BMW M5 - Osobní raketa

BMW M5 - Osobní raketa

 
 

Test skutečně špičkového osobního vozu se nám podařilo uskutečnit před nedávnem v okolí Brna. BMW M5 je synonymem pro vytříbený luxus, pohodlí a zároveň špičkové jízdní výkony. Představen byl na Ženevském autosalónu 1998, kde zaslouženě sklidil mimořádný obdiv laické i odborné veřejnosti.

Test skutečně špičkového osobního vozu se nám podařilo uskutečnit před nedávnem v okolí Brna. BMW M5 je synonymem pro vytříbený luxus, pohodlí a zároveň špičkové jízdní výkony. Představen byl na Ženevském autosalónu 1998, kde zaslouženě sklidil mimořádný obdiv laické i odborné veřejnosti.

Minulá generace sportovního sedanu M5 se chlubila výkonem 250 kW. Tento výkon poskytoval šestiválec s objemem 3,8 l. Nároky zákazníků i konkurence však stoupají a proto je nová verze M5 vybavena osmiválcem s objemem 4941 cm3 a úctyhodným výkonem 294 kW, postaru 400 koní. Obrovský točivý moment 500 Nm dosahovaný při 3800 ot/min je možné s nadsázkou označit za "dostatečný". Díky systému variabilního časování ventilů, který ovládá nastavení sacích i výfukových ventilů, neklesá točivý moment pod 470 Nm v rozmezí 2000 až 5800 ot/min.

Výkon motoru je při jízdě pochopitelně přenášen na zadní kola. Ani rozměr pneumatik 275/35 ZR 18 však nedokáže zabránit občasnému prokluzu kol i na druhý či třetí převodový stupeň. Zvláště v zatáčkách je nutno s pedálem plynu zacházet velmi zlehka. Samozřejmě je však možno zapnout protiprokluzový systém a také sériově montovaný systém řízení stability DSC III. Pozoruhodná je funkce tlačítka Sport, které zajišťuje rychlejší otevírání škrtících klapek motoru (rychlejší reakce na změny polohy plynu) a také sníží účinek posilovače. Tímto se dojem z M5 ještě umocní.

Po nastartování a rozjezdu zvuk speciálně odladěné výfukové soustavy upozorní , že čtyřistakoňová zbraň je připravena k použití. Motor nemá s 1700 kg vážícím sedanem žádné potíže a během 5,3 sekundy je možné jet stokilometrovou rychlostí. Zátah 500 Nm okolo čtyřech tisíc otáček dává slušně zabrat krčnímu svalstvu. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtverku zvládne za pouhých 4,8 s, na pětku za 5,9 s! Převodovka je šestistupňová. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a je možno ji dosáhnout na pětku i šestku. Pokud by se el. omezení vypnulo mohla by M5 dosáhnout až 300 km/h!

A co spotřeba? Žádný zázrak se nekoná. Prostě odpovídá vysokému výkonu. Pohybuje se mezi 12 až 20 l/100 km. V průměru se dá jezdit okolo 15-16 l/100 km. Přiznejme si však, že mnohé osmiválce s podstatně nižším výkonem si vezmou stejné množství paliva.

Podvozek snese hodně tvrdé zacházení, jen těžko ho dostanete do úzkých. Vzhledem k výkonu motoru je však nutno zkoušet jeho možnosti postupně. Brzdy s průměrem 345 mm vpředu a 328 mm vzadu dokáží krotit temperament vozu a pochopitelně nemají problémy s vadnutím . Je však zajímavé, že brzdná dráha 38 metrů (ze 100 km/h) není výrazně kratší než u jiných zástupců pětkové řady. Fyzikální zákony se asi tak lehce obejít nedají. Tyto brzdy však musí bez problémů zvládnout i rychlost okolo 250 km/h a na to jsou připraveny.

Po uzavření dost těžkých dveří se ocitnete v uzavřeném kokpitu s vysokou úrovní dílenského zpracování, ergonomie a bezpečnosti. O bezpečnost cestujících se stará celkem 8(!) airbagů. Dva přední, čtyři boční a dva tzv. hlavové airbagy (ITS) pro řidiče a spolujezdce. Ty jsou zabudovány v A sloupcích. Interiér budí pocit téměř absolutního bezpečí, který však může u méně zkušených majitelů M pětky způsobit nebezpečný pocit vlastní nesmrtelnosti...

Výborné jsou přední el. seřiditelná sedadla s vysokým opěradlem a dobrým bočním vedením.

Za špičkový automobil je nutno také hodně zaplatit. U BMW M5 cena přesahuje tři miliony korun. Přesto si však BMW M5 najde dost zákazníků po celém světě.

Spolupracujeme s TipCars.com

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4941
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 21.1 / 9.8 / 14
Emise CO2:336
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 570
Rozměr pneu:245
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4784
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1527
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



BMW M5 – šílené kilometry s novou zbraní ráže M5 BMW M5 – šílené kilometry s novou zbraní ráže M5

Zpocené ruce, ječící motor, bušící srdce, kouřící…

BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

Mnichovská automobilka oficiálně odhalila novou generaci…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…