Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Borgward BX5 a BX6 TS míří mezi hybridní crossovery

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Znovuzrozená německá značka Borgward se vrací a představuje rovnou dvojici nových crossoverů.

Autosalon v Ženevě se v loňském roce stal místem, kde na svůj návrat mezi plnohodnotné výrobce osobních automobilů po více než padesáti letech od ukončení produkce v původním podniku upozornila značka Borgward.

Před rokem se ve Švýcarsku prezentoval Borgward pouze za pomoci pečlivě zrenovovaného modelu Isabella Coupé z posledních let jeho produkce. První moderní zástupce této značky v podobě modelu BX7 byl odhalen až na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Borgward BX7 se při své premiéře nesetkal s příliš vřelým přijetím, což z velké části způsobila sebevědomá slova zástupců značky o její zářivé budoucnosti a tomto prvním voze ještě před jeho odhalením, což se postaralo o příliš velká očekávání, která následně zchladil nepříliš výrazný design a slabé dílenské zpracování tohoto SUV.

Borgward i přes kritiku, kterou sklidil BX7 ve své předsériové podobě, ještě na podzim loňského roku poodhalil své ambiciózní plány, v nichž hodlá pokračovat.

Letos se představila rovnou dvojice Borgwardů, jejichž označení BX5 a BX6 TS odhaluje, že jsou crossovery stejně jako loňský BX7, pod nějž se v hierarchii své značky hodlají zařadit.

Borgward BX5 byl odhalen v červené barvě a je uváděn jako prototyp, který má velmi blízko k sériové produkci. Pod jeho karoserií dlouhou 4483 mm, širokou 1876 mm a vysokou 1677 mm se ukrývá plug-in hybrid. Ten má kombinovat přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,4 l u přední nápravy se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem u zadní nápravy a disponovat celkovým výkonem okolo 190 kW (258 k).

Borgward BX6 TS ve stříbrné barvě zaujme splývavou linií střechy karoserie dlouhé 4510 mm i zkratkou ve své svém názvu, kterou si vypůjčil od sportovně střiženého modelu Isabella TS z druhé poloviny padesátých a šedesátých let. Dvojice písmen TS je přitom zkratkou pro Touring Sport a nesly ji například i výkonnější verze Octavie, které slavily úspěchy v soutěžích.

Sportovně laděný crossover BX6 TS má karoserii dlouhou 4490 mm a širokou 1870 mm. K pohonu tohoto modelu pak má sloužit rovněž hybridní systém, v němž přední kola roztáčí přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l, zatímco zadní kola má na starosti elektromotor. Celkový výkon se pak má pohybovat okolo 311 kW (423 k).

Borgward i nadále plánuje v letošním roce spustit prodej loňské novinky BX7 na čínském trhu a v průběhu příštího roku její uvedení v Evropě. Následně máme očekávat právě tuto dvojici crossoverů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
1. 3. 2016 14:40
cinska kopie genetickeho pokusu
na X5 (profil), audi (svetla), buick (maska) a cayenne (zadek)
1. 3. 2016 14:09
Není to ošlivé, ale...
Ty auta nevypadají špatně, to ale k prodejnímu úspěchu v Evropě zdaleka nestačí. No, nebudou to zde mít vůbec jednoduché, bude také třeba vybudovat prodejní a servisní síť, a to stojí obrovské peníze... :-!
Avatar - pumpkin
1. 3. 2016 13:49
Začína sa mi pozdávať
Neviem ako budú riešiť predajnú sieť, ale tieto dva nové modely ma už ako tak presvedčili, že Borgward to myslí vážne. Zatiaľ by som ich ale prirovnal...hm...hm...k Monteverdi.
Avatar - maxi!
1. 3. 2016 13:00
uvidime...
tak to som naozaj zvedavy, ze do akej miery splnia prísluby a očakavania.