Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X3 sDrive18d se vzdává pohonu všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
BMW rozšiřuje nabídku vznětových motorizací modelu X3 směrem dolů. Provedení sDrive18d navíc jako jediné u současné generace nedisponuje pohonem všech kol.

BMW X3 sDrive18D je prvním zástupcem své modelové řady, který nabídne pouze pohon zadních kol. Pod jeho kapotou přitom pracuje dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel, který lze kombinovat s šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

TwinPower Turbo agregát modelu X3 sDrive18D vybavený vstřikováním common rail dosahuje nejvyššího výkonu 105 kW (143 k) a točivý moment 360 Nm je dostupný od 1750 do 2500 min-1.

Nové provedení BMW X3 akceleruje s manuální převodovkou z 0 na 100 km/h za 9,9 s a v případě automatické převodovky potřebuje na stejnou disciplínu 10,3 s. V případě maximální rychlosti uvádí BMW pro manuální převodovku 195 km/h a pro automatickou převodovkou 190 km/h.

Kromě toho, že je nová verze sDrive18D prvním zástupcem své řady s pohonem zadních kol, je podle automobilky i nejúspornější X3. Pro verzi s manuální převodovkou uvádí BMW v kombinovaném cyklu spotřebu paliva 5,1 litru nafty na 100 km a pro automatickou převodovku 5,4 litru nafty na 100 km. Emise CO2 jsou podle automobilky 135 g/km, resp. 142 g/km.

Standardem pro BMW X3 sDrive18D je regenerace kinetické energie při brzdění, ukazatel optimálního rychlostního stupně, režim Eco Pro, start-stop systém a elektrický posilovač řízení. Všechny tyto prvky jsou součástí výbavy u vozů s manuální i automatickou převodovkou.

Na trh má BMW X3 sDrive18d vstoupit na podzim letošního roku a cena pro německý trh je stanovena na 36.200 eur (zhruba 905.000 Kč), což z něj dělá nejlevnější verzi modelu X3. Doposud byla nejlevnější benzinová verze xDrive20i s cenou 37.800 eur (okolo 945.000 Kč). Ceny vznětových motorizací začínaly na částce 39.700 eur (přibližně 993.000 Kč) za xDrive20d.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
Avatar - Johny.Rico
21. 8. 2012 20:57
Re: Pamatuju
Trefa.
Avatar - Dinar
21. 8. 2012 18:00
Re: Pamatuju
Já jsem prožil se zadokolkou x zim, přesto dvoutunové suv s náhonem na zadek bych si na lyže nevzal, v tomhle prostředí bude mít problém naplnit obsahem zkratku SUV. Předokolka je při podobné váze u takového auta mnohem menší problém.
21. 8. 2012 14:44
Re: Pamatuju
Já jezdím běžně na lyže i s předokolkou,nebo zadokolkou... Jasně, 4x4 je 4x4. Ale to by pak 90 procent lidí nesmělo v zimě na silnice :-) A ztěch deseti procent,co tu čtyřkolku mají si přiznejme,že 9 procent vozí 350 dní v roce ten pohon 4x4 zbytečně...
Avatar - 12Eagle
21. 8. 2012 13:11
xDrive
X3 ho zobrali a 1er pridali xixi >:D zmena je život.
21. 8. 2012 12:42
Re: Pamatuju
pozor, pleteš se, viz. níže....nic na mě nezkoušej :-)