Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Vision Future Luxury: Sedmička už Mnichovu nestačí

Aleš Dragoun
Diskuze (33)
BMW míří mezi opravdu luxusní auta. V Pekingu vystavuje možný předobraz limuzíny umístěné nad řadou 7.

BMW zatím o Vision Future Luxury mluví v dlouhodobějším horizontu, takže předpokládejme, že z něj bude vycházet produkční model. Podle dřívějších informací by se série 9 měla představit během dvou let. Ale pojďme ke studii. Stylistům pod vedením Karima Habiba (nejvyšším mužem designu je i nadále Adrian van Hooydonk) se podařilo vytvořit skutečně sportovní limuzínu, pochopitelně s patřičným luxusem uvnitř. Nízká dlouhá příď nepřišla o tradiční, tentokrát skutečně obří ledvinky. Hlavní laserové světlomety jsou atypicky úzké, zasahují ale až k masce dle vzoru současných sériových modelů. Také koncová světla, pro změnu z OLED jsou užší, podle automobilky stále připomínají typický tvar písmene L, který byl zaveden u série 7 generace E32 v roce 1986. Směrem do víka zavazadelníku se ale dále zužují. Organické světelné diody tvoří dvojice elektrod a polovodiče. Zaujme také agresivní prolis pod linií bočních oken, který se směrem dozadu zvýrazňuje. Proporce auta jsou klasické, tedy dlouhý rozvor, krátké převisy a nízká střecha. Otvory pro přívod vzduchu za předními blatníky a v zadním nárazníku by měly údajně být funkční. Odstín laku BMW nazývá Liquid Platinum Bronze.

Vision Future Luxury dostal proti sobě otevírané (tzv. sebevražedné) dveře. B-sloupek nechybí, je však tenčí a vyrobený z karbonu. Základním stavebním materiálem pro interiér jsou rovněž uhlíková vlákna. Nad touto vrstvou, do které jsou vsazeny digitální přístroje, ovládací prvky a osvětlení, je hliníková struktura, teprve povrch pokrývá kůže, případně lipové dřevo. Celek přináší značnou úsporu hmotnosti a je pevný. Uhlíkové kompozity lze vidět ale i na dveřích a pod sedadly, nejedná se však o obložení, ale právě o odhalenou nejhlubší část konstrukce. Výztuhy z tohoto materiálu byly použity také v prazích a na středové konzole. Sedadla, respektive jejich rámy byly vmontovány přímo do karoserie, také zmíněný B-sloupek vlastně zabíhá do jejich boční konstrukce.

Nejnovější studie BMW je vybavena balíčkem služeb ConnectedDrive. Řidič má před sebou trojici displejů s trojrozměrným zobrazením a hlasovým ovládáním. Důležitý je programovatelný rychloměr a otáčkoměr, vpravo pak najdeme výstup zábavního a komunikačního systému. V čelním skle je umístěn další, tentokrát head-up displej, který zvýrazňuje budovy a dopravní značky v zorném poli, spolupracuje s ukazatelem rychlostních limitů a funkcí Traffic Light Assistant, která hlídá světla na semaforech. Obrazovku má před sebou i spolujezdec, pochopitelně propojenou s tou centrální před řidičem. Ovládá ji dotykovým iDriveTouch. Zadní pasažéři pak mohou využívat svých displejů, zobrazované informace volí prostřednictvím centrálně umístěného tabletu. Není jim zapovězeno dozvědět se aktuální rychlost vozu, ale ani hraní her, přístup na internet a všechny služby s ním spojené. Sedí na dvojici samostatných sedadel a před sebou mají skládací stolky.

Informace o použité technice, ani základních rozměrech vozu bohužel automobilka zatím nesdělila. Nezveřejnila ani žádné video, takže netušíme, zda je koncept, který se ukázal na autosalonu v Pekingu, vůbec pojízdný. Nicméně představuje stylistickou ukázku toho, kam se design vozů z Mnichova bude v blízké budoucnosti ubírat. A třeba se dočkáme i oné v úvodu zmíněné řady 9, byť její příchod je pochopitelně stále ve stadiu spekulací a nikdo z Bavorska vám jej na rovinu nepotvrdí.

