BMW M5 - Osobní raketa

BMW M5 - Osobní raketa

 
 

Test skutečně špičkového osobního vozu se nám podařilo uskutečnit před nedávnem v okolí Brna. BMW M5 je synonymem pro vytříbený luxus, pohodlí a zároveň špičkové jízdní výkony. Představen byl na Ženevském autosalónu 1998, kde zaslouženě sklidil mimořádný obdiv laické i odborné veřejnosti.

Test skutečně špičkového osobního vozu se nám podařilo uskutečnit před nedávnem v okolí Brna. BMW M5 je synonymem pro vytříbený luxus, pohodlí a zároveň špičkové jízdní výkony. Představen byl na Ženevském autosalónu 1998, kde zaslouženě sklidil mimořádný obdiv laické i odborné veřejnosti.

Minulá generace sportovního sedanu M5 se chlubila výkonem 250 kW. Tento výkon poskytoval šestiválec s objemem 3,8 l. Nároky zákazníků i konkurence však stoupají a proto je nová verze M5 vybavena osmiválcem s objemem 4941 cm3 a úctyhodným výkonem 294 kW, postaru 400 koní. Obrovský točivý moment 500 Nm dosahovaný při 3800 ot/min je možné s nadsázkou označit za "dostatečný". Díky systému variabilního časování ventilů, který ovládá nastavení sacích i výfukových ventilů, neklesá točivý moment pod 470 Nm v rozmezí 2000 až 5800 ot/min.

Výkon motoru je při jízdě pochopitelně přenášen na zadní kola. Ani rozměr pneumatik 275/35 ZR 18 však nedokáže zabránit občasnému prokluzu kol i na druhý či třetí převodový stupeň. Zvláště v zatáčkách je nutno s pedálem plynu zacházet velmi zlehka. Samozřejmě je však možno zapnout protiprokluzový systém a také sériově montovaný systém řízení stability DSC III. Pozoruhodná je funkce tlačítka Sport, které zajišťuje rychlejší otevírání škrtících klapek motoru (rychlejší reakce na změny polohy plynu) a také sníží účinek posilovače. Tímto se dojem z M5 ještě umocní.

Po nastartování a rozjezdu zvuk speciálně odladěné výfukové soustavy upozorní , že čtyřistakoňová zbraň je připravena k použití. Motor nemá s 1700 kg vážícím sedanem žádné potíže a během 5,3 sekundy je možné jet stokilometrovou rychlostí. Zátah 500 Nm okolo čtyřech tisíc otáček dává slušně zabrat krčnímu svalstvu. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtverku zvládne za pouhých 4,8 s, na pětku za 5,9 s! Převodovka je šestistupňová. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a je možno ji dosáhnout na pětku i šestku. Pokud by se el. omezení vypnulo mohla by M5 dosáhnout až 300 km/h!

A co spotřeba? Žádný zázrak se nekoná. Prostě odpovídá vysokému výkonu. Pohybuje se mezi 12 až 20 l/100 km. V průměru se dá jezdit okolo 15-16 l/100 km. Přiznejme si však, že mnohé osmiválce s podstatně nižším výkonem si vezmou stejné množství paliva.

Podvozek snese hodně tvrdé zacházení, jen těžko ho dostanete do úzkých. Vzhledem k výkonu motoru je však nutno zkoušet jeho možnosti postupně. Brzdy s průměrem 345 mm vpředu a 328 mm vzadu dokáží krotit temperament vozu a pochopitelně nemají problémy s vadnutím . Je však zajímavé, že brzdná dráha 38 metrů (ze 100 km/h) není výrazně kratší než u jiných zástupců pětkové řady. Fyzikální zákony se asi tak lehce obejít nedají. Tyto brzdy však musí bez problémů zvládnout i rychlost okolo 250 km/h a na to jsou připraveny.

Po uzavření dost těžkých dveří se ocitnete v uzavřeném kokpitu s vysokou úrovní dílenského zpracování, ergonomie a bezpečnosti. O bezpečnost cestujících se stará celkem 8(!) airbagů. Dva přední, čtyři boční a dva tzv. hlavové airbagy (ITS) pro řidiče a spolujezdce. Ty jsou zabudovány v A sloupcích. Interiér budí pocit téměř absolutního bezpečí, který však může u méně zkušených majitelů M pětky způsobit nebezpečný pocit vlastní nesmrtelnosti...

Výborné jsou přední el. seřiditelná sedadla s vysokým opěradlem a dobrým bočním vedením.

Za špičkový automobil je nutno také hodně zaplatit. U BMW M5 cena přesahuje tři miliony korun. Přesto si však BMW M5 najde dost zákazníků po celém světě.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby

Společnost Kovohutě Příbram nástupnická loni utržila přes…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4941
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 21.1 / 9.8 / 14
Emise CO2:336
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 570
Rozměr pneu:245
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4784
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1527
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



BMW M5 – šílené kilometry s novou zbraní ráže M5 BMW M5 – šílené kilometry s novou zbraní ráže M5

Zpocené ruce, ječící motor, bušící srdce, kouřící…

Pirelli má pro BMW M5 pneumatiky odvozené z obutí pro monoposty Formule 1 Pirelli má pro BMW M5 pneumatiky odvozené z obutí pro monoposty Formule 1

BMW v loňském roce představilo novou generaci modelu M5 a…

 



 
Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Dnes 16:59

Loni uvedený facelift sedmičkového Golfu na trhu vydrží maximálně dva roky. Už pro příští rok se počítá s Golfem osmé generace.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren. Hvězda se už fotila v dresu

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren.…

Přestup do Barcelony udělal z Philippeho Coutinha druhého nejdražšího fotbalistu v historii. Přesto se o jeho…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…