BMW M5: Cena pro český trh
Nová generace BMW M5 (F10) je již k dispozici českým zájemcům. Na českém trhu bude tento rychlý sedan stát 2.597.500,- Kč. To je více než kolik stojí konkurenční Mercedes-Benz E 63 AMG.
Nová M5 má pod kapotou místo atmosférického vidlicového desetiválce turbodmychadlem twin-scroll přeplňovaný osmiválec, rovněž uspořádaný do V. Díky dvoustupňovému dopingu, přímému vstřikování a variabilnímu nastavení ventilů Valvetronic dává z objemu 4395 cm3 největší výkon 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1. Na zadní nápravu je přenášeno maximálních 680 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 1500-5750 min-1, a to pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT s elektronikou Drivelogic.
Ostrý sedan z Mnichova zrychlí z 0-100 km/h za 4,4 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Při objednání M Driver's Package M5 dosáhnout rychlosti až 305 km/h, na českém trhu však tento paket zatím není možné objednat.
Kombinovaná spotřeba paliva M5 klesla díky rekuperaci brzdné energie a funkci Auto Stop/Start na hodnotu 9,9 l/100 km.
Konkurenční Mercedes-Benz E 63 AMG je od letošního roku poháněn novým motorem 5,5 V8 biturbo o výkonu 386 kW (525 k) a točivém momentu 700 Nm. Mercedes-Benz E 63 AMG na českém trhu stojí 2.532.000,- Kč. Za 202.699,- Kč je možné si pořídit paket AMG Performance zvyšující výkon na 410 kW (557 k), vrchol točivého momentu vzroste na 800 Nm. Za další příplatek 78.408,- Kč je možné odstranit omezovač rychlosti a zvýšit maximální rychlost E 63 AMG na 300 km/h.
Audi přímého konkurenta M5 v současnosti nevyrábí, aktuální S6 je s výkonem 309 kW příliš slabá, RS6 minulé generace se přestalo prodávat loni.
BMW M5 bude na českém trhu vybaveno šesti airbagy, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřzónovou automatickou klimatizací, adaptivními tlumiči DDC (Dynamic Damper Control), bi-xenonovými světlomety, předním a zadním parkovacím asistentem PDC, dešťovým senzorem, vyhříváním předních sedadel a head-up displejem.
Paket Surround View zahrnující zadní kameru a boční kamery monitorující prostor kolem vozu je za příplatek 27 tisíc korun, aktivní tempomat s funkcí Stop&Go stojí 39.075,- Kč, za vyhřívaný volant připlatíte 6.300,- Kč. Příplatek za HiFi systém "Professional" s 16 reproduktory činí 24.700,- Kč, za BMW Night Vision pak 50.425,- Kč.
BMW M5 (F10) - technická data a srovnání s konkurenty | |||
Model | BMW M5 F10 | Mercedes-Benz E 63 AMG | Audi RS 6 |
Motor | 4,4 l V8 | 5,5 l V8 | 5,0 FSI V10 |
Převodovka | 7DCT | 7A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 | 5461 | 4991 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 10/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 412/6000-7000 | 386/5250-5750 | 426/6250-6700 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 680/1500-5750 | 700/1750-5000 | 650/1500-6000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,4 | 4,3 | 4,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,9 | 9,8 | 13,9 |
Cena [Kč] | 2.597.500,- | 2.532.000,- | - |