Aleš Dragoun
Diskuze (33)
22. 4. 2014 08:51
Re: prestiz
No, nevím jestli má sedmička nějakou prestiž v luxusním segmentu, ale budiž. Snad bylo zamýšleno ze strany BMW udělat novou pětku F10/F11 po vzoru sedmičky F01.
Ale popravdě je to jediná automobilka, která má mezi vyšší střední a luxusní třídou tak nicotný rozdíl. V interiéru sedmičky je v podstatě jen pár dekoračních prvků navíc, jinak je to kopie pětky. To si nedovolí ani Mercedes, ani Audi. A co se týče místa, tak především v podélném směru je na tom lépe pětka GT.
Nenapadá mě důvod, proč utrácet stovky tisíc za sedmičku, když v pětce mám v podstatě to samé (resp. 5GT). Prestiž sedmička asi má, ale pořád je to kategorie normálních aut, žádný extra luxus.
Pokud chci okupovat luxusní segment, pak musím tomu musím přizpůsobit výrobu (kůže nesmí vykazovat žádné vady, dřevo musí být skutečně dřevo - ideálně z kořenu stromu, který má nejlepší kresbu - a ne jen mikrometrová dýha, zvukový systém nemůže končit na BMW Professional od HK - což měla sedmička dlouho než po vzoru Audi přešli v BMW k Bang&Olufsen, sklo musí být sklo a kov musí být kov). Nová sedmička na mě působí dost rozpačitým dojmem. Ovladače z plastu, natřeného stříbrnou barvou, interiér je stejný jako u vyšší střední - a je jedno, jestli BMW dalo interiér sedmičky do pětky nebo naopak - to se zákazníkům v tomto segmentu prostě nedělá.
22. 4. 2014 07:12
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Ty stále vycházíš ze dvou věcí. První věc, že jsem si všechno vymyslel a lžu a druhá, že pořád dokola trpím nějakým frustračním momentem, a že obecně je to s BMW jinak.

K tomu prvnímu:

1, Já se skutečně o auta starám s neskutečnou péčí a jen idiot může za tři dny od převzetí úplně nového vozu poškrábat dřevo v interiéru takovým způsobem, jak ukazují fotky.

2, Pokud bych už takové věci udělal, z jakého důvodu bych dané fotky vystavoval?

3, Nevím, jestli si někdy přebíral nové auto. Ale je vůbec normální se ptát, proč jsem ho přebral? Ty při přebírání úplně nového vozu a ještě od prestižní značky budeš lézt po kolenou a "odhalovat" chyby? Odpověz mi upřímně na tuto otázku.

Donutil jsi mě, abych sestříhal video z předávání ze 4.4.2012 (fotky vznikly tedy dva až pět dní po předání). Znovu opakuji, že uvnitř autosalónu nic nešlo vidět a další dny prostě nesvítilo slunce. Tady je link a tady je email, který jsem psal ihned poté, co jsem vše zjistil. Chci, abyses k tomu vyjádřil, protože já jsem ten mail posílal nejbližší den poté, co jsem to na slunci zjistil. Teď už doufám věříš, že jsem si nic nevymyslel.

[URL=[odkaz]

Úplně dole je k přečtení má reklamace, úplně nahoře pak reakce prodejce

[odkaz]

Nevím, jestli nepřeháníš s tím dorasovaným interiérem. Kromě těch lišt je ten interiér do DNEŠKA v naprosto bezvadném stavu. Až se divím.

Pokud mi "Tví právníci" mohou pomoct bez nějakých extra nákladů, tak budu rád. Otázka je, co má být finální stav. Nové auto z Mnichova nebo nějaké odškodné? Oprava?

Upozorňuji, že já jsem to s prodejcem a servisem řešil a ti mi vyšli vždy maximálně vstříc. Pak mi bylo od servisu doporučeno obrátit se na importéra, což jsem udělal.

K druhému: to, že ty auta nejsou v pořádku z výroby není můj výmysl. Stačí si přečíst nezávislé testy a postřehy reálných uživatelů.

Závěrem: chci od Tebe vyjádření, protože jsem si dal takovou práci, abych v úterý ráno dohledával maily z roku 2012 a stříhal videa. Pokud si myslíš, že "Tví právníci" mohou opravdu relevantně pomoct, pak sem s nimi. Pokud je budeš platit, nejsem proti, třeba něco vymyslíme. Působíš na mě dojmem detektiva, který se za každou cenu chce dozvědět, že zlý jsem já a ne BMW.

