Spy Photos: BMW řady 2 místo dvoudveřových jedniček
Mnichovská automobilka BMW chystá novou řadu 2, která nahradí stávající modely 1 Coupé a 1 Convertible. Ve výrobě by se podle neoficiálních informací měla objevit v roce 2013, v plánech je i vrcholná varianta M2.
Základem vozu bude nová generace jedničkové řady (F20), představená před několika týdny. Změnou názvu se Coupé a Cabriolet více odliší od pětidveřové a třídveřové varianty, díky čemuž se stanou více exkluzivní.
Řada 2 se bude od BMW 1 lišit i svým vzhledem. Měla by dostat rozšířené podběhy a strmě klesající linii střechy. Podvozek bude proti řadě 1 naladěn více sportovně. Kabriolet by měl po vzoru současného 1 Convertible dostat elektricky sklápěnou plátěnou střechu.
Obě nejmenší řady budou sdílet motory. Nabídka pro řadu 2 bude zahrnovat přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,6 TwinPower, který v letos představeném modelu 118i poskytuje výkon 125 kW. Mezi nabízenými turbodiesely se má objevit upravený dvoulitr se 135 kW.
Zvažováno je i použití třílitrového řadového šestiválce s přeplňováním, disponujícím 186 kW až 261 kW. V současném modelu 135i dosahuje výkonu 225 kW.
Od řady 2 by měla být rovněž odvozena vrcholná verze M2. BMW by tak už nemuselo používat poněkud krkolomný název 1 M Coupé po vzoru dříve použitých Z4 M, X5 M nebo X6 M. Označení M1 totiž zůstane jen v historických záznamech jako pocta stejnojmennému supersportu.
BMW by přejmenováním modelů kráčelo ve šlépějích konkurenčního Audi, které oddělilo řadu A5 (kupé kabriolet a liftback) od výchozího modelu A4 (sedan a kombi). V Mnichově prý rovněž uvažují nad vznikem řady 4. Ta by zahrnovala pouze kupé a kabriolet, nyní prodávané jako řada 3.
Pokud by BMW s oddělováním sportovnějších variant pokračovalo, zůstává tu ještě místo pro řadu 8. Toto označení v Mnichově naposled použili v devadesátých letech pro luxusní kupé.