Budoucností VW Passat je TDI se dvěma turby
Stávající Passat B7 měl premiéru v Paříži 2010. Je pravdou, že ač je automobilkou uváděn jako nová generace, jedná se spíše o modernizaci. Čtyřdveřová sportovnější varianta CC prošla revizí před koncem loňského roku a název Passat zmizel. Například v USA se nepoužíval nikdy, ovšem tam se v současnosti běžné Passaty ani nenabízejí, Američané si pod tímto názvem mohou koupit úplně jiný sedan, kterému se říká NMS.
Evropský Passat B8 se objeví podle německého Auto Bildu na trhu v polovině roku 2014, výstavní premiéra je ale očekávána již na IAA 2013. Jeho základem bude platforma MQB, novinka trochu povyroste a zvětší se také rozvor náprav. Na nabídce sedanů a kabrioletů není pochopitelně třeba nic měnit. Později se objeví i přepracované CC.
Ale pozor, to ještě není zdaleka všechno. Na jeho základě vznikne také tradiční kupé s jedním párem dveří. A to pak přijde o střechu. Takže se dočkáme velkého kabrioletu s klasickým plátnem. Nebo možná kupé-kabrioletu, ve Wolfsburgu ovšem budou muset nějak upravit názvosloví. Ale oni si s tím určitě poradí. Volkswagen myslí výše a chce konkurovat jak sportovnějšímu BMW řady 3, tak i na komfort zaměřenému Mercedesu C. Podporovat jej bude Audi A4 z vlastní koncernové stáje. Někoho napadne, že by zde mohlo docházet ke kanibalizaci. Na výsledek si budeme muset minimálně rok a půl počkat, takže nesuďme předem.
A co uvidíme pod kapotou? Na oficiální data je ještě hodně brzy, ale určitě se můžeme těšit na benzinové přeplňované TSI 1,4, 1,8 a 2,0 TSI s výkony od 96 do 184 kW (130-250 k). Co se nafty týče, spektrum TDI začne určitě vyšší hodnotou než 100 k. Zelenou dostane nový BiTDI, který by měl poskytovat více než 125 kW (170 k). Jak již název napovídá, půjde o vznětový motor se dvěma turbodmychadly. U VW už tuto zkratku používají například u užitkových Transporterů.
Není žádným tajemstvím, že v plánu je dokonce sériový plug-in hybrid, konkrétně kombinace 1,4 TSI a elektromotoru napájeného lithium-iontovými články. Výkon celého systému bude rovněž zhruba 125 kW. Předpokládaný akční rádius vozu čistě na elektřinu činí 50 km.