Borgward BX5 a BX6 TS míří mezi hybridní crossovery
Autosalon v Ženevě se v loňském roce stal místem, kde na svůj návrat mezi plnohodnotné výrobce osobních automobilů po více než padesáti letech od ukončení produkce v původním podniku upozornila značka Borgward.
Před rokem se ve Švýcarsku prezentoval Borgward pouze za pomoci pečlivě zrenovovaného modelu Isabella Coupé z posledních let jeho produkce. První moderní zástupce této značky v podobě modelu BX7 byl odhalen až na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Borgward BX7 se při své premiéře nesetkal s příliš vřelým přijetím, což z velké části způsobila sebevědomá slova zástupců značky o její zářivé budoucnosti a tomto prvním voze ještě před jeho odhalením, což se postaralo o příliš velká očekávání, která následně zchladil nepříliš výrazný design a slabé dílenské zpracování tohoto SUV.
Borgward i přes kritiku, kterou sklidil BX7 ve své předsériové podobě, ještě na podzim loňského roku poodhalil své ambiciózní plány, v nichž hodlá pokračovat.
Letos se představila rovnou dvojice Borgwardů, jejichž označení BX5 a BX6 TS odhaluje, že jsou crossovery stejně jako loňský BX7, pod nějž se v hierarchii své značky hodlají zařadit.
Borgward BX5 byl odhalen v červené barvě a je uváděn jako prototyp, který má velmi blízko k sériové produkci. Pod jeho karoserií dlouhou 4483 mm, širokou 1876 mm a vysokou 1677 mm se ukrývá plug-in hybrid. Ten má kombinovat přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,4 l u přední nápravy se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem u zadní nápravy a disponovat celkovým výkonem okolo 190 kW (258 k).
Borgward BX6 TS ve stříbrné barvě zaujme splývavou linií střechy karoserie dlouhé 4510 mm i zkratkou ve své svém názvu, kterou si vypůjčil od sportovně střiženého modelu Isabella TS z druhé poloviny padesátých a šedesátých let. Dvojice písmen TS je přitom zkratkou pro Touring Sport a nesly ji například i výkonnější verze Octavie, které slavily úspěchy v soutěžích.
Sportovně laděný crossover BX6 TS má karoserii dlouhou 4490 mm a širokou 1870 mm. K pohonu tohoto modelu pak má sloužit rovněž hybridní systém, v němž přední kola roztáčí přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l, zatímco zadní kola má na starosti elektromotor. Celkový výkon se pak má pohybovat okolo 311 kW (423 k).
Borgward i nadále plánuje v letošním roce spustit prodej loňské novinky BX7 na čínském trhu a v průběhu příštího roku její uvedení v Evropě. Následně máme očekávat právě tuto dvojici crossoverů.