Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (35)
Automobilka BMW si pro svou řadu 1 připravila mírnou modernizaci, která přináší úpravy designu předních partií, vylepšení v interiéru, rozšířené možnosti konektivity a novou generaci ovládacího konceptu iDrive.

BMW řady 1 bylo ve své první generaci uvedeno v roce 2004 a aktuální druhá generace měla s pětidveřovou karoserií premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem roku 2011, zatímco třídveřové provedení dorazilo v roce následujícím.

Důkladnou modernizací prošly tyto hatchbacky v roce 2015 a současné omlazení je zaměřeno především na osvěžení vzhledu i výbavy.

Letošní modernizace tak přináší nové verze pojmenované Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow a BMW M140i Edition Shadow. Tyto speciální edice se od svých sourozenců odlišují ledvinkami masky chladiče s černými rámečky, LED světlomety s černým pozadím a ztmavenými zadními LED světly.

BMW řady 1 Edition M Sport Shadow má také černé koncovky výfuků. Nové laky karoserie, modrá Seaside a oranžová Sunset, rovněž přispívají k působivému vzhledu tohoto vozu.

Změny provedené v interiéru mají přispívat k dojmu větší exkluzivity a kvality. Přepracována byla palubní deska i přístrojový štít a výdechy ventilace. Středový panel, který nese ovládací prvky rádia a klimatizace, má vysoce lesklý černý povrch. Držáky na nápoje ve středové konzole jsou zakryty rolovacím krytem a tlačítka ovládání oken na dveřích jsou nyní pochromovaná.

Součástí standardní výbavy se stává nová generace ovládacího systému iDrive. Podle materiálů automobilky lze díky dotykové plošce integrované do horní části ovladače snáze zadávat do navigačního systému adresy pomocí ručního psaní.

Paleta pohonných jednotek i nadále nabídne zážehové a vznětové motory se třemi, čtyřmi a šesti válci. Všechny patří do rodiny motorů BMW EfficientDynamics a jsou vybaveny technologiemi BMW TwinPower Turbo.

Základem v nabídce benzinových motorů je provedení 116i s tříválcem o objemu 1,5 l a výkonu 80 kW, verze 118i má tříválec o výkonu 100 kW. BMW 120i a 125i disponují čtyřválcem o objemu 2,0 l a výkonu 135 kW, resp. 165 kW. Vrcholem nabídky benzinových motorů je nadále přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l o výkonu 250 kW ve verzi M140i, který lze kombinovat i s pohonem všech kol xDrive.

Pro zájemce o vznětové agregáty je připraveno BMW 116d s tříválce o objemu 1,5 l a výkonu 85 kW. Následující provedení 118d a 120d mají dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW, resp. 140 kW. Vrcholem nabídky je pak dvoulitr 125d o výkonu 165 kW. Pohon všech kol je u turbodieselů, tak jako doposud k dispozici pro 118d a 120d.

S výjimkou modelů BMW 116i, BMW 116d EfficientDynamics Edition a 118d xDrive mohou být všechny modely objednány s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic Sport. Verze M140i xDrive může být objednána výhradně s osmistupňovou převodovkou Steptronic Sport.

BMW řady 1 ve své nejnovější podobě má zamířit do showroomů v červenci letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (35)
Avatar - white label
13. 5. 2017 01:30
Re: Facelift?
Ano, jak na moto, tak na autech, obvykle akustická zklamání z profláklého akrapa...
12. 5. 2017 23:27
Re: Facelift?
Souhlas, nevim, co na Akrapu vsichni maji, jak na moto, tak na autech... To takovy Kreissieg :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
12. 5. 2017 15:19
Re: Facelift?
Třídveřáků je nejméně, kdo se spokojí s jedním párem dveří, bere většinou M240i.
Atraktivnější sound by to chtělo, ale zrovna v tomto ohledu je trendy akrapovič spíš podprůměr.
Avatar - white label
12. 5. 2017 15:06
Re: Facelift?
Tak to jo, jsem se lekl, že bys chtěl tu otravnou kůži, co je v M2 (bohužel) sériově.
Právě sériové sedačky a volant jsou možná to nejlepší z interiéru M140i.
Avatar - speedfred
12. 5. 2017 14:17
Re: Facelift?
Aha.Píšem si medzi ďalšie úlohy.
Takže comfort/sport/sport+ nestačí ,môže to byť ešte lepsie? :-)