BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018
Prozatím poslední informace o výsledcích spolupráce mezi německým BMW a japonskou Toyotou hovoří o vzniku nástupce současného roadster-kupé Z4 a ideovém pokračovateli stále populární Supry.
Nejnovější zprávy ohledně vozu značky BMW přinesl Automobile Magazine. Podle nich se mají v Německu vydat směrem, o němž se hovořilo již v loňském roce. Nástupce modelu Z4, nabízeného v současné generaci od roku 2009, má totiž dostat označení Z5.
Tento nový roadster má být oproti současnému BMW Z4 výrazně více zaměřen na řidiče a poskytovat mu mnohem větší požitek z řízení. Toho má být i přes vyšší číselné označení, vyvolávající dojem většího vozu, dosaženo díky nižší hmotnosti a uložení za přední nápravou blíže ke středu vozu.
V souvislosti s návratem ke sportovnějšímu charakteru, jimž vynikala první generace Z4 a předchozí Z3, se zmiňuje možný návrat k lehké plátěné střeše. Navíc se můžeme údajně dočkat i verze kupé s pevnou střechou, jíž nabízely výše zmíněné starší modely.
Základní pohonnou jednotkou BMW Z5 při jeho vstupu na trh má být přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem okolo 135 kW (184 k). Následovat mají verze disponující výkonem 180 kW (245 k) a 199 kW (270 k).
Vrcholným provedením se stane později uvedené Z5 M, jemuž má pod kapotou pracovat řadový třílitrový šestiválec TwinPower Turbo ze současných model M3 Sedan a M4 Coupé, disponující výkonem 317 kW (431 koní).
S těmito motory mají spolupracovat šestistupňová manuální a osmistupňová automatická převodovka, jejichž prostřednictvím budou roztáčena výhradně kola zadní nápravy.
Nejen s ohledem na současné rozšiřování nabídky a snahu vyplnit každou mezeru na trhu se očekává, že se po modelu Z5 postupně dočkáme ještě dvojice menších roadsterů Z1 a Z3. Minimálně menší z této dvojice má stát na platformě UKL a je možné, že jím BMW nahradí Mini Roadster.