Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure: S novou generací boxeru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
BMW Motorrad představuje trojici zástupců nové generace modelové řady R, kterou charakterizuje dvouválcový boxer ve zcela novém provedení.

BMW Motorrad nabízí více než pětatřicet let v rámci řady R ucelenou rodinu modelů, kterou již více než pětadvacet let charakterizují motory s čtyřventilovými rozvody ve spojení s elektronickým vstřikováním paliva a katalyzátorem.

Německá značka v letošním roce zahájila generační výměnu u řady R nejprve odhalením modelů R 1250 GS a R 1250 RT. Tato dvojice samozřejmě nemohla zůstat dlouho osamocena a doplňují ji modely R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure, které rozvíjejí design svých předchůdců a přinášejí zásadní novinky v oblasti techniky.

Srdcem nových modelů je plochý kapalinou chlazený dvouválec o objemu 1254 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 100 kW (136 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 143 N.m při 6250 min-1. Pro připomenutí lze zmínit, že dosavadní jednotka poskytovala z objemu 1170 cm3 nejvyšší výkon 92 kW (125 k) při 7750 min-1 a točivý moment 125 N.m při 6500 min-1.

Nový motor se vedle vyššího objemu, výkonu i točivého momentu pyšní i novým variabilním časováním sacích ventilů s označením BMW ShiftCam. Vačky sacích ventilů jsou navíc navrženy asymetricky, to znamená, že se každý z ventilů otevírá jinak, a zvyšuje se tak víření zápalné směsi vstupující do spalovacího prostoru. Mezi další technické změny motoru patří ventilové rozvody poháněné ozubeným řetězem (dříve byl pohon zajišťován válečkovým řetězem), stejně jako zlepšené mazání, vstřikovače s dvojicí trysek a nový výfukový systém.

Změny provedené v oblasti pohonné jednotky mají stát za snížením spotřeby paliva o 4 % oproti předchozí generaci plochých dvouválců BMW Motorrad a rovněž i za klidnějším chodem motoru, nižší hlučností a rovněž i nižšími emisemi výfukových plynů.

Samozřejmostí pro motocykly značky BMW Motorrad je armáda asistenčních systémů a nejinak je tomu i u nových modelů. Pro ně je standardem mimo jiné možnost volby z jízdních režimů Rain a Road, ASC a Hill Start Control pro rozjezd v kopci. V rámci příplatkové výbavy pak figurují jízdní režimy Riding Modes Pro s dynamickou kontrolou trakce DTC, ABS Pro a dynamický brzdový asistent DBC.

V nové generaci vedle motoru nastupuje i elektronický podvozek ESA, který je součástí nabídky volitelné výbavy a automaticky přizpůsobí své nastavení zatížení motocyklu i jízdním podmínkám, resp. povrchu, po němž se bude stroj pohybovat.

Standardní výbavou pro všechny tři modely je barevný 6,5palcový displej. Prostřednictvím standardně dodávaného multifunkčního otočného ovladače BMW Motorrad může jezdec rychle a pohodlně ovládat funkce motocyklu a konektivity. Pro nové modely nabízí BMW Motorrad systém Intelligent Emergency Call, který umožňuje přivolat pomoc v případě nouze.

BMW Motorrad nabídne pro R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure širokou paletu doplňků, umožňujících jejich individualizaci. Zmínit lze například pakety HP, které obsahují nové sportovní odpružení pro všechny tři nové modely.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)