BMW Alpina B3 3.3

BMW Alpina B3 3.3

 
 

Německá společnost Alpina, jejíž jméno je těsně spojeno s prvotřídními a luxusně vybavenými automobily, patří mezi přední úpravce automobilů BMW. Každoročně vyjede z dílen jen 800 jedinečných automobilů, zaujímajících výjimečné postavení na automobilovém trhu.

Přestože je Alpina úpravcem se vším všudy, nenajdeme na karoserii B3 žádné extrémní křídla, prahové lišty apod. Alpina sází pouze na svůj "tradiční přední nárazník", elegantní "křidýlko" na hraně víka zavazadlového prostoru a unikátní 18placová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/40 ZR18 vpředu a 255/35 ZR18 vzadu.

Typové označení B3 předznamenává, že se jedná o trojkovou modelovou řadu automobilky BMW v provedení sedan, kombi, kupé nebo kabriolet a 3.3 značí objem pohonné jednotky, kterou je řadový šestiválec s maximálním výkonem 280 k (206 kW) a nejvyšším točivým momentem 335 Nm. Nejvyšší rychlost se dle karosérie, použité převodovky a pohonu kol mění od 267 do 252 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne Alpina B3 3,3 za 5,7-7,2 s. V základním provedení je přenášen přes manuální šestistupňovou převodovku na zadní poháněná kola. Zákazníci mají samozřejmě, za příplatek, k dispozici také automatickou pětistupňovou převodovku s originálním systémem SWICH-TRONIC, který dovoluje zažít pocity pilotů formule 1, ale také naprosto bezstarostnou jízdu v plně automatickém režimu, kdy odpadají všechny starosti s řazením. V polosamočinném režimu je převodovka ovládána dvěma tlačítky na volantu, přičemž to pravé řadí vyšší rychlostní stupně a levé nižší. Systém se samozřejmě automaticky postará o to, aby nedošlo k poškození motoru. V praxi to znamená, že při dosažení maximálních otáček dojde automaticky k přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, naopak při velkém zpomalení dojde k zařazení druhého rychlostního stupně, vyžaduje-li řidič zařazení prvního rychlostního stupně může tak učinit pomocí již zmíněného levého tlačítka na volantu.

Interiér se vyznačuje nejen velmi bohatou standardní výbavou, ale také velkým podílem ruční práce. Ruční výrobou vznikají například sedadla standardně potažená kvalitní antracitovou látkou se zelenomodrým proužkem nebo kůží potažený tříramenný volant. Z další výbavy jmenujme automatickou klimatizaci, přední i boční airbagy, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka a dálkově ovládané centrální zamykání. Unikátnost každému vozu dodá postříbřený štítek s výrobním číslem.

BMW Alpina nezapomíná ani na příznivce pohonu všech kol, když za příplatek nabízí k sedanu nebo kombi modelu B3 3.3 SWICH-TRONIC právě pohon obou náprav. Točivý moment je distribuován v poměru 38: 62 ve prospěch zadní nápravy. Toto řešení zamezuje nekontrolovatelnému přechodu z nedotáčivosti do přetáčivosti jako je tomu při dělení točivého momentu v poměru 50: 50.

Nad bezpečnou jízdou bdí u všech modelů ABS, elektronická kontrola stability DSC III a CBC neboli Cornerig Brake Control, což je systém rozdělující v zatáčkách brzdnou sílu mezi vnější a vnitřní kola tak, aby usnadnil samotné zatáčení. Provedení s pohonem všech kol je navíc vybaveno systém ADB-X, který má na starosti kontrolu trakce.

BMW Alpina B3 je luxusní a rychlý automobil, který nabídne už v základním provedení velkou porci individuality, nemluvě o dalších nestandardních úpravách na přání kupujícího. Od 1. března 2001 se na německém trhu prodává BMW Alpina B3 v cenách od 88.500 DEM (za základní provedení s karosérií sedan) do 105.800 DEM za B3 Cabrio SWITCH-TRONIC.

* - 6ti stupňová manuální převodovka

** - automatická převodovka SWITCH-TRONIC

*** - automatická převodovka SWITCH-TRONIC + pohon všech kol - 4WD

B3 Sedan3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)266*/261**/256***
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,7*/6,6**/6,9***
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,1*/17,9**/-***
Mimo město (l/100 km)7,7*/8,1**/-***
Kombinovaná (l/100 km)10,8*/11,7*/-***
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4471
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1395*/1395**/1414***
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472*/1472**/1481***
Objem zav. prostoru (l)440
Pohotovostní hmotnost (kg)1450*/1480**/1560***
Nosnost (kg)500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Coupé3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)267*/262**
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,7*/6,6**
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16.1*/17,9**
Mimo město (l/100 km)7,7*/8,1**
Kombinovaná (l/100 km)10,8*/11,7**
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4488
Šířka (mm)1757
Výška (mm)1367
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472
Objem zav. prostoru (l)410
Pohotovostní hmotnost (kg)1450*/1480**
Nosnost (kg)500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Cabrio3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)260*/255**
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,1*/6,9**
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,9*/17,8**
Mimo město (l/100 km)8,2*/8,5**
Kombinovaná (l/100 km)11,4*/11,9**
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4488
Šířka (mm)1757
Výška (mm)1352
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472
Objem zav. prostoru (l)260-300
Pohotovostní hmotnost (kg)1620*/1645**
Nosnost (kg)420
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
B3 Touring3.3/206 kW
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3300
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)206/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)335/4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)262*/257**/252***
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,1*/6,9**/7,2***
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,2*/18**/-***
Mimo město (l/100 km)7,8*/8,2**/-***
Kombinovaná (l/100 km)11*/11,9**/-***
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4478
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1389*/1389*/1409***
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1471
Rozchod vzadu (mm)1472*/1472**/1481***
Objem zav. prostoru (l)435-1345
Pohotovostní hmotnost (kg)1525*/1555**/1630***
Nosnost (kg)540/540/500
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu255/35 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem

Sesazený katalánský premiér Carles Puigdemont nebude…

Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček

Na místopředsedy Sněmovny budou kandidovat Petr Fiala…

Akcie CME rostly po zprávě o zájmu CEFC a Penty Akcie CME rostly po zprávě o zájmu CEFC a Penty

Zájem o „planetu Nova“ projevil čínský obr CEFC. Má dost…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

 



Video: Alpina B3 Touring, superrychlé kombi už jezdí po Severní smyčce Video: Alpina B3 Touring, superrychlé kombi už jezdí po Severní smyčce

Alpina chystá ostré kombi na bázi současné generace BMW…

Alpina B3 BiTurbo za 1,71 milionu Kč: Nejlevnější cesta, jak jezdit 300 km/h Alpina B3 BiTurbo za 1,71 milionu Kč: Nejlevnější cesta, jak jezdit 300 km/h

Jezdí přes 300 km/h a přitom stojí bezpečně do dvou…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Dnes 18:53

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Kouč Celtiku se opřel do PSG: Výsměch fair play. Historii si nekoupíte

Kouč Celtiku se opřel do PSG: Výsměch fair play.…

Souboj připomínající bitvu bezmocného Davida s obrovitým Goliášem. Fotbalisté skotského Celticu nastoupí ve…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…