BMW X5 M a X6 M 2015 mají 575 koní a 750 N.m
Mnichovská automobilka dnes brzy ráno v předstihu před světovou výstavní premiérou na autosalonu v Los Angeles kompletně odhalila druhou generaci nerozlučné dvojice nadupaných SUV X5 M a X6 M. Výkonné emkové verze velkých SUV X5 a X6 dostaly dle očekávání výrazný bodykit, jehož tvary jsou zcela v souladu s ostatními současnými modely divize M. Zahrnují nové nárazníky a prahy, křídla na zádi, difuzory se dvěma páry koncovek výfuku, výdechy v předních blatnících a typická zpětná zrcátka.
Vzhled doplňují lehká kovaná 21" kola (10 J, respektive 11,5 J), obutá do UHP pneumatik Michelin Pilot Super Sport o rozměru 285/35 vpředu a 325/30 vzadu (údajně přizpůsobených speciálně potřebám obou aut), která podle očekávání roztáčí prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky dvakrát přeplňovaný benzinový V8 4,4 l. Ten má výkon 575 koní v rozmezí 6000-6500 otáček, zatímco maximum točivého momentu 750 N.m neklesá ve spektru 2200-5000/min. Co se výkonu týče, jde o zlepšení o 3 %, u točáku je to plus 5 %.
Jestli nejste majiteli některého ze současných supersportů, ale máte v garáži něco staršího, možná se stanou tahle dvě SUV vaší noční můrou, protože zvládnou zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,2 s. Zachránit vás může jen to, že mají maximálku elektronicky omezenou na 250 km/h. Do doby, než to nějaký tuner odblokuje... Určitě nenaštve ani mezigenerační (papírové) snížení spotřeby o 20 %, které vám zajistí i při nezměněné velikosti palivové nádrže méně časté návštěvy čerpacích stanic.
Sportovní podvozek s aktivním potlačováním náklonů v zatáčkách, přepracovanou geometrií a a automatickým udržováním konstantní světlé výšky byl vyladěn na Severní smyčce Nürburgringu a je oproti běžným modelům snížen jen o 10 mm. Nechybí ani možnost nastavení tří režimů adaptivního pérování a ostrosti reakcí pohonného systému a aktivního řízení M Servotronic. Vůz prý bezpečně zvládne (i díky suché klikové skříni) příčné zrychlení s hodnotou 1,2 g.
Zpomalení mají na starosti brzdy s modře lakovanými šestipístkovými třmeny (na předku, vzadu je plovoucí třmen), přičemž materiály destiček (s o 50 % větší styčnou plochou) a vrtaných a vnitřně chlazených kotoučů jsou odvozeny od těch, určených pro motorsport. Nové brzdy jsou současně o 1,6 kg lehčí, než ty u dosavadních modelů.
Interiér kombinuje sportovní styl a luxus, nový eMkový volant s hliníkovými pádly je, stejně jako sedadla, čalouněn kůží Merino, zatímco palubní deska dostala Nappu a na stropě najdete tradičně černou Alcantaru. Nechybí ani dekory z černého piano laku a hliníku, jenž dostala i opěrka pro levou nohu. Zvuk osmiválce bude spíš plnit roli nenápadné kulisy, do ouška vám bude častěji hrát audio od Harman Kardon a pokud jste dostatečně šílení na to, vytáhnout některé z těchto aut na závodní okruh, bude se hodit i plná kompatibilita se smartphonovou telemetrickou aplikací. Pak přijde k duhu i head-up displej, zobrazující mimo jiné i otáčky motoru a signalizující vhodný okamžik přeřazení.