BMW Alpina B3 3.3

BMW Alpina B3 3.3

 
 

Německá společnost Alpina, jejíž jméno je těsně spojeno s prvotřídními a luxusně vybavenými automobily, patří mezi přední úpravce automobilů BMW. Každoročně vyjede z dílen jen 800 jedinečných automobilů, zaujímajících výjimečné postavení na automobilovém trhu.

Přestože je Alpina úpravcem se vším všudy, nenajdeme na karoserii B3 žádné extrémní křídla, prahové lišty apod. Alpina sází pouze na svůj "tradiční přední nárazník", elegantní "křidýlko" na hraně víka zavazadlového prostoru a unikátní 18placová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/40 ZR18 vpředu a 255/35 ZR18 vzadu.

Typové označení B3 předznamenává, že se jedná o trojkovou modelovou řadu automobilky BMW v provedení sedan, kombi, kupé nebo kabriolet a 3.3 značí objem pohonné jednotky, kterou je řadový šestiválec s maximálním výkonem 280 k (206 kW) a nejvyšším točivým momentem 335 Nm. Nejvyšší rychlost se dle karosérie, použité převodovky a pohonu kol mění od 267 do 252 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne Alpina B3 3,3 za 5,7-7,2 s. V základním provedení je přenášen přes manuální šestistupňovou převodovku na zadní poháněná kola. Zákazníci mají samozřejmě, za příplatek, k dispozici také automatickou pětistupňovou převodovku s originálním systémem SWICH-TRONIC, který dovoluje zažít pocity pilotů formule 1, ale také naprosto bezstarostnou jízdu v plně automatickém režimu, kdy odpadají všechny starosti s řazením. V polosamočinném režimu je převodovka ovládána dvěma tlačítky na volantu, přičemž to pravé řadí vyšší rychlostní stupně a levé nižší. Systém se samozřejmě automaticky postará o to, aby nedošlo k poškození motoru. V praxi to znamená, že při dosažení maximálních otáček dojde automaticky k přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, naopak při velkém zpomalení dojde k zařazení druhého rychlostního stupně, vyžaduje-li řidič zařazení prvního rychlostního stupně může tak učinit pomocí již zmíněného levého tlačítka na volantu.

Interiér se vyznačuje nejen velmi bohatou standardní výbavou, ale také velkým podílem ruční práce. Ruční výrobou vznikají například sedadla standardně potažená kvalitní antracitovou látkou se zelenomodrým proužkem nebo kůží potažený tříramenný volant. Z další výbavy jmenujme automatickou klimatizaci, přední i boční airbagy, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka a dálkově ovládané centrální zamykání. Unikátnost každému vozu dodá postříbřený štítek s výrobním číslem.

BMW Alpina nezapomíná ani na příznivce pohonu všech kol, když za příplatek nabízí k sedanu nebo kombi modelu B3 3.3 SWICH-TRONIC právě pohon obou náprav. Točivý moment je distribuován v poměru 38: 62 ve prospěch zadní nápravy. Toto řešení zamezuje nekontrolovatelnému přechodu z nedotáčivosti do přetáčivosti jako je tomu při dělení točivého momentu v poměru 50: 50.

Nad bezpečnou jízdou bdí u všech modelů ABS, elektronická kontrola stability DSC III a CBC neboli Cornerig Brake Control, což je systém rozdělující v zatáčkách brzdnou sílu mezi vnější a vnitřní kola tak, aby usnadnil samotné zatáčení. Provedení s pohonem všech kol je navíc vybaveno systém ADB-X, který má na starosti kontrolu trakce.

BMW Alpina B3 je luxusní a rychlý automobil, který nabídne už v základním provedení velkou porci individuality, nemluvě o dalších nestandardních úpravách na přání kupujícího. Od 1. března 2001 se na německém trhu prodává BMW Alpina B3 v cenách od 88.500 DEM (za základní provedení s karosérií sedan) do 105.800 DEM za B3 Cabrio SWITCH-TRONIC.

* - 6ti stupňová manuální převodovka

** - automatická převodovka SWITCH-TRONIC

*** - automatická převodovka SWITCH-TRONIC + pohon všech kol - 4WD

B3 Sedan3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)266*/261**/256***
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,7*/6,6**/6,9***
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,1*/17,9**/-***
Mimo město (l/100 km)7,7*/8,1**/-***
Kombinovaná (l/100 km)10,8*/11,7*/-***
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4471
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1395*/1395**/1414***
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472*/1472**/1481***
Objem zav. prostoru (l)440
Pohotovostní hmotnost (kg)1450*/1480**/1560***
Nosnost (kg)500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Coupé3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)267*/262**
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,7*/6,6**
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16.1*/17,9**
Mimo město (l/100 km)7,7*/8,1**
Kombinovaná (l/100 km)10,8*/11,7**
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4488
Šířka (mm)1757
Výška (mm)1367
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472
Objem zav. prostoru (l)410
Pohotovostní hmotnost (kg)1450*/1480**
Nosnost (kg)500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Cabrio3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)260*/255**
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,1*/6,9**
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,9*/17,8**
Mimo město (l/100 km)8,2*/8,5**
Kombinovaná (l/100 km)11,4*/11,9**
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4488
Šířka (mm)1757
Výška (mm)1352
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472
Objem zav. prostoru (l)260-300
Pohotovostní hmotnost (kg)1620*/1645**
Nosnost (kg)420
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Touring3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)262*/257**/252***
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,1*/6,9**/7,2***
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,2*/18**/-***
Mimo město (l/100 km)7,8*/8,2**/-***
Kombinovaná (l/100 km)11*/11,9**/-***
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4478
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1389*/1389*/1409***
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472*/1472**/1481***
Objem zav. prostoru (l)435-1345
Pohotovostní hmotnost (kg)1525*/1555**/1630***
Nosnost (kg)540/540/500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit

Ceny zemědělské půdy loni vzrostly o 5,8 procenta, uvedla…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Alpina B4 S Biturbo Edition 99 je rychlejší než tovární BMW M4 Alpina B4 S Biturbo Edition 99 je rychlejší než tovární BMW M4

BMW řady 4 se pomalu chystá na odpočinek. Loučí se s ním…

Video: Alpina B3 Touring, superrychlé kombi už jezdí po Severní smyčce Video: Alpina B3 Touring, superrychlé kombi už jezdí po Severní smyčce

Alpina chystá ostré kombi na bázi současné generace BMW…

 



 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Dnes 15:56

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

New York zaplnila Česká republika: Reklamou chce agentura nalákat Američany do Česka

New York zaplnila Česká republika: Reklamou chce…

Reklamní prezentace České republiky v newyorském metru oslovila na konci loňského roku celkem deset milionů…

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

 

iSport.cz

Fiorentina porazila Spal. Pomohl jí odvolaný gól a následná penalta

Fiorentina porazila Spal. Pomohl jí odvolaný gól a…

Fotbalisté Fiorentiny vyhráli v italské lize ve Ferraře nad Spalem 4:1 i díky videu, po němž rozhodčí odvolal…

Vémola nejen o přestupu: Zadarmo zápasit nebudu! XFN neplní podmínky

Vémola nejen o přestupu: Zadarmo zápasit nebudu! XFN…

Svým přestupem z organizace XFN pod hlavičku společnosti OKTAGON MMA způsobil poprask, jaký česká MMA scéna…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…