Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budou vodíková auta bezpečná? Toyota žádá výjimku ohledně zásahu elektrickým proudem

Michal Fokt
Diskuze (12)
V USA prodávaná auta musí splňovat přísná pravidla, zabraňující možnému zasažení posádky elektrickým proudem v případě havárie. Toyota žádá z této regule výjimku pro své nové vodíkové auto FCV.

Toyota si pospíšila a aby se mohla pyšnit tím, že má první masově vyráběný vodíkový automobil FCV, představila jej ve více než půlročním předstihu, prodávat se totiž má (v Japonsku) až koncem prvního čtvrtletí 2015), může se ovšem stát, že nedostane zelenou od amerických úřadů, což by byl pro Japonce trošku škrt přes rozpočet, protože právě USA je považováno za největší trh pro tento typ vozů.

Problém je konkrétně v Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS) 305, jímž The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) ukládá výrobcům automobilů způsob, jakým mají být elektrické systémy izolovány od posádky, aby v případě havárie nedošlo k jejímu zasažení elektrickým proudem.

Zdá se, že mechanizmus, jenž má zabránit kontaktu s elektřinou, je u Toyoty v nesouladu s její základní funkčností. Namísto něj chtějí Japonci podle Bloombergu provést izolaci vysokonapěťového vedení a zakrytí všech elektrických komponentů, tedy palivových článků, elektromotoru a akumulátorů jiným způsobem, jenž by však měl být podle zástupců Toyoty zcela na úrovni standardu FMVSS No. 305.

Toyota chce výjimku na dva roky, po které chce prodávat ve Státech svou novinku FCV a spoléhá na to, že úředníky obměkčí malé množství prodaných vozů. Automobilky neupřesnila, kolik jich chce prodat v USA, nicméně celosvětová produkce má činit pouze 2500 kusů ročně, přičemž větší část zamíří právě do Severní Ameriky.

Michal Fokt
Diskuze (12)
Avatar - romgator
5. 7. 2014 11:03
Re: Tlachy o bezpečnosti
Elektromobily jsou teď lepší než vodíkové články, já vím. Jenže pokud tady v čr děláš elektřinu hlavně z uhlí a teprve potom třeba z větru nebo vody, tak i tady je z ekologického hlediska achylova pata a energetická ztráta taky. Pokud budeme mít slunce jako v Izraeli nebo Californii, tak potom neřeknu ani slovo.

O energetické ztrátě při výrobě vodíku vím, Ale také vím, že může vznikat jako vedlejší produkt při výrobě.Takže je to jako užitečný ''odpad''.
4. 7. 2014 10:32
Re: Tlachy o bezpečnosti
heledte
ta nesmyslná vysoce energeticky ztrátová vodíková bejkárna je znouze křeč
1) vyrábět elektřinu fotovoltaickým panelem účinnost 20% ztráty 80%
2) elektřinou vyrábět vodík účinnost 80% ztráty 20% [odkaz]
3) vodíkem v autě zas vyrábět elektřinu

Účinnost přeměny (elektřina ’ vodík ’ elektřina) dosahuje jen asi 30-40 % [odkaz]

a to nemluvě o tom že stačí jediná jiskra ;-)

No řekněte sami není jednoduší BATERKY [odkaz] A ELEKTROMOTOR [odkaz] :-)
Avatar - dolfi
3. 7. 2014 17:50
Re: Tlachy o bezpečnosti
Kdo chce kam, pomozme mu tam! >:D :no:
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2014 13:49
Re: Tlachy o bezpečnosti
:yes:
Avatar - romgator
3. 7. 2014 10:37
Re: Tlachy o bezpečnosti
a co máš za auto?