Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW představuje nové motory. Vznětové čtyřválce dostanou dvě turba

David Bureš
Diskuze (67)
Inovované jednotky se pochlubí vyšším výkonem a sníženou spotřebou paliva. Jak toho konstruktéři dosáhli?

Tuhý konkurenční boj a stále zpřísňující se emisní normy znamenají, že automobilky musí neustále zdokonalovat svoji techniku. BMW se aktuálně chlubí nejnovější generací agregátů Efficient Dynamics. Kdy přijdou na trh nevíme, automobilka zatím odhaluje jen to, co přinesou.

Nová generace motorů bude vycházet z té stávající, což znamená zachování modulární architektury s řadovou koncepcí, hliníkovou klikovou skříní nebo objemem válců okolo 500 cm3. I nadále je pak bude možné používat jak pro příčnou, tak pro podélnou zástavbu. Tímto způsobem automobilka ušetří, a to díky snazšímu vývoji a jednodušší výrobě.

Přestože se stále častěji spekuluje o konci dieselových agregátů, u BMW s ním zatím rozhodně nepočítají. Nejnovější generace Efficient Dynamics totiž zahrne jak zážehové jednotky, tak ty vznětové.

Naftové motory navíc čeká podstatnější změna. Jestliže dnes vícestupňovým přeplňováním disponují jen ty nejsilnější jednotky, do budoucna budou dvěma turbodmychadly různé velikosti vybaveny všechny vznětové čtyřválce.

Vstřikování common-rail bude navíc díky novým senzorům a vstřikovačům fungovat rychleji a přesněji než dosud. U tříválců bude nově fungovat až s tlakem 2200 bar, zatímco u čtyřválců to bude 2500 až 2700 bar dle verze.

Změnou prošel také systém recirkulace výfukových plynů (EGR), který kvůli efektivní redukci emisí uhlíku dusíku bude u čtyřválců jednostupňový a u tříválců dvoustupňový. Vedle filtru pevných částic a zásobníkového katalyzátoru NOX (tzv. LNT) pak jednotky budou moci být vybaveny i katalyzátorem SCR se vstřikováním kapaliny AdBlue.

V případě zážehových jednotek budou sběrné výfukové potrubí a turbodmychadlo nově spolu umístěny v hlavě válců. Systém přímého vstřikování dostane nové palivové potrubí, navíc bude moci pracovat za vyššího tlaku, a to až 350 bar. Chlazení motorů bude navíc účinnější díky novému čerpadlu chladicí kapaliny se zvláštními výstupy do hlavy válců a bloku motoru.

Všechny úpravy ve výsledku znamenají, že nové motory budou silnější a zároveň úspornější než ty dosavadní. V případě benzinových automobilka tvrdí, že nabídnou až o 5 kW vyšší výkon a o 20 N.m vyšší točivý moment. Spotřeba paliva má být u obou typů agregátů nižší o 5 %. Úspora přitom nemá být dle BMW patrná jen na papíře, ale také během skutečného provozu. Automobilka přitom slibuje i hladší a tišší chod.

Inovované motory se postupně objeví v kompletní modelové řadě BMW. Automobilka nicméně zatím nepotvrdila, jaký model se jich dočká jako první. Něco nám však říká, že se bude jednat o novou generaci řady 5, která se začne prodávat na počátku příštího roku.

David Bureš
Diskuze (67)
31. 7. 2016 21:04
Re: BMW
Spicka produkce BMW je rada 7 v plne palbe, pripadne X5 tak samo v plne palbe, M5, M6 ve vesech versich a co se tyka sportovnich modelu, tak dle akcentu na sportovnost je to M4 coupe, pripadne z nej vychazejici verze, pokud budou (nejake ty CSL, Competition atd.). M2 je s 370konmi nejslabsi M v soucasne nabidce BMW, a fakt, ze i nejslabsi M za 1,5M CZK dokazalo udelat nesilnejsi Porsche ve jeho rade, ktere je v zakladu o 40% drazsi, je rozhodne na palec nahoru. Ale to primitiv s tvym rozhledem asi tezko pojme.
31. 7. 2016 20:57
Re: BMW
Treba celej motor?
30. 7. 2016 17:00
Re: BMW
obtlostle americke gt, jak to muzes rict, copak nevis, ze prave mustang je to prave nacini pro skutecneho petrolheada >:-[]

add 2) souhlas :yes:
30. 7. 2016 15:31
Re: BMW
Co furt máš s tím BMW? Nějakou obsesi?
Avatar - fOE
30. 7. 2016 15:14
Re: BMW
Napsal pan obsese osobne. >:D :yes: