BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer omlazeno. Dostalo drobné retuše a vylepšené motory
MPV mnichovské automobilky projde tento rok faceliftem jako první. Loni mělo BMW spoustu práce se svými ostatními modely – vylepšilo i3 a i8 a zapracovalo i na řadách 1, 2, a 4. Omlazení variant Active Tourer a Gran Tourer čítá nejen designové změny exteriéru a interiéru, ale i inovace motorů.
Byť se segment rodinných MPV stále více ztrácí ve stínu populárnějších SUV, německé značky těmto autům věří. BMW vstoupilo do kategorie v roce 2014, aby zákazníkům nabídlo alternativu pro Mercedes třídy B.
Podle nejnovějších statistik prodalo BMW do konce roku 2017 přes 380.000 vozů řady 2 Active Tourer a Gran Tourer. Pro německou automobilku jsou tato čísla obzvlášť důležitá. Čtyři z pěti zákazníků, kteří u ní sáhnou po MPV, pořizují vůz této značky prvně.
V hierarchii modelů se nic zásadního nemění. Active Tourer zůstává i nadále pětimístným MPV, zatímco Gran Tourer je vůz pro sedm cestujících s delším rozvorem. Vpředu nalezneme výraznější masku s ledvinkami či nové světlomety. Ty budou v základu halogenové, za příplatek mohou zákazníci volit adaptivní svítilny s technologií LED.
Drobné retuše se odehrály i na zadní partii, aby působila o něco sportovnějším dojmem. Novinkou jsou výraznější koncovky výfuku, které budou u všech čtyřválcových motorů dvojité. Výčet novinek zahrnuje i dvě barvy a šest designů kol od 17 do 19 palců.
BMW zapracovalo i na pohonných jednotkách, v rámci faceliftu byla cílem hlavně vyšší úspora. Nabídka zůstává stejná, základem je tříválcová patnáctistovka s výkonem 80 kW a 190 N.m točivého momentu. Zákazníci však mohou vybírat i z košaté nabídky dieselů a sáhnout mohou i po plug-in hybridním pohonu. Ten kombinuje 1,5litrový spalovací motor o výkonu 100 kW s elektromotorem (65 kW) a čistě na elektřinu vůz zvládne 45 kilometrů. Normovaná data avizují v kombinovaném režimu spotřebu pod 2,5 litry, z domácí zásuvky auto nabijete za dvě a půl hodiny.