Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bristol bude žít, jeho budoucnost je elektrická

Diskuze (18)
Automobilka Bristol bude i pod novým majitelem vyvíjet a vyrábět v Británii auta vlastní konstrukce.

Malou britskou automobilku Bristol Cars před zkázou po bankrotu zachránil britsko-švýcarský podnikatel indického původu Kamal Siddiqui, majitel Frazer-Nash Research, prostřednictvím dceřiné společnosti Kamkorp Autokraft. Spolu se známým jménem a malou továrnou získal i hodnotná aktiva – celková hodnota firmy se odhaduje na 3 miliony liber.

Siddiqui má proto zájem o další rozvoj Bristolu. Ten však zřejmě spočívá v použití elektrického pohonu ze supersportu Frazer-Nash Namir. Zelený pohon tak nejspíš zcela nahradí dosud používané osmi- a desetiválce Chrysler.

Cesty značek Bristol a Frazer-Nash se tak po 65 letech opět spojí. Po 2. světové válce totiž také obě používaly stejný motor, tehdy to byl dvoulitrový řadový šestiválec z BMW 328.

Moderní historie a fungování společnosti Bristol jsou zahaleny tajemstvím. Majitelem automobilky byl od roku 2001 Tony Silverton (předtím v letech 1960 až 2001 Tony Crook), který rozšířil portfolio na tři modelové řady. Vedle klasického průběžně modernizovaného modelu Blenheim (od 1976) se vyráběl Bristol Series 6 (od 2000) s moderní technikou a historickým designem karoserie a supermoderní Fighter (od 2004).

Počty vyrobených aut nejsou známy, má se ale za to, že firma v posledních letech věnovala více pozornosti renovaci a servisu starších aut než výrobě nových. Továrna Patchway nedaleko Bristolu je momentálně uzavřena, jediný showroom v londýnském Kensingtonu funguje i nadále. Prodává starší auta a nabízí také nové skladové vozy.

Diskuze (18)
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2011 11:33
Re: Takhle ne
To je PRAVDA - už současné elektromotory dynamikou zvládnou konkurovat tomu V8 (viz Fisker Karma) a to jde o první generaci, úplný počátek kdy je obrovský prostor pro další zlepšování. Zvuk je trochu něco jiného, ale i ten už se dnes často ladí "uměle" = do budoucna se asi stejně nejspíš dočkáme čistě "umělých" (uměle vyrobených) zvuků ...
Mně osobně bude V10 v Bristol(u) Fighter CHYBĚT, ale takový je bohužel (obecný) trend doby, to se netýka jen značky BRISTOL - ostatně i tady, o pár článků vedle si můžeme přečíst třeba o elektrické Audi R8 s názvem e-tron .. (a věštím že bude "hůř" :-)
Já osobně jsem nyní ráda že má oblíbená značka je zachráněna a pokračuje v produkci svých věru originálních modelů a snad je šance že svoji originalitu si zachovají i ve věku hybrido a elektromobilů ;-)
Pěkný den (s nějakým BRISTOLem zcela určitě takový je) :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2011 09:32
Re: Takhle ne
V8 a V10 a elektrický motor nejdou srovnat a nikdy nepůjdou....

Už jen co se týče toho zvuku atd.
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2011 23:31
Re: Odhalení
Znáte audio výrobky britsko(dříve)kanadské(dnes) firmy NAD? Na první pohled nic výjímečného, ale zvukově jsou dost NADprůměrné ... Ale proč o nich mluvím, shodou okolností vám v textu vypadla přesně tato tří písmenka.. :-)
Pěkný den (a někdy na přečtenou) ;-)
Avatar - Andromeda
12. 5. 2011 23:01
Re: Odhalení
Jiné už to tu nebude a trocha adrenalinu občas neuškodí a já jsem s dovolením skromný příspěvkový průměr - mám teď jiné priority. Tak někdy zase na čtenou >:D
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2011 21:37
Re: Odhalení
Ona to až tak nebyla "finta do žita" - já tu hudbu přece jen RADĚJi (možná kdyby bylo více diskutérů jako vy.. :-)
PS: A zadruhé (ale nikomu to NEříkejte!), tady je to "stále o tom samém".. ;-)
.. takže já občas (jen tak po očku) "mrknu" ... no ale když byla zmínka o BRISTOLu, tak to jsem prostě NEmohla "odolat"
Pěkný den :-)