Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce pracuje na nové hliníkové platformě, použije ji nový Phantom i chystané SUV

David Bureš
Diskuze (5)
První Rolls-Royce s novou hliníkovou platformou bude uveden na trh v roce 2018. Auta s touto technikou nabídnou ještě vyšší komfort než ta dnešní.

Rolls-Royce chce v následujících letech rozšířit svoji nabídku o vůz kategorie SUV. Pro něj zatím nemá odpovídající techniku, kterou je teprve nutné vyvinout. Automobilka potvrdila, že zahájila práce na nové platformě.

Vyvíjená architektura bude hliníková, což pomůže snížit hmotnost jinak velmi těžkých vozů značky z Goodwoodu. Platforma bude velice univerzální, aby ji vedle SUV bylo možné použít i v dalších modelech, jako je příští generace Phantomu. Do budoucna se architektura má stát základem všech nabízených modelů tohoto výrobce.

Dnešní modely Rollsu používají odlišné platformy, větší řada Phantom má vlastní architekturu, zatímco menší Ghost (a odvozené modely) využívá rozsáhle upravenou techniku minulé generace BMW 7. Nová technika navíc podle dřívějších zpráv umožní zástavbu pohonu všech kol, který Rolls-Royce dnes nenabízí. Součástí výbavy bude i aktivní podvozek s možností změny světlé výšky.

Automobilka se navíc v následujících letech kvůli emisním normám nevyhne nabídnutí plug-in hybridu, nová architektura by s takovým modelem měla počítat. V Goodwoodu se rovněž stále koketuje s myšlenkou elektromobilu, a tak by platforma mohla být připravena i na tuto možnost.

Testovací muly s novou platformou budou zkoušeny na veřejných silnicích v různých koutech světa, aby bylo dosaženo naprostého komfortu za všech podmínek, tak typického pro vozy Rolls-Royce. Generální ředitel automobilky Torsten Müller-Ötvös k tomu tvrdí, že přišel čas na to, aby vozy Rolls-Royce nabídly ještě vyšší úroveň pohodlí než dnes.

První vůz s novou hliníkovou architekturou dorazí na trh na začátku roku 2018. Chystané SUV s interním označením Cullinan má být představeno až v druhé polovině roku 2018, a tak se zdá, že jako první tuto architekturu využije příští generace Phantomu.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - 125S
7. 1. 2016 16:05
Re: Hliníková platforma
Přesně tohle mě zmátlo. Celou dobu jsem si myslel, že je Phantom celej z hliníku. Zase je člověk o něco chytřejší. Děkuji za info.
7. 1. 2016 10:57
Re: Hliníková platforma
Takže Phantom má hliníkovou karoserii na ocelové platformě? Já opravdu myslel, že je to celohliník (nepočítaje, co není přivařené, přilepené atp.).
Avatar - vabis
7. 1. 2016 01:20
Re: Hliníková platforma
V době samonosných karosérií se to prolíná, ale v článku popisují toto co je zakroužkované [odkaz] . To nemá s kastlí, [odkaz] která by mohla být klidně i dřevěná moc společného. Zde kromě horních ramének hliník samozřejmě není a nebyl, proto to bude novinka a unikum. Zmátlo Vás zřejmě to, že současná hliníková (kromě víka kufru a předních blatníků) kastle je tvořena hliníkovým prostorovým rámem, tedy jakousi její výztuží. [odkaz] To ale není ta platforma. Platforma je jen spodek, který neudává tvar toho auta.

Zajímavé bude třeba i vedení zvuku, skrz ocel jej lidské tělo vnímá příjemně, skrz hliník většinou nikoliv.
6. 1. 2016 23:34
Re: Hliníková platforma
Máš to rovnou v perexu: "První Rolls-Royce s novou hliníkovou platformou bude uveden na trh v roce 2018." Ne že by to vyznělo, on to jasně říká.

Samozřejmě máš pravdu, Phantom má celohliníkovou karoserii "Made in Germany."
Avatar - 125S
6. 1. 2016 22:50
Hliníková platforma
Nechci být hnidopich, ale nemá už náhodou současný Phantom platformu z hliníku :-!

Jenom, že v článku to vyznělo, jako by měl přejít na "hliník" :-)