BMW M již brzy s hybridním pohonem. Kvůli spotřebě to prý není...
Divize M automobilky BMW se v blízké budoucnosti zaměří na spojení spalovacích motorů s elektromotory. Tento krok přitom podle technického viceprezidenta automobilky Dirka Hackera, přímo nesouvisí se snižováním spotřeby paliva a škodlivých emisí.
Budoucnost výkonných modelů BMW M je právě podle Hackera v hybridním pohonu. Právě ten jim má pomoci k tomu, aby byly výkonnější, rychlejší a zároveň ještě spolehlivější.
Zákazníci divize M údajně netouží po hybridech schopných čistě elektrické jízdy a ani příliš neřeší spotřebu paliva u svých vozů nebo dokonce emise škodlivých výfukových plynů, ale zajímá je, jestli může elektromotor dále vylepšit jejich dynamické schopnosti.
Při vývoji hybridního pohonu pro ostré modely M se má tedy prioritou stát výkon a jízdní vlastnosti. Elektromotor a baterie se bohužel negativně projevují na celkové hmotnosti vozu a právě na tento problém se divize M hodlá při vývoji zaměřit.
Dirk Hacker k tomu uvedl, že nehodlá obětovat výkonu a nižší spotřebě ovladatelnost a požitek z jízdy, který nabízejí dosavadní ostré modely M. Vývoj se tak má vedle spojení spalovacího motoru s elektromotorem a jejich naladění pro sportovní vozy zaměřit i na optimalizaci hmotnosti a její rozložení mezi nápravy.
Cílem vývoje se mají stát vozy s hybridním pohonným systémem, které sice budou vybaveny kombinací spalovacího motoru s elektromotorem a bateriemi, ale stále budou mít jízdní vlastnosti velmi blízké současným konvenčním modelům M a přitom budou ještě rychlejší.