BMW M6 s manuální převodovkou? Možná se dočkáme

Přímo z automobilky má mít informace o převodovkách pro BMW M6 známý americký magazín Car and Driver. Podle těchto neoficiálních zpráv má být nejostřejší verze řady 6 k dispozici i s šestistupňovou manuální převodovkou.
Na trh má BMW M6 s manuální převodovkou dorazit v roce 2013 nebo 2014 v obou karosářských verzích. Zájemci z řad evropských zákazníků budou mít ale s největší pravděpodobností smůlu, protože M6 s manuální převodovkou má být určeno pouze pro severoamerický trh, kde dochází k oživení zájmu o tento druh převodovek.
Důvodem proč nebude BMW M6 nabízeno v Evropě s manuální převodovkou mohou být vyšší emise výfukových plynů a spotřeba paliva oproti standardnímu provedení s automatickou převodovkou, které by mohly stát za pokutou udělenou automobilce z Bruselu.
Rovněž je možné, že podíl na rozhodnutí nenabízet M6 v Evropě s manuální převodovkou, má skutečnost, že mezi evropskými zákazníky není dostatečný počet zájemců o model M6 s touto převodovkou.
Automobilka BMW se navíc prostřednictvím svých oficiálních zástupců snaží stále více propagovat výhody moderních automatických převodovek a vývoj těch manuálních je pro ni do jisté míry krokem zpět.
Pod kapotou BMW M6 pracuje osmiválec 4,4 l s dvoustupňovým přeplňováním twin-scroll, kterým je vybaveno i BMW M5. Tento motor využívá přímého vstřikování a proměnného časování ventilů Valvetronic a disponuje výkonem 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1 a točivým momentem 680 Nm dostupným už od 1500 min-1. Motor točí maximálně 7200 obrátek.
V současnosti je stále standardem sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT s elektronikou Drivelogic. Řadí se voličem nebo pádly pod koženým dvouramenným volantem.
Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kupé za 4,2 s a kabriolet za 4,3 s. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky limitována na klasických 250 km/h. Pokud si objednáte M Driver’s Package, omezovač vám deaktivují, takže pojedete až 305 km/h.