BMW M5 - Osobní raketa

BMW M5 - Osobní raketa

 
 

Test skutečně špičkového osobního vozu se nám podařilo uskutečnit před nedávnem v okolí Brna. BMW M5 je synonymem pro vytříbený luxus, pohodlí a zároveň špičkové jízdní výkony. Představen byl na Ženevském autosalónu 1998, kde zaslouženě sklidil mimořádný obdiv laické i odborné veřejnosti.

Test skutečně špičkového osobního vozu se nám podařilo uskutečnit před nedávnem v okolí Brna. BMW M5 je synonymem pro vytříbený luxus, pohodlí a zároveň špičkové jízdní výkony. Představen byl na Ženevském autosalónu 1998, kde zaslouženě sklidil mimořádný obdiv laické i odborné veřejnosti.

Minulá generace sportovního sedanu M5 se chlubila výkonem 250 kW. Tento výkon poskytoval šestiválec s objemem 3,8 l. Nároky zákazníků i konkurence však stoupají a proto je nová verze M5 vybavena osmiválcem s objemem 4941 cm3 a úctyhodným výkonem 294 kW, postaru 400 koní. Obrovský točivý moment 500 Nm dosahovaný při 3800 ot/min je možné s nadsázkou označit za "dostatečný". Díky systému variabilního časování ventilů, který ovládá nastavení sacích i výfukových ventilů, neklesá točivý moment pod 470 Nm v rozmezí 2000 až 5800 ot/min.

Výkon motoru je při jízdě pochopitelně přenášen na zadní kola. Ani rozměr pneumatik 275/35 ZR 18 však nedokáže zabránit občasnému prokluzu kol i na druhý či třetí převodový stupeň. Zvláště v zatáčkách je nutno s pedálem plynu zacházet velmi zlehka. Samozřejmě je však možno zapnout protiprokluzový systém a také sériově montovaný systém řízení stability DSC III. Pozoruhodná je funkce tlačítka Sport, které zajišťuje rychlejší otevírání škrtících klapek motoru (rychlejší reakce na změny polohy plynu) a také sníží účinek posilovače. Tímto se dojem z M5 ještě umocní.

Po nastartování a rozjezdu zvuk speciálně odladěné výfukové soustavy upozorní , že čtyřistakoňová zbraň je připravena k použití. Motor nemá s 1700 kg vážícím sedanem žádné potíže a během 5,3 sekundy je možné jet stokilometrovou rychlostí. Zátah 500 Nm okolo čtyřech tisíc otáček dává slušně zabrat krčnímu svalstvu. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtverku zvládne za pouhých 4,8 s, na pětku za 5,9 s! Převodovka je šestistupňová. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a je možno ji dosáhnout na pětku i šestku. Pokud by se el. omezení vypnulo mohla by M5 dosáhnout až 300 km/h!

A co spotřeba? Žádný zázrak se nekoná. Prostě odpovídá vysokému výkonu. Pohybuje se mezi 12 až 20 l/100 km. V průměru se dá jezdit okolo 15-16 l/100 km. Přiznejme si však, že mnohé osmiválce s podstatně nižším výkonem si vezmou stejné množství paliva.

Podvozek snese hodně tvrdé zacházení, jen těžko ho dostanete do úzkých. Vzhledem k výkonu motoru je však nutno zkoušet jeho možnosti postupně. Brzdy s průměrem 345 mm vpředu a 328 mm vzadu dokáží krotit temperament vozu a pochopitelně nemají problémy s vadnutím . Je však zajímavé, že brzdná dráha 38 metrů (ze 100 km/h) není výrazně kratší než u jiných zástupců pětkové řady. Fyzikální zákony se asi tak lehce obejít nedají. Tyto brzdy však musí bez problémů zvládnout i rychlost okolo 250 km/h a na to jsou připraveny.

Po uzavření dost těžkých dveří se ocitnete v uzavřeném kokpitu s vysokou úrovní dílenského zpracování, ergonomie a bezpečnosti. O bezpečnost cestujících se stará celkem 8(!) airbagů. Dva přední, čtyři boční a dva tzv. hlavové airbagy (ITS) pro řidiče a spolujezdce. Ty jsou zabudovány v A sloupcích. Interiér budí pocit téměř absolutního bezpečí, který však může u méně zkušených majitelů M pětky způsobit nebezpečný pocit vlastní nesmrtelnosti...

Výborné jsou přední el. seřiditelná sedadla s vysokým opěradlem a dobrým bočním vedením.

Za špičkový automobil je nutno také hodně zaplatit. U BMW M5 cena přesahuje tři miliony korun. Přesto si však BMW M5 najde dost zákazníků po celém světě.

Spolupracujeme s TipCars.com

Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4941
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 21.1 / 9.8 / 14
Emise CO2:336
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 570
Rozměr pneu:245
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4784
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1527
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




BMW M5 – šílené kilometry s novou zbraní ráže M5 BMW M5 – šílené kilometry s novou zbraní ráže M5

Zpocené ruce, ječící motor, bušící srdce, kouřící…

Bude takto vypadat nové BMW M5? Bude takto vypadat nové BMW M5?

BMW odhalilo 13. října sedmou generaci pětkového sedanu.…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…