Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer omlazeno. Dostalo drobné retuše a vylepšené motory

Stanislav Kolman
Diskuze (55)
Obě varianty řady 2 prošly totožnou omlazovací procedurou. Vedle nových vzhledových prvků se změny týkají i použitých technologií.

MPV mnichovské automobilky projde tento rok faceliftem jako první. Loni mělo BMW spoustu práce se svými ostatními modely – vylepšilo i3 a i8 a zapracovalo i na řadách 1, 2, a 4. Omlazení variant Active Tourer a Gran Tourer čítá nejen designové změny exteriéru a interiéru, ale i inovace motorů.

Byť se segment rodinných MPV stále více ztrácí ve stínu populárnějších SUV, německé značky těmto autům věří. BMW vstoupilo do kategorie v roce 2014, aby zákazníkům nabídlo alternativu pro Mercedes třídy B.

Podle nejnovějších statistik prodalo BMW do konce roku 2017 přes 380.000 vozů řady 2 Active Tourer a Gran Tourer. Pro německou automobilku jsou tato čísla obzvlášť důležitá. Čtyři z pěti zákazníků, kteří u ní sáhnou po MPV, pořizují vůz této značky prvně.

V hierarchii modelů se nic zásadního nemění. Active Tourer zůstává i nadále pětimístným MPV, zatímco Gran Tourer je vůz pro sedm cestujících s delším rozvorem. Vpředu nalezneme výraznější masku s ledvinkami či nové světlomety. Ty budou v základu halogenové, za příplatek mohou zákazníci volit adaptivní svítilny s technologií LED.

Drobné retuše se odehrály i na zadní partii, aby působila o něco sportovnějším dojmem. Novinkou jsou výraznější koncovky výfuku, které budou u všech čtyřválcových motorů dvojité. Výčet novinek zahrnuje i dvě barvy a šest designů kol od 17 do 19 palců.

BMW zapracovalo i na pohonných jednotkách, v rámci faceliftu byla cílem hlavně vyšší úspora. Nabídka zůstává stejná, základem je tříválcová patnáctistovka s výkonem 80 kW a 190 N.m točivého momentu. Zákazníci však mohou vybírat i z košaté nabídky dieselů a sáhnout mohou i po plug-in hybridním pohonu. Ten kombinuje 1,5litrový spalovací motor o výkonu 100 kW s elektromotorem (65 kW) a čistě na elektřinu vůz zvládne 45 kilometrů. Normovaná data avizují v kombinovaném režimu spotřebu pod 2,5 litry, z domácí zásuvky auto nabijete za dvě a půl hodiny.

Stanislav Kolman
Diskuze (55)
Avatar - iudex
15. 1. 2018 13:34
Re: 2 Active Tourer
Hovorím o 8°ZF ako takej, ale pokiaľ viem, tak žiadne BMW s motorom priečne automat od ZF nemá, takže je to v princípe jedno a môže sa všeobecne povedať, že ZF je lepšia.
Avatar - white label
15. 1. 2018 03:29
Re: 2 Active Tourer
Psal si o 7st. dvojspojce v aktuální 2erAT, můžeš to doložit nějakým odkazem apod.
Viz 3:06, osobně to považuji spíš za kachnu, takže máš možnost překvapit. :-O

edit - tak beru zpět, pravděpodobně se tam může (časem) dostat z BMW X1.
I když to spíš odporuje tomu, co BMW tvrdilo ještě nedávno:
[odkaz]
Navíc BMW o tuto DS převodovku označuje jako Steptronic, což je docela zavádějící.
Zatím se s tím BMW nikde moc nechlubí a vzhledem k zatím kombinovaným (u X1) dvěma slabším benzínovým motorizacím s fwd, se může případně jednat o suchou dvojspojku.
Avatar - white label
15. 1. 2018 03:08
Re: 2 Active Tourer
Ano, mohlo to být "pomalým" naladěním s přehnanou preferencí prokluzu, případně taky (s menší pravděpodobností) vadným kusem...
Avatar - white label
15. 1. 2018 03:06
Re: 2 Active Tourer
Viz aktuální stránky bmw.de - všechny automaty pro BMW 2AT jsou (aktuálně) Steptronic/hdm, buď 6st., nebo 8st., takže 7st. DS (u BMW DCT Drivelogic) by byla na poměry neeMkového modelu převodovková revoluce u BMW a "renesance" DS.

14. 1. 2018 21:40
Re: 2 Active Tourer
Iudexi, prosim, na JAKE ZF nema?
Mluvis o ZF pro pricnou zastavbu?