Brutální Projekt Mjřlner na základech Porsche 930 Turbo

 

Severoamerický D-Zug prostřednictvím stroje pojmenovaného Projekt Mjølner předvádí, v co je schopen proměnit klasickou devětsetjedenáctku.

Pánové stojící za společností D-Zug se sídlem ve Wilmingtonu mají slabost pro vzduchem chlazená Porsche ze sedmdesátých a osmdesátých let. K jejich největším oblíbencům pak patří 930 Turbo, což ostatně nejlépe dokazuje jejich vozový park, v němž mimo jiné figurují i závodní Porsche 935 K3 a 934, která vznikla přestavbou původně sériového Turba.

Stroj pojmenovaný Projekt Mjølner podle kladiva severského boha Thóra je silně inspirován těmito závodními speciály, ale posouvá jejich vzhled i výkony do ještě většího extrému.

Černé kupé zahájilo svou kariéru jako sériové Porsche 930 Turbo modelového roku 1986 s přeplňovaným 3,3-litrovým plochým šestiválcem za svou zadní nápravou, poskytujícím v severoamerickém provedení lehce přidušeném tehdejšími emisními normami stále sympatických 282 koní (207 kW).

Projekt Mjølner samozřejmě nejprve upoutá pozornost svým vzhledem. Ten je výsledkem kombinace sériové karoserie s komponenty určenými pro různá závodní Porsche. Přední nárazník byl původně určen pro Porsche 911 RSR s přeplňovaným 2,1-litrovým motorem, zatímco přední blatníky patří k třílitrovému RSR a zadní blatníky spolu s nárazníkem i kapotou motoru s rozměrným přítlačným křídlem byly vyvinuty pro okruhová Porsche 935 na sezónu 1976.

D-Zug si vedle karoserie pohrál samozřejmě i s technikou. Podvozek je díky tomu kombinací původního Porsche 930 Turbo s komponenty ze závodních RSR a 935, použitými především na zavěšení předních i zadních kol.

Zásadní proměny se dočkala pohonná jednotka. Plochý šestiválec se totiž dočkal mimo jiné zvýšení objemu na 3,5 litru a s tím souvisejícího použití kompletně nových vnitřností, mezi nimiž lze narazit na kované písky Mahle nebo vačkové hřídele z GT2 generace 993. Původní jedno turbodmychadlo nahradila dvě Garrett GT-30.

Zajímavým detailem je zachování původní čtyřstupňové manuální převodovky, jejíž řadicí páka je vyvedena ve stejném stylu jako u závodních 935 ze sedmdesátých let.

Výsledkem provedených změn je výkon 607 koní (447 kW) a točivý moment 738 N.m. Tyto hodnoty míří na kola zadní nápravy o rozměrech 14 x 19 palců vzadu, zatímco vpředu jsou použita kola o rozměrech 10,5 x 18 palců. Dodavatelem kovaných disků je Forgeline.

D-Zug v současnosti nabízí Projekt Mjølner na ebay k prodeji a zájemce o tento stroj si musí připravit minimálně 108.950 amerických dolarů (zhruba 2.650.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
Zdroj: D-Zug/Porsche Panorama
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Jak to bylo, když si Peugeot dovolil na Porsche? Zrodila se legenda! Jak to bylo, když si Peugeot dovolil na Porsche? Zrodila se legenda!

Porsche 911 je tou legendou, která se zrodila ze sporu,…

Porsche 911 mělo skončit již před téměř třiceti lety Porsche 911 mělo skončit již před téměř třiceti lety

Automobilka Porsche se v polovině sedmdesátých let…

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…