Brutální Projekt Mjřlner na základech Porsche 930 Turbo
Pánové stojící za společností D-Zug se sídlem ve Wilmingtonu mají slabost pro vzduchem chlazená Porsche ze sedmdesátých a osmdesátých let. K jejich největším oblíbencům pak patří 930 Turbo, což ostatně nejlépe dokazuje jejich vozový park, v němž mimo jiné figurují i závodní Porsche 935 K3 a 934, která vznikla přestavbou původně sériového Turba.
Stroj pojmenovaný Projekt Mjølner podle kladiva severského boha Thóra je silně inspirován těmito závodními speciály, ale posouvá jejich vzhled i výkony do ještě většího extrému.
Černé kupé zahájilo svou kariéru jako sériové Porsche 930 Turbo modelového roku 1986 s přeplňovaným 3,3-litrovým plochým šestiválcem za svou zadní nápravou, poskytujícím v severoamerickém provedení lehce přidušeném tehdejšími emisními normami stále sympatických 282 koní (207 kW).
Projekt Mjølner samozřejmě nejprve upoutá pozornost svým vzhledem. Ten je výsledkem kombinace sériové karoserie s komponenty určenými pro různá závodní Porsche. Přední nárazník byl původně určen pro Porsche 911 RSR s přeplňovaným 2,1-litrovým motorem, zatímco přední blatníky patří k třílitrovému RSR a zadní blatníky spolu s nárazníkem i kapotou motoru s rozměrným přítlačným křídlem byly vyvinuty pro okruhová Porsche 935 na sezónu 1976.
D-Zug si vedle karoserie pohrál samozřejmě i s technikou. Podvozek je díky tomu kombinací původního Porsche 930 Turbo s komponenty ze závodních RSR a 935, použitými především na zavěšení předních i zadních kol.
Zásadní proměny se dočkala pohonná jednotka. Plochý šestiválec se totiž dočkal mimo jiné zvýšení objemu na 3,5 litru a s tím souvisejícího použití kompletně nových vnitřností, mezi nimiž lze narazit na kované písky Mahle nebo vačkové hřídele z GT2 generace 993. Původní jedno turbodmychadlo nahradila dvě Garrett GT-30.
Zajímavým detailem je zachování původní čtyřstupňové manuální převodovky, jejíž řadicí páka je vyvedena ve stejném stylu jako u závodních 935 ze sedmdesátých let.
Výsledkem provedených změn je výkon 607 koní (447 kW) a točivý moment 738 N.m. Tyto hodnoty míří na kola zadní nápravy o rozměrech 14 x 19 palců vzadu, zatímco vpředu jsou použita kola o rozměrech 10,5 x 18 palců. Dodavatelem kovaných disků je Forgeline.
D-Zug v současnosti nabízí Projekt Mjølner na ebay k prodeji a zájemce o tento stroj si musí připravit minimálně 108.950 amerických dolarů (zhruba 2.650.000 Kč).