Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové jsou nejspokojenější se Škodou Yeti, druhý je Superb

Aleš Dragoun
Diskuze (55)
Britský týdeník Auto Express zveřejnil aktuální výsledky ankety Driver Power. Dominuje v ní mladoboleslavská Škoda.

Driver Power je ročním přehledem spokojenosti čtenářů tohoto periodika se svými vozy. Zahrnuje všechny zkušenosti včetně spolehlivosti, provozních nákladů a pohodlí. Anketa existuje již celou dekádu, letošní ročník je jedenáctým v pořadí.

A skončil dokonalým triumfem mladoboleslavské automobilky. Nejspokojenější jsou majitelé Yetiho, Superb se umístil jako druhý a jen aktuální generace Mercedesu E zabránila tomu, aby okřídlený šíp obsadil kompletní stupně vítězů. Octavii tak v žebříčku patří pomyslná bramborová medaile. Pořadí obou vedoucích škodovek se oproti výsledkům z roku 2011 obrátilo, tehdy zvítězil Superb před Yetim. Mimochodem, E-Klasse je v tabulce dvakrát, minulá série W211 se umístila na čtrnácté příčce. U ostatních modelů ze zveřejněné Top 15 nejsou generace nijak rozděleny.

Vtipům, kterými Britové častovali produkty z Mladé Boleslavi před pětadvaceti nebo třiceti lety, tak již definitivně odzvonilo. Steve Fowler, šéfredaktor Auto Expressu, k výsledkům řekl: „Škoda jasně ví, jak si udržet spokojené zákazníky. Staví auta, která lidé doslova milují a prodejci dělají všechno proto, aby jejich majitele potěšili. Reklamní slogan říká, že Škoda je výrobcem šťastných řidičů. Letošní průzkum Driver Power dokazuje, že má pravdu!“ Doslovné znění zmíněné reklamní fráze, kterou na britském trhu ve spotech náš výrobce používá, zní skutečně „Manufacturer of happy drivers“

Letos byla anketa Driver Power rozšířena o hodnocení, které upřednostňuje kvalitu interiéru, zejména pak ovladačů na palubní desce. V té zvítězil v Sunderlandu vyráběný Nissan Juke, Qashqai pak skončil těsně pod stupni vítězů. Menší crossover se pak v celkovém pořadí umístil na třinácté příčce, větší pak dokonce na šesté. Před ním najdeme Jaguar XF, což je pro britské patrioty poměrně povzbuzující. Loni přitom menší model Velké kočky získal ocenění za nejúspěšnější vůz v její desetileté historii.

Steve Fowler připojil svůj komentář: Ano, víme, že kupci nových vozů se na kvalitu vnitřního prostoru soustřeďují čím dál více a je pro ně velmi důležitá. Producenti jim v tom vycházejí vstříc a vyvíjejí zde značné úsilí. Kupříkladu Ford je dnes známý spíše jako výrobce různých čudlíků a hejblátek než automobilů. Ovšem, má stále co dohánět, Nissan je o něco napřed.“

Je toto snad důvodem, proč se v první patnáctce neumístil ani jeden model modrého oválu? Přitom pro obyvatele Ostrovů je Ford stále tak trochu domácí, vždyť zde v Manchesteru před více než sto lety otevřel vůbec první montážní závod mimo Spojené státy.

Při pohledu do pořadí zaujme sedmá pozice hybridní Toyoty Prius, zatímco nejprodávanější auto Evropy Golf je až osmé. Hodně důležitá jsou také SUV a crossovery, kromě zmíněných Nissanů Qashqai a Juke se mezi nejlepší protlačil i devátý X-Trail. Desáté je Volvo XC60, velkému BMW X5 patří jedenácté místo a hned za ním následuje Honda CR-V. V poslední době velmi agilní a úspěšný korejský koncern Hyundai-Kia obsadil s i30 až patnáctou příčku.

Auto Express Driver Power 2012
PořadíModel
1.Škoda YETI
2.Škoda SUPERB
3.Mercedes-Benz E (W212)
4.Škoda OCTAVIA
5.Jaguar XF
6.Nissan QASHQAI
7.Toyota PRIUS
8.Volkswagen GOLF
9.Nissan X-TRAIL
10.Volvo XC60
11.BMW 5
12.Honda CR-V
13.Nissan JUKE
14.Mercedes-Benz E (W211)
15.Hyundai i30

Aleš Dragoun
Diskuze (55)
14. 4. 2012 15:44
Re: Problem s tzv. self-reporting
Jen by na těch 100 tisíc km nesměli testovat jeden kus modelu. Závěry, které z takového testu můžeš udělat, jsou dost omezené. Nejlepší představu má výrobce, ale i tam jsou velké odchylky. Zjistit to nezávisle s rozumnou přesností je velmi, velmi náročné.
Avatar - guze
13. 4. 2012 11:08
Re: Na prvních 4 místech..
tvůj názor, respektuji ;-)
Avatar - sendador
13. 4. 2012 07:26
Re: Studie J.D.Power Německo
To bude tim, ze kdo si koupi Logana, tak s nim asi spokojeny bude. Kdo se na nej diva jako na levny pekac z Rumunska, tak si ho kupovat nebude.
13. 4. 2012 06:24
Re: Na prvních 4 místech..
Píšeš to jako by byl Citroen první kdo to použil.
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 00:49
Re: Problem s tzv. self-reporting
Nu jsou mezi námi tací, kteří PREFERUJÍ jiné "výzkumy a statistiky", třeba (nejnáročnější a popravdě NEJlepší) testy na 100 (a občas i více) tisíc kilometrů s následnou DŮKLADNOU analýzou "co a proč a jak" :-)
PS: Nicméně "celý cyklus vývoj výroba prodej" je OPRAVDU o něčem (zcela) JINÉM ;-)