Brutální Projekt Mjřlner na základech Porsche 930 Turbo

 

Severoamerický D-Zug prostřednictvím stroje pojmenovaného Projekt Mjølner předvádí, v co je schopen proměnit klasickou devětsetjedenáctku.

Pánové stojící za společností D-Zug se sídlem ve Wilmingtonu mají slabost pro vzduchem chlazená Porsche ze sedmdesátých a osmdesátých let. K jejich největším oblíbencům pak patří 930 Turbo, což ostatně nejlépe dokazuje jejich vozový park, v němž mimo jiné figurují i závodní Porsche 935 K3 a 934, která vznikla přestavbou původně sériového Turba.

Stroj pojmenovaný Projekt Mjølner podle kladiva severského boha Thóra je silně inspirován těmito závodními speciály, ale posouvá jejich vzhled i výkony do ještě většího extrému.

Černé kupé zahájilo svou kariéru jako sériové Porsche 930 Turbo modelového roku 1986 s přeplňovaným 3,3-litrovým plochým šestiválcem za svou zadní nápravou, poskytujícím v severoamerickém provedení lehce přidušeném tehdejšími emisními normami stále sympatických 282 koní (207 kW).

Projekt Mjølner samozřejmě nejprve upoutá pozornost svým vzhledem. Ten je výsledkem kombinace sériové karoserie s komponenty určenými pro různá závodní Porsche. Přední nárazník byl původně určen pro Porsche 911 RSR s přeplňovaným 2,1-litrovým motorem, zatímco přední blatníky patří k třílitrovému RSR a zadní blatníky spolu s nárazníkem i kapotou motoru s rozměrným přítlačným křídlem byly vyvinuty pro okruhová Porsche 935 na sezónu 1976.

D-Zug si vedle karoserie pohrál samozřejmě i s technikou. Podvozek je díky tomu kombinací původního Porsche 930 Turbo s komponenty ze závodních RSR a 935, použitými především na zavěšení předních i zadních kol.

Zásadní proměny se dočkala pohonná jednotka. Plochý šestiválec se totiž dočkal mimo jiné zvýšení objemu na 3,5 litru a s tím souvisejícího použití kompletně nových vnitřností, mezi nimiž lze narazit na kované písky Mahle nebo vačkové hřídele z GT2 generace 993. Původní jedno turbodmychadlo nahradila dvě Garrett GT-30.

Zajímavým detailem je zachování původní čtyřstupňové manuální převodovky, jejíž řadicí páka je vyvedena ve stejném stylu jako u závodních 935 ze sedmdesátých let.

Výsledkem provedených změn je výkon 607 koní (447 kW) a točivý moment 738 N.m. Tyto hodnoty míří na kola zadní nápravy o rozměrech 14 x 19 palců vzadu, zatímco vpředu jsou použita kola o rozměrech 10,5 x 18 palců. Dodavatelem kovaných disků je Forgeline.

D-Zug v současnosti nabízí Projekt Mjølner na ebay k prodeji a zájemce o tento stroj si musí připravit minimálně 108.950 amerických dolarů (zhruba 2.650.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: D-Zug/Porsche Panorama

Štítky Porsche Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 






 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…