Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW postaví dvě verze velkého SUV X7, rodinnou a luxusní

David Bureš
Diskuze (11)
Mnichovská automobilka rozšíří své zastoupení ve velkých segmentech. Vedle modelu většího než řada 7 se v Mnichově pracuje i na velkém SUV.

BMW již dříve potvrdilo, že hodlá rozšířit svoji nabídku o velké SUV s označením X7. Na veřejnost postupně vyplouvají další a další informace o tomto velkém voze. Šéf automobilky Ian Robertson přiznal, že X7 bude dostupné ve dvou variantách.

Už dříve BMW dalo najevo, že X7 bude dostupná se třemi řadami sedadel. Mnichovští zájemcům o velké SUV se sedmi místy dosud nabízí jen X5, jejíž třetí řada sedadel je však spíše jen nouzová záležitost. Proto BMW nabídne i model, v němž bude více místa.

Druhá varianta bude naopak pouze čtyřmístná a bude velice luxusně zaměřeným vozem. Jen díky dvojici křesel budou mít pasažéři vzadu přehršel místa. Také o taková SUV je v některých částech světa (např. v Číně) stále větší zájem, podobně laděný vůz ostatně nedávno nabídlo i Volvo, v podobě XC90 Excellence.

Na velkém SUV vedle BMW pracuje i Rolls-Royce, a tak by se dalo předvídat, že oba členové BMW Group použijí pro takový vůz shodný základ. Opak je ale pravdou, Robertson tvrdí, že jak X7, tak Cullinan využijí odlišnou techniku. Zatímco základem Cullinanu bude nově vyvinutý prostorový rám z hliníkových slitin, X7 využije blíže nespecifikovanou samonosnou karoserii.

BMW X7 se začne prodávat za tři roky, přičemž vyjíždět bude z americké továrny ve Spartanburgu. Tento závod je kvůli produkci X7 aktuálně rozšiřován, výrobní kapacita se zvyšuje o polovinu z 300.000 na 450.000 aut ročně. Až na X1 Spartanburg produkuje všechna SUV mnichovské značky.

Mnichovská značka už dnes nabízí pět SUV, jejich řady však chce dále rozšířit. Vedle X7 expanduje také v menších segmentech. Robertson potvrdil příchod nového kompaktního crossoveru, kterým podle všeho bude X2, alias sportovnější verze X1 ve stylu větších modelů X4 a X6.

David Bureš
Diskuze (11)
30. 3. 2016 21:16
Re: No skvele, este vacsie BMW....
Mas recht vseznalku. Soferi X7 ze vsech silnic udelaj jednosmerku, pac proti nim slaby kusy v Aurisech a podobnejch bezcenejch nesmyslech neprojedou. Rekni nam jeste neco z budoucnosti. X7 rulez :yes:
Avatar - AUDIRS6
30. 3. 2016 00:12
Re: neviem ale
Asi zacnem robit jasnovidca !
[odkaz]
Takze uz ani obycajne GLS im nestaci a chcu mat na X7 svoje riadne kladivo. :-!
29. 3. 2016 17:56
Re: neviem ale
Upřímně je GLS stejně děsný jako GL první generace. Houpavý tank, za který bych v případě potřeby velkýho SUV nedal o mnoho víc než za ceníkovou cenu max vybavenýho Santa Fe ;-)

Že jen inovace nestačí se přesvědčili Indové a řekl bych, že se investice vyplatila. Nesrovnatelně lepší než GLS :-)
Avatar - AUDIRS6
29. 3. 2016 16:57
Re: neviem ale
Vies Topper, ono nieje firma ako firma. To asi vysvetluje vsetko.
Proste su pravnicke osoby, teda "firmy", ktore proste taketo vozidla vyuzivaju a ich potreby a preferencie sa nejako extra v case nemenia. Je len vzdy otazka ktory model danej triedy, velkosti, technologii, imidzu zvolia. No a snazia sa ( vzhladom na svoje potreby ) zvolit si pre seba to najlepsie.
Preto sa nemozes cudovat ( resp. ty mozes :-) ), preco predaje GL / teda "noveho GLS" klesaju. No lebo je stary ! Je to len odvodenina ML / GLE a ten je len rozsiahlym FL 2. generacie ML. Teda secteno a podtrzeno cca 10 et+ rokov stary technicky zaklad, ktory len vdaka scojmu imidzu a hviezde na maske proste uz straca na najnovsich a teda lepsich hracov na trhu.
Ked vyjde uuuuplne nove GLE, GLS a dostane novu techniku a novy interier, potom sa predpokladam karta znovu obrati.
No a na toto chcu byt v Mnichove, ale aj Ingolstadte (Q8, uvazovana A9) pripraveni.
Proste D3-ke sa nepaci, ze v segmentoch, ktore oni standardne okupuju, zrazu ludia uprednostnuju RR a coskoro pribudne Jag, Masserati...
Preto potrebuju svoj imidz pozdvihnut este vysssie, do este väcsieho luxusu tak, aby v doterajsich luxusnych "maximach" mohli zase ponuknut to, co sa stalo zase len novou modou: Sportovnost. :-!
M7 ? RS8 ? - ze si ich doteraz nevidel ? No ale kedze existuje S63 AMG, S65 AMG a ma uspech, tak aj oni budu radi, ked si budu moct skusit ukrojit z potencialneho kolaca na trhu.
Pre skutocny a este väcsi luxus tu ma MB Maybach long verzie, a BMW a Audi pojdu o "cislo" vyssie.
Avatar - 3_diamanty
29. 3. 2016 16:38
Re: neviem ale
problem ale vidim v klientele... a u bmw je to uz skor firemna klientela ... a tam BMW taketo vozy nepotrebuje... vid GL