BMW Alpina B3 3.3

BMW Alpina B3 3.3

 
 

Německá společnost Alpina, jejíž jméno je těsně spojeno s prvotřídními a luxusně vybavenými automobily, patří mezi přední úpravce automobilů BMW. Každoročně vyjede z dílen jen 800 jedinečných automobilů, zaujímajících výjimečné postavení na automobilovém trhu.

Přestože je Alpina úpravcem se vším všudy, nenajdeme na karoserii B3 žádné extrémní křídla, prahové lišty apod. Alpina sází pouze na svůj "tradiční přední nárazník", elegantní "křidýlko" na hraně víka zavazadlového prostoru a unikátní 18placová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/40 ZR18 vpředu a 255/35 ZR18 vzadu.

Typové označení B3 předznamenává, že se jedná o trojkovou modelovou řadu automobilky BMW v provedení sedan, kombi, kupé nebo kabriolet a 3.3 značí objem pohonné jednotky, kterou je řadový šestiválec s maximálním výkonem 280 k (206 kW) a nejvyšším točivým momentem 335 Nm. Nejvyšší rychlost se dle karosérie, použité převodovky a pohonu kol mění od 267 do 252 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne Alpina B3 3,3 za 5,7-7,2 s. V základním provedení je přenášen přes manuální šestistupňovou převodovku na zadní poháněná kola. Zákazníci mají samozřejmě, za příplatek, k dispozici také automatickou pětistupňovou převodovku s originálním systémem SWICH-TRONIC, který dovoluje zažít pocity pilotů formule 1, ale také naprosto bezstarostnou jízdu v plně automatickém režimu, kdy odpadají všechny starosti s řazením. V polosamočinném režimu je převodovka ovládána dvěma tlačítky na volantu, přičemž to pravé řadí vyšší rychlostní stupně a levé nižší. Systém se samozřejmě automaticky postará o to, aby nedošlo k poškození motoru. V praxi to znamená, že při dosažení maximálních otáček dojde automaticky k přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, naopak při velkém zpomalení dojde k zařazení druhého rychlostního stupně, vyžaduje-li řidič zařazení prvního rychlostního stupně může tak učinit pomocí již zmíněného levého tlačítka na volantu.

Interiér se vyznačuje nejen velmi bohatou standardní výbavou, ale také velkým podílem ruční práce. Ruční výrobou vznikají například sedadla standardně potažená kvalitní antracitovou látkou se zelenomodrým proužkem nebo kůží potažený tříramenný volant. Z další výbavy jmenujme automatickou klimatizaci, přední i boční airbagy, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka a dálkově ovládané centrální zamykání. Unikátnost každému vozu dodá postříbřený štítek s výrobním číslem.

BMW Alpina nezapomíná ani na příznivce pohonu všech kol, když za příplatek nabízí k sedanu nebo kombi modelu B3 3.3 SWICH-TRONIC právě pohon obou náprav. Točivý moment je distribuován v poměru 38: 62 ve prospěch zadní nápravy. Toto řešení zamezuje nekontrolovatelnému přechodu z nedotáčivosti do přetáčivosti jako je tomu při dělení točivého momentu v poměru 50: 50.

Nad bezpečnou jízdou bdí u všech modelů ABS, elektronická kontrola stability DSC III a CBC neboli Cornerig Brake Control, což je systém rozdělující v zatáčkách brzdnou sílu mezi vnější a vnitřní kola tak, aby usnadnil samotné zatáčení. Provedení s pohonem všech kol je navíc vybaveno systém ADB-X, který má na starosti kontrolu trakce.

BMW Alpina B3 je luxusní a rychlý automobil, který nabídne už v základním provedení velkou porci individuality, nemluvě o dalších nestandardních úpravách na přání kupujícího. Od 1. března 2001 se na německém trhu prodává BMW Alpina B3 v cenách od 88.500 DEM (za základní provedení s karosérií sedan) do 105.800 DEM za B3 Cabrio SWITCH-TRONIC.

* - 6ti stupňová manuální převodovka

** - automatická převodovka SWITCH-TRONIC

*** - automatická převodovka SWITCH-TRONIC + pohon všech kol - 4WD

B3 Sedan3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)266*/261**/256***
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,7*/6,6**/6,9***
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,1*/17,9**/-***
Mimo město (l/100 km)7,7*/8,1**/-***
Kombinovaná (l/100 km)10,8*/11,7*/-***
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4471
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1395*/1395**/1414***
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472*/1472**/1481***
Objem zav. prostoru (l)440
Pohotovostní hmotnost (kg)1450*/1480**/1560***
Nosnost (kg)500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Coupé3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)267*/262**
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,7*/6,6**
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16.1*/17,9**
Mimo město (l/100 km)7,7*/8,1**
Kombinovaná (l/100 km)10,8*/11,7**
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4488
Šířka (mm)1757
Výška (mm)1367
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472
Objem zav. prostoru (l)410
Pohotovostní hmotnost (kg)1450*/1480**
Nosnost (kg)500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Cabrio3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)260*/255**
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,1*/6,9**
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,9*/17,8**
Mimo město (l/100 km)8,2*/8,5**
Kombinovaná (l/100 km)11,4*/11,9**
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4488
Šířka (mm)1757
Výška (mm)1352
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472
Objem zav. prostoru (l)260-300
Pohotovostní hmotnost (kg)1620*/1645**
Nosnost (kg)420
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Touring3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)262*/257**/252***
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,1*/6,9**/7,2***
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,2*/18**/-***
Mimo město (l/100 km)7,8*/8,2**/-***
Kombinovaná (l/100 km)11*/11,9**/-***
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4478
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1389*/1389*/1409***
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472*/1472**/1481***
Objem zav. prostoru (l)435-1345
Pohotovostní hmotnost (kg)1525*/1555**/1630***
Nosnost (kg)540/540/500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Video: Alpina B3 Touring, superrychlé kombi už jezdí po Severní smyčce Video: Alpina B3 Touring, superrychlé kombi už jezdí po Severní smyčce

Alpina chystá ostré kombi na bázi současné generace BMW…

Alpina B3 BiTurbo za 1,71 milionu Kč: Nejlevnější cesta, jak jezdit 300 km/h Alpina B3 BiTurbo za 1,71 milionu Kč: Nejlevnější cesta, jak jezdit 300 km/h

Jezdí přes 300 km/h a přitom stojí bezpečně do dvou…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…