Bude mít konečně Corvette C8 motor uprostřed?

 

Spekulace ohledně příchodu Corvetty s motorem před zadní nápravou už se vyrojily před příchodem sedmé generace. Trochu ohraná písnička se nyní vrací.

Corvette C8 možná skutečně poprvé v sériové historii dostane agregát uložený za sedadly. Proč odpovědní činitelé v Detroitu sahají na legendu a zvažují radikální změnu koncepce auta? Inu, z jednoho prostého důvodu. Aby ji odlišili od hranatého Camara, jehož nástupce ještě navíc hodně zhubne... Také pomůže lépe konkurovat supersportům od Ferrari, McLarenu a Lamborghini. A to nejen na závodních tratích! Jízdní vlastnosti budou díky lepšímu rozložení hmotnosti na obě nápravy pochopitelně někde jinde než dnes. Příští Vette by mohla být extrémnější, agresivněji tvarovaná, lehčí, motory nabídnou až 750-800 koní (552-589 kW). A určitě také dražší. 150 až 200 tisíc dolarů za kus? Nic není nemožné. A co čtyřkolka? O ní už se mluví padesát let a v současnosti do módy přicházejí hybridy... Tohle že má být americká ikona v novém hávu?

C7 se prodává od loňska, takže C8 neočekávejme dříve než na začátku příští dekády. Nemusí se také jmenovat Corvette, Chevrolet si přece nedávno nechal zaregistrovat ochrannou známku Zora... Tu ale může použít u vrcholné ultimativní varianty zatím nazývané klasicky ZR1. K potvrzení či vyvrácení těchto zvěstí je tak ještě hodně času, ostatně příslušný mluvčí GM v této souvislosti zůstal zticha. Takže netušíme ani, co je pravdy na připravovaném dvojčeti s logem Cadillacu... Ve městě motorů nejspíš dojde k pořádné revoluci. Ano, změna se chystala už dříve, ale podle Motor Trendu se neuskutečnila jen proto, že z General Motors po řízeném bankrotu odešli velký Bob Lutz a šéfinženýr vývoje Corvetty Tim Wallace.

Historie legendárního amerického sporťáku pochopitelně takto umístěné pohonné jednotky zná. Většinou šlo ale o prototypy a závodní auta. Typickým příkladem je CERV II (1964), který se měl na závodních drahách postavit Fordu. Zkratka znamenala Chevrolet Experimental Racing Vehicle a první vůz toho jména ročníku 1959 byl mimochodem monopost. Původní osmiválec 6,2 l/373 kW nahradil ve „dvojce“ koncem šedesátých let celohliníkový sedmilitr se 410 kW. Auto s laminátovou karoserií vážilo necelých 840 kg a zvládlo překročit 340 km/h. Už mělo pohon všech kol, chuti do zatáček pak přidával torque vectoring. Ano, před půlstoletím! Není divu, že za vznikem této pojízdné laboratoře stál „otec Corvetty“ Zora Arkus-Duntov. Na serveru Veterán auto.cz jsme se již v minulosti věnovali konceptu XP-819 z roku 1964, který byl poháněn dokonce lodním small-blockem! Jenže ten se nenacházel navíc před, ale až za zadní nápravou! Následovaly XP-882 (1969), XP-895 (1972) a o rok později XP-897 GT, jenž měl za sedadly nainstalovaný dvourotorový Wankel!

Futuristickou Corvette Indy (1986) poháněl vidlicový osmiválec DOHC 5,74 l/283 kW a její největší zajímavost představoval opět pohon 4x4. Tedy kromě třístupňové samočinné převodovky, ABS a maximální rychlosti 338 km/h... Pokračovatele řady CERV reprezentoval typ III. Modrému supersportu z detroitské NAIAS 1990 pomáhal do pohybu opět dvouvačkový V8 5,73 l, ovšem se dvěma turby a 485 kW výkonu. Zabíral znovu nejen na všechna kola, ale ta měl už i řízená a jel až 362 km/h. Zatím nejnovějším přírůstkem je speciál třídy Daytona Prototype, v jeho případě jde ale vyloženě o siluetu, která toho s Corvettou věru mnoho společného nemá.

JAKE.AUTO.CZ: Chevrolet Corvette (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
Zdroj: Motor Trend, Autoblog
 

Přidat názorDiskuse: Bude mít konečně Corvette C8 motor uprostřed?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Corvette s motorem uprostřed? Ta nejnovější se jmenuje Aria Corvette s motorem uprostřed? Ta nejnovější se jmenuje Aria

Aria Group z Kalifornie si pohrává s myšlenkou Corvetty s…

Bocar XP-5 (1959-1961): Garážovka z Denveru Bocar XP-5 (1959-1961): Garážovka z Denveru

Bocar XP-5 je zhmotnělým snem závodníka Boba Carnese z…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…