Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M již brzy s hybridním pohonem. Kvůli spotřebě to prý není...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (57)
Zástupce automobilky BMW připouští, že se můžeme dočkat modelů jako jsou M3, M4 a M5 s hybridním pohonem. Cílem je především další zlepšení dynamických schopností.

Divize M automobilky BMW se v blízké budoucnosti zaměří na spojení spalovacích motorů s elektromotory. Tento krok přitom podle technického viceprezidenta automobilky Dirka Hackera, přímo nesouvisí se snižováním spotřeby paliva a škodlivých emisí.

Budoucnost výkonných modelů BMW M je právě podle Hackera v hybridním pohonu. Právě ten jim má pomoci k tomu, aby byly výkonnější, rychlejší a zároveň ještě spolehlivější.

Zákazníci divize M údajně netouží po hybridech schopných čistě elektrické jízdy a ani příliš neřeší spotřebu paliva u svých vozů nebo dokonce emise škodlivých výfukových plynů, ale zajímá je, jestli může elektromotor dále vylepšit jejich dynamické schopnosti.

Při vývoji hybridního pohonu pro ostré modely M se má tedy prioritou stát výkon a jízdní vlastnosti. Elektromotor a baterie se bohužel negativně projevují na celkové hmotnosti vozu a právě na tento problém se divize M hodlá při vývoji zaměřit.

Dirk Hacker k tomu uvedl, že nehodlá obětovat výkonu a nižší spotřebě ovladatelnost a požitek z jízdy, který nabízejí dosavadní ostré modely M. Vývoj se tak má vedle spojení spalovacího motoru s elektromotorem a jejich naladění pro sportovní vozy zaměřit i na optimalizaci hmotnosti a její rozložení mezi nápravy.

Cílem vývoje se mají stát vozy s hybridním pohonným systémem, které sice budou vybaveny kombinací spalovacího motoru s elektromotorem a bateriemi, ale stále budou mít jízdní vlastnosti velmi blízké současným konvenčním modelům M a přitom budou ještě rychlejší.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (57)
Avatar - fOE
10. 2. 2016 08:26
Re: Kde ta pravda asi bude?
Takze znovu a snad naposled, tohle jsou nejlehci aktualni konfigurace toho ktereho auta (ze mi nekdo vnuti automat nebo 4x4 me nezajima, ja o to treba nestojim, takze to ona neschopnost nabidnout i tak puristicky zaklad jako BMW jde na vrub vyrobce), v zakladnich vybavach. Realne bude vybavena M4 o dost tezsi, ale protoze ani vybava do takoveho C63 AMG se nedela z helia to "tezknuti" tak bude jev velice podobny napric auty a muzeme ho zanedbat:

Jaguar XE R s V8 = nevime (XE S s V6 vazi 1560kg, podle jaguar.de dokonce 1590kg)
BMW M4 = 1497
BMW M4 GTS = 1510kg
BMW M3 = 1520kg
Audi RS5 (zatim stale aktualni gen) = 1715kg
MB C63 AMG = 1720kg
Lexus RC F = 1690kg

a specielne pro tebe:

Mustang 5.0 V8 = 1720kg

Takze tady je BMW vyrazne lehci nez konkurence, teda, kdyz se clovek oprosti od tveho detinskeho srovnavani hrusek a jablek.
Avatar - CHerokee
9. 2. 2016 23:47
Re: Kde ta pravda asi bude?
Hodně dobrý kousek! Taky teď rozhoduju asi do konce týdne, zda jít do atmo V8, ale RC-F to není. :-)
Avatar - CHerokee
9. 2. 2016 23:45
Re: Kde ta pravda asi bude?
BMW 340i s automatem = 1615 kg (zdroj bmw.cz)
BMW M3 s automatem = 1635 kg

XE S s automatem = 1635 kg

Takže kde je BMW výrazně lehčí než konkurence?

9. 2. 2016 23:34
Re: Kde ta pravda asi bude?
Bude to RC-F :-) .... což taky zrovna není "lehklá váha" .-) Ale ten motor za to stojí.
Avatar - AUDIRS6
9. 2. 2016 21:26
Re: Kde ta pravda asi bude?
a co to bude ty stastlivec ? ;-)