modelu B3 3.3 SWICH-TRONIC právě pohon obou náprav. Točivý moment je distribuován v poměru 38: 62 ve prospěch zadní nápravy. Toto řešení zamezuje nekontrolovatelnému přechodu z nedotáčivosti do přetáčivosti jako je tomu při dělení točivého momentu v poměru 50: 50.

Nad bezpečnou jízdou bdí u všech modelů ABS, elektronická kontrola stability DSC III a CBC neboli Cornerig Brake Control, což je systém rozdělující v zatáčkách brzdnou sílu mezi vnější a vnitřní kola tak, aby usnadnil samotné zatáčení. Provedení s pohonem všech kol je navíc vybaveno systém ADB-X, který má na starosti kontrolu trakce.

BMW Alpina B3 je luxusní a rychlý automobil, který nabídne už v základním provedení velkou porci individuality, nemluvě o dalších nestandardních úpravách na přání kupujícího. Od 1. března 2001 se na německém trhu prodává BMW Alpina B3 v cenách od 88.500 DEM (za základní provedení s karosérií sedan) do 105.800 DEM za B3 Cabrio SWITCH-TRONIC.

* - 6ti stupňová manuální převodovka

** - automatická převodovka SWITCH-TRONIC

*** - automatická převodovka SWITCH-TRONIC + pohon všech kol - 4WD

B3 Sedan3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)266*/261**/256***
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,7*/6,6**/6,9***
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,1*/17,9**/-***
Mimo město (l/100 km)7,7*/8,1**/-***
Kombinovaná (l/100 km)10,8*/11,7*/-***
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4471
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1395*/1395**/1414***
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472*/1472**/1481***
Objem zav. prostoru (l)440
Pohotovostní hmotnost (kg)1450*/1480**/1560***
Nosnost (kg)500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Coupé3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)267*/262**
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,7*/6,6**
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16.1*/17,9**
Mimo město (l/100 km)7,7*/8,1**
Kombinovaná (l/100 km)10,8*/11,7**
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4488
Šířka (mm)1757
Výška (mm)1367
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472
Objem zav. prostoru (l)410
Pohotovostní hmotnost (kg)1450*/1480**
Nosnost (kg)500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Cabrio3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)260*/255**
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,1*/6,9**
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,9*/17,8**
Mimo město (l/100 km)8,2*/8,5**
Kombinovaná (l/100 km)11,4*/11,9**
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4488
Šířka (mm)1757
Výška (mm)1352
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472
Objem zav. prostoru (l)260-300
Pohotovostní hmotnost (kg)1620*/1645**
Nosnost (kg)420
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Touring3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)262*/257**/252***
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,1*/6,9**/7,2***
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,2*/18**/-***
Mimo město (l/100 km)7,8*/8,2**/-***
Kombinovaná (l/100 km)11*/11,9**/-***
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4478
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1389*/1389*/1409***
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472*/1472**/1481***
Objem zav. prostoru (l)435-1345
Pohotovostní hmotnost (kg)1525*/1555**/1630***
Nosnost (kg)540/540/500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu

Nově zvolený americký prezident Donald Trump v pátek…

Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému

Kompromisní plán na zavedení mýtného pro osobní…

Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking

Slavný vědec Stephen Hawking napsal pro list Guardian…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu.…

Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

 




Video: Alpina B3 Touring, superrychlé kombi už jezdí po Severní smyčce Video: Alpina B3 Touring, superrychlé kombi už jezdí po Severní smyčce

Alpina chystá ostré kombi na bázi současné generace BMW…

Alpina B3 BiTurbo za 1,71 milionu Kč: Nejlevnější cesta, jak jezdit 300 km/h Alpina B3 BiTurbo za 1,71 milionu Kč: Nejlevnější cesta, jak jezdit 300 km/h

Jezdí přes 300 km/h a přitom stojí bezpečně do dvou…

 



 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to nejvíc klouže?

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to…

Zledovatěla vozovka, před tím varují silničáři v sobotu řidiče, jak na Moravě, tak na severu i východě Čech.…

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které  naopak zimu?

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které…

Podobně jako někteří živočichové uléhají k zimnímu spánku i některé rostliny si potřebují přes zimu odpočinout a…

 

iSport.cz

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se radovalo po nájezdech

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se…

Hokejisté San Jose porazili v NHL Montreal 2:1 a připsali si desáté vítězství nad Canadiens na domácím ledě v…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt, být dobrou matkou?

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt,…

"Vážený pane profesore, Vaše články čtu téměř okamžitě, jak vyjdou, a moc se na ně těším. Ale článek v RX 23/16…

 
 
reklama