BMW X5: Nové motory, poprvé s pohonem zadních kol
Třetí generaci BMW X5 jsme mohli poprvé živě obdivovat na nedávném autosalonu ve Frankfurtu. Zatímco ještě tenkrát čítala motorová paleta pouze tři agregáty, všechny ve spojení s pohonem čtyř kol xDrive, nyní je všechno jinak. Od prosince bude základem nabídky čtyřválcová verze sDrive25d s pohonem zadních kol. O variantu xDrive25d s pohonem všech kol však ochuzeni nebudeme.
Naftový dvoulitrový čtyřválec 25d již známe z dalších modelů mnichovské automobilky. Má výkon 160 kW, točivý moment 450 N.m, dvojité přeplňování a systém přímého vstřikování paliva . Ať se rozhodněte pro variantu s pohonem zadních nebo všech kol, spotřebuje X5 méně než šest litrů nafty na sto kilometrů (sDrive25d: 5,6l/100 km, xDrive25d: 5,8l/100 km).
Stávající motorovou paletu, kterou tvoří verze xDrive30d (190 kW), M50d (280 kW) a xDrive50i (330 kW), od prosince dále doplní řadové šestiválce ve verzích xDrive40d (230 kW) a xDrive35i (225 kW). Všechny agregáty budou spolupracovat s automatickou osmistupňovou převodovkou ZF.