Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 facelift: Nové motory a chytřejší systém Eco Pro

Jan Mička Jan Mička 16. 1. 2015
77
70
Zobrazit náhledy (77)
BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1
BMW řady 1 prošlo výrazným faceliftem. Ten se zaměřil nejen na vnější vzhled, ale také na motory a výbavu luxusních limuzín.

Facelift BMW 1 přichází čtyři a půl roku poté, co jsme jej v polovině roku 2011 vyzkoušeli vůbec poprvé. Podle novodobé filozofie Volkswagenu (nová generace modelů každých pět let) už bychom se zřejmě dívali na novou generaci, mnichovský recept na modernizaci „jedničky“ by nicméně mohl napoprvé napovědět, že se již nejedná o řadu F20.

Přední částí se modernizované BMW 1 přiblížilo modelu 2 Active Tourer, přičemž ani v tomto případě jsme se nesetkali s předními světlomety napojenými na masivní přední ledvinky, tedy prvkem, kterým vynikají větší modely automobilky. Nahrazení lehce disproporčních světlometů za masivní lampy s diodovými kroužky považujeme za dobrý krok, stejně jako přítomnost větších zadních svítilen ve stylu BMW 4. Obojí pochopitelně disponuje LED technikou, v případě předních světel také pro dálkový a potkávací režim v případě, že si za tuto položku připlatíte.

BMW 1 je nabízeno s pěti benzinovými a čtyřmi vznětovými motory. Novinkou jsou tříválcové patnáctistovky 116i a 116d známe například z nové generace Mini, a pokud se zaměříme na samotný vrchol v podobě verze M135i, nelze nezmínit o 5 kilowattů větší výkon přeplňovaného šestiválce TwinPower Turbo (nyní má 240 kW). Vedle standardního pohonu zadních kol, který je v tomto segmentu unikátem, je v nabídce také „čtyřkolka“ xDrive. Dostupná bude s motory 118d , 120d a M135i.

BMW 1 - technická data vznětových motorů
Motor116d118d120d125d
Zdvihový objem [cm3]1496199519951995
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/4000110/4000140/4000165/4400
Točivý moment [N.m/min]270/1750-2250320/1500-3000400/1750-2500450/1500-300
Maximální rychlost [km/h]200 (200)212 (212) [210]228 (228) [222]240
Zrychlení 0-100 km/h [s]10.3 (10.3)8.3 (8.1) [8.4]7.1 (7.0) [6.8]6.3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]3.7 (3.6)4.1 (4.0) [4.3]4.1 (3.9) [4.3]4.3
*platí pro třídveřovou karoserii ()- automatická převodovka, []-pohon xDrive

Interiér si zachovává nyní již klasickou koncepci BMW s volně stojícím displejem autorádia BMW Professional. Obrazovka má v základu úhlopříčku 6,5 palce, pokud si však připlatíte za navigační systém Professional, naroste rozměr na 8,8“. Systém v obou případech ovládáte pomocí sdruženého ovladače iDrive na středovém tunelu, nově s dotykovou horní plochou pro pohyb v internetovém prohlížeči a zjednodušení zadávání destinací do navigace (písmena můžete psát jedním prstem).

Na navigaci se váže další novinka, která dopomůže k lepší efektivitě jízdy. Pokud si totiž pořídíte vůz s automatickou převodovkou Steptronic (v rozmezí 50 až 160 km/h umí „plachtit“), systém Eco Pro v závislosti na situaci před vámi doporučí, kdy je nejlepší sundat nohu z pedálu plynu, aby si vůz například pro dojetí do křižovatky vystačil pouze s vlastní setrvačností. Novinkou je také adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, automatický parkovací asistent zvládá i příčné parkování, a navigační data si nově aktualizujete na dálku.

BMW 1 - technická data zážehových motorů
Motor116i118i120i125iM135i
Zdvihový objem [cm3]14991598159819972979
Válce/ventily3/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]80/4500100/4400130/4800160/500240/5800
Točivý moment [N.m/min]180/1250220/1350-4300250/1500-4500310/1350-4800450/1300-4500
Maximální rychlost [km/h]195210 (210)225 (222)245 (243)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10.98.5 (8.7)7.4 (7.2)6.4 (6.2)5.1 (4.9) [4.7]
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5.35.7 (5.9)5.8 (5.7)6.7 (6.5)8.0 (7.5) [7.8]
*platí pro pětidveřovou karoserii ()- automatická převodovka, []-pohon xDrive

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
1.5Turbo iba 80kW??
| 19. 1. 2015
Netreba porovnavat premiu s nepremiou alebo riesit posuvanie znacenia, samo BMW dava do Mini a do BMW 2 ten isty 3 valec upraveny na 100kW ale jednotka 100kW rozmedzie pokryva stale starym 4 valcom.. cudne. Takze IBA v nadpise myslim nie len ako iba 80kW.. co je podla mna dost malo, to aj lahsi Leon potrebuje (druhy najslabsi benzin) 81kW aby sa s tym dalo obstojne jazdit.. ale aj IBA jeden 80kW 1.5T motor.. kedze je jednoduchsie a lacnejsie pouzivat tento novy pre siroke vykonove spektrum od 80 az po 170kW v i8. BMW teda vie porkyt cele spektrum s 3valcami a 6 valcami bez pouzitia jedineho benzinoveho 4 valca.. a to aj urcite planuje, ja sa len cudujem ze to nespravilo pri uvedeni.
1.5Turbo iba 80kW??
| 18. 1. 2015
Možná se omezoval na 114i vs. 116i (po faceliftu 116i vs. 118i, BMW posunulo značení). I tak je tvrzení, že se 14i bude s 1er trápit, přitažené za vlasy. Tím spíš vzhledem k malému rozdílu v objemu. Nebude to zrovna ideál na dálnice, ale ve městě bude stačit.
Avatar - white label
1.5Turbo iba 80kW??
| 18. 1. 2015
Souhlas.
1.5Turbo iba 80kW??
| 18. 1. 2015
1,8 a 2,0 T(F)SI jsou motory Audi.
1.5Turbo iba 80kW??
| 18. 1. 2015
I před zdaněním. Příplatky za motor (můžou skrývat i nějakou výbavu) patří k těm nejdražším. Ano, v bohaté výbavě se může motor ztratit, ale nejde zrovna o drobné. A nevím, jak přišel na to, že mají výkonnější motory nižší normovanou spotřebu. Stát se to může, ale není to pravidlem. Tvrdit, že jsou prodeje 520d, což byl jakou dobu základ řady, minimální, je také dobrý vtip. Nemluvě o 730d, nebo 640d.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku