BMW Power eDrive: Nový plug-in hybrid bude mít přes 680 koní
BMW představuje svůj nejnovější hybridní systém. Pojmenovalo jej Power eDrive a to nikoli náhodou, disponuje totiž skutečně spoustou síly, kterou získává ze tří motorů - turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru a dvou synchronních elektromotorů, odvozených od toho pro BMW i3. Benziňák má výkon 170 kW, přední elektromotor, umístěný tam, kde běžně bývá měnič osmistupňového automatu, disponuje 150 kW a zadní, jenž našel místo mezi zavěšením zadních kol, poskytuje 200 kW.
Celkový výkon BMW Power eDrive pak činí v případě potřeby "přes 680 k", tedy více než 500 kW, zatímco točivý moment vrcholí hodnotou 1016 N.m, přičemž je jasné, že v tomto případě plní spalovací motor jen doplňkovou úlohu. Systém je koncipován jako plug-in hybrid s 20kWh Li-Ion akumulátory umístěnými v zadní části středového tunelu a pod zadními sedadly. Ty lze dobíjet z elektrické sítě nebo též prostřednictvím benzinového motoru, pracujícího v konstantních otáčkách.
Palivová nádrž v modelu BMW 5 GT, jenž slouží k prvotnímu předvedení systému, byla zmenšena ze 70 na 30 litrů a celkový akční rádius auta činí "přes 595 km", přičemž na jedno nabití článků zvládne vůz ujet čistě elektricky až 100 km, což je velmi slušný výsledek. Z architektury vyplývá, že Power eDrive je čtyřkolka, o pohon předních kol se stará elektromotor, zakomponovaný do osmistupňového automatu, v případě potřeby společně s benzinovým motorem, zadní kola roztáčí druhý elektromotor prostřednictvím převodovky CVT.
BMW zatím neupřesnilo všechny parametry, slibuje však lepší dynamiku v přímém směru, než má pětka GT ve verzi 550i, Power eDrive se však v závislosti na konkrétním modelu a verzi bude nabízet ve výkonové škále od 186 do 500+ kW.