Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5: Cena pro český trh

David Bureš
Diskuze (59)
Pátá generace BMW M5 (F10) bude na českém trhu stát 2.597.500,- Kč.

Nová generace BMW M5 (F10) je již k dispozici českým zájemcům. Na českém trhu bude tento rychlý sedan stát 2.597.500,- Kč. To je více než kolik stojí konkurenční Mercedes-Benz E 63 AMG.

Nová M5 má pod kapotou místo atmosférického vidlicového desetiválce turbodmychadlem twin-scroll přeplňovaný osmiválec, rovněž uspořádaný do V. Díky dvoustupňovému dopingu, přímému vstřikování a variabilnímu nastavení ventilů Valvetronic dává z objemu 4395 cm3 největší výkon 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1. Na zadní nápravu je přenášeno maximálních 680 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 1500-5750 min-1, a to pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT s elektronikou Drivelogic.

Ostrý sedan z Mnichova zrychlí z 0-100 km/h za 4,4 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Při objednání M Driver's Package M5 dosáhnout rychlosti až 305 km/h, na českém trhu však tento paket zatím není možné objednat.

Kombinovaná spotřeba paliva M5 klesla díky rekuperaci brzdné energie a funkci Auto Stop/Start na hodnotu 9,9 l/100 km.

Konkurenční Mercedes-Benz E 63 AMG je od letošního roku poháněn novým motorem 5,5 V8 biturbo o výkonu 386 kW (525 k) a točivém momentu 700 Nm. Mercedes-Benz E 63 AMG na českém trhu stojí 2.532.000,- Kč. Za 202.699,- Kč je možné si pořídit paket AMG Performance zvyšující výkon na 410 kW (557 k), vrchol točivého momentu vzroste na 800 Nm. Za další příplatek 78.408,- Kč je možné odstranit omezovač rychlosti a zvýšit maximální rychlost E 63 AMG na 300 km/h.

Audi přímého konkurenta M5 v současnosti nevyrábí, aktuální S6 je s výkonem 309 kW příliš slabá, RS6 minulé generace se přestalo prodávat loni.

BMW M5 bude na českém trhu vybaveno šesti airbagy, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřzónovou automatickou klimatizací, adaptivními tlumiči DDC (Dynamic Damper Control), bi-xenonovými světlomety, předním a zadním parkovacím asistentem PDC, dešťovým senzorem, vyhříváním předních sedadel a head-up displejem.

Paket Surround View zahrnující zadní kameru a boční kamery monitorující prostor kolem vozu je za příplatek 27 tisíc korun, aktivní tempomat s funkcí Stop&Go stojí 39.075,- Kč, za vyhřívaný volant připlatíte 6.300,- Kč. Příplatek za HiFi systém "Professional" s 16 reproduktory činí 24.700,- Kč, za BMW Night Vision pak 50.425,- Kč.

BMW M5 (F10) - technická data a srovnání s konkurenty
ModelBMW M5 F10Mercedes-Benz E 63 AMGAudi RS 6
Motor4,4 l V85,5 l V85,0 FSI V10
Převodovka7DCT7A6A
Zdvihový objem [cm3]439554614991
Válce/ventily8/48/410/4
Největší výkon [kW/min-1]412/6000-7000386/5250-5750426/6250-6700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]680/1500-5750700/1750-5000650/1500-6000
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,44,34,5
Komb. spotřeba [l/100 km]9,99,813,9
Cena [Kč]2.597.500,-2.532.000,--

David Bureš
Diskuze (59)
15. 4. 2012 03:02
Nova M5 nadchla v Top Gearu
Videli jste Top Gear s novou M5? [odkaz]
Avatar - Rubb
19. 11. 2011 06:55
Re: Pedály
Osobně se mi taky líbí víc ty "gumokovové". Vrtaný hliník jsem vzpomněl kvůli tomu, že se tu někdo oháněl sporťáky ;-)
Stejně se tu ale najde kupa bmw fans, co budou tvrdit, že se do M5 hodí jedině gumáky (nemyslím holínky) ;-)
Avatar - white label
18. 11. 2011 19:45
Re: Pedály
Čistě vrtaný hliník by to být nemusel, ale takové "gumokovové" pedály ala RS6 by M5ce slušely určitě mnohem víc, než lacině vypadající "gumáky".
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Rubb
18. 11. 2011 12:04
Re: Pedály
To sice nejezdí, ale třeba Ferrari používá výhradně vrtaný hliník a to už je dle mého nějaký sporťák... Navíc je to věc ze světa motorsportu, takže bych to pouze jako pozlátko rozhodně nebral - zvlášť k ceně M5... ;-\
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 10. 2011 21:18
Re: Stojí to za to?
Takže to snad je jiný motor, nebo ne??? Nárůst 100kw se musel projevit i jinde zákonitě.