BMW M1 Procar: vzpomínkový závod na Hockenheimringu
Původní série závodů BMW M1 Procar byla, jak se lidově říká, „z nouze ctnost“. BMW chystalo M1 jako speciál pro závody skupiny 4 a jednou z podmínek homologace bylo vyrobení série alespoň 400 kusů během dvou let. Skupina 4 ale byla mezitím zrušena, a tak se začalo hledat náhradní využití. Tehdejší ředitel BMW Motorsport Jochen Neerpasch nakonec domluvil s Berniem Ecclestonem a Maxem Mosleym vytvoření závodní série, která byla doprovodným programem závodů Formule 1.
Závody vzbudily nečekaný ohlas u veřejnosti a přispěly k nesmrtelnosti M1. Dvacet speciálů o výkonu 500 koní (368 kW) řídilo pět nejrychlejších závodníků z pátečních tréninků F1 a dalších 15 mladých závodníků z nižších soutěží. Série Procar se probíhala v ročnících 1979 a 1980.
Na Hockenheimringu se za dva týdny uskuteční dva vzpomínkové závody. Za volanty se posadí slavní piloti z minulosti – například Marc Surer (dnes televizní komentátor závodů F1), Dieter Quester, Jacques Laffite, Christian Danner nebo Harald Grohs. Jednu z M1 bude řídit také Leopold, princ bavorský. Do nejslavnějšího kusu M1, jehož karoserii umělecky ztvárnil Andy Warhol, usedne sám dvaasedmdesátiletý Neerpasch, který stál u zrodu BMW M1.