A poslední věc. Opět mám důkaz toho, že jsem ani náznakem nezmínil o mém autě. Psal jsem o tom, že nová BMW jsou extrémně lajdácky montována a nikde jsem nepsal jedinou větu o mém autě. Ještě k recenzi... Udělal jsem ji, protože ta první vznikla v prvotním nadšení a je dobré se podívat podrobně na auto po jeden a půl roku užívání. To samé chystám u A3, i když možná v té době budu mít objednánu RS3.
Avatar - HitmanPB
22. 4. 2014 00:19
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Stealth - ÁNO, som veľký fanda BMW, tak ako som veľký fanda Lamborghini a RR.
Nikde v mojich príspevkoch nenájdeš nekritické slintanie v prospech mne obľúbených značiek, lebo beriem veci s nadhľadom.

Sledujem tu tvoju anabázu ohľadom Teba a BMW zhruba od mája 2012.

Fakt 1. Auto, ktoré si objednal nebolo v poriadku.
Prvá chyba, prečo si ho, pokiaľ máš aspoň aké také právne povedomie vôbec prebral ?
Takto kupuje auto iba totálny diletant, ktorý si neváži svoje peniaze a nie normálny človek.

Fakt 2. Nadávaš na interier, na vrzgajúce, resp. odpadávajúce časti.
Keď som si pozrel fotky interiéru na macz, tak takto zničený interier, ako sa to podarilo tebe nie po roku prevádzky ako som pôvodne myslel - ale po kúpe auta, som skutočne ešte nevidel. To bolo na zvracanie. Doškriabané drevo, na stredovom paneli a dverách - prikladám linky [odkaz] [odkaz] [odkaz] nech si milovníci aút utvoria názor na tvoju starostlivosť o auto.
Fotky boli vytvorené okolo 06.04.2012 až 09.04.2012 na Sony HDR-XR550VE alebo na Nikon D40, teda v čase, keď si deklaroval, že si auto kúpil ako nové. Snímky boli publikované počas tvojej prvej recenzie auta -v čase 05/2012.

Fakt 3. Načo si potreboval reset recenzie za pomoci "nezávislého" "mojeauto.cz" v októbri 2013 ???
Už si bol veľmi nízko v hodnoteniach a potreboval si si zdvihnuť ego ? :-)

Urobím ale jeden ústretový krok:
Ak Ti BMW toľko ublížilo a ja nemám rád, keď niekto niekomu ubližuje, ponúkam Ti mojich právnikov.

Ak súhlasíš, kontaktuj ma. Budú ti vysvetlené všetky právne eventuality vrátane poučenia, že pokiaľ sa tvoje tvrdenia v nezakladajú na pravde, môžu byť voči tvojej osobe vznesené obvinenia v zmysle príslušných zákonov.
Ak nie, tak prosím, už tu nepíš podobné veci, bez relevantných dôkazov, lebo tiež môžu byť použité proti Tebe.

Postav sa k veci ako chlap a nie ako ufnukaná ženská...
Už si tu svojim neustálym vyplakávaním a opakovaním toho istého všetkým na smiech...

P.S. Stále čakám na tvoju recenziu Audi R8, ktorú si kúpil pred rokom a sľuboval si, že tu čoskoro bude.
Alebo ti ju ešte svokor nepožičal ??? Ja nezabúdam :-)
21. 4. 2014 21:11
Re: Z toho zákonite vyplýva,
No jo no, je to tak. Vrže to... Zajímavé je, že jakékoliv BMW s rokem výroby cca před 2006, ve kterém jsem kdy jezdil (ne jako řidič) bylo postaveno dílensky perfektně, nic nikde nevrzalo, nic nikde neskřípalo. Ono to trochu dokazuje i tento článek na autorevue:

Výplně dveří BMW 5 v generacích E39/E60/F10: krok vpřed, dva vzad (nejde mi vložit link)

A ode mě se můžeš dočkat pouze nezabarvených (třeba modro-bíle) příspěvků. Co se týče designu, tak BMW je naprostá špička, ta auta jsou skvostná. Jenže je to trochu jako blondýnka, která je nádherná, má krásné tělo, ale v posteli zjistíš, že má špinavé nohy... A věř mi, že bych si nepřál nic jiného, než aby BMW udělalo interiér alespoň tak dobrý, jako to umí v Ingolstadtu. A pozor: oni to umí, až nějak v poslední době. Já jsem jel v A6 předchozí generace a nic moc (to se týká taky podvozku a dalších věcí)...
Avatar - HitmanPB
21. 4. 2014 20:34
Re: prestiz
To si myslím, že v tomto prípade nehrozí.
BMW na rozdiel od VW prestíž v luxusnom segmente má (myslím tým kategóriu 7-er, A8, S-classe) a toto auto nebude namierené proti RR, ale skôr proti Bentley.