Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucností VW Passat je TDI se dvěma turby

Aleš Dragoun
Diskuze (115)
Na novou generaci Passatu si počkáme ještě dva roky, bude však větší než stávající, nabídne více karosářských variant a novou techniku.

Stávající Passat B7 měl premiéru v Paříži 2010. Je pravdou, že ač je automobilkou uváděn jako nová generace, jedná se spíše o modernizaci. Čtyřdveřová sportovnější varianta CC prošla revizí před koncem loňského roku a název Passat zmizel. Například v USA se nepoužíval nikdy, ovšem tam se v současnosti běžné Passaty ani nenabízejí, Američané si pod tímto názvem mohou koupit úplně jiný sedan, kterému se říká NMS.

Evropský Passat B8 se objeví podle německého Auto Bildu na trhu v polovině roku 2014, výstavní premiéra je ale očekávána již na IAA 2013. Jeho základem bude platforma MQB, novinka trochu povyroste a zvětší se také rozvor náprav. Na nabídce sedanů a kabrioletů není pochopitelně třeba nic měnit. Později se objeví i přepracované CC.

Ale pozor, to ještě není zdaleka všechno. Na jeho základě vznikne také tradiční kupé s jedním párem dveří. A to pak přijde o střechu. Takže se dočkáme velkého kabrioletu s klasickým plátnem. Nebo možná kupé-kabrioletu, ve Wolfsburgu ovšem budou muset nějak upravit názvosloví. Ale oni si s tím určitě poradí. Volkswagen myslí výše a chce konkurovat jak sportovnějšímu BMW řady 3, tak i na komfort zaměřenému Mercedesu C. Podporovat jej bude Audi A4 z vlastní koncernové stáje. Někoho napadne, že by zde mohlo docházet ke kanibalizaci. Na výsledek si budeme muset minimálně rok a půl počkat, takže nesuďme předem.

A co uvidíme pod kapotou? Na oficiální data je ještě hodně brzy, ale určitě se můžeme těšit na benzinové přeplňované TSI 1,4, 1,8 a 2,0 TSI s výkony od 96 do 184 kW (130-250 k). Co se nafty týče, spektrum TDI začne určitě vyšší hodnotou než 100 k. Zelenou dostane nový BiTDI, který by měl poskytovat více než 125 kW (170 k). Jak již název napovídá, půjde o vznětový motor se dvěma turbodmychadly. U VW už tuto zkratku používají například u užitkových Transporterů.

Není žádným tajemstvím, že v plánu je dokonce sériový plug-in hybrid, konkrétně kombinace 1,4 TSI a elektromotoru napájeného lithium-iontovými články. Výkon celého systému bude rovněž zhruba 125 kW. Předpokládaný akční rádius vozu čistě na elektřinu činí 50 km.

Aleš Dragoun
Diskuze (115)
5. 4. 2012 15:28
Re: Tak konkurence..
3.3 TDI byl v prodeji už v roce 1999, před nějakou dobou jsme to tu s WL pitvali.
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2012 15:58
Re: Tak konkurence..
Ten motor (myslím) nebyl ideál jen "šetřivého čecha", to byl IDEÁL(ní motor :-)
PS: Takové už NEbudou (a to jsem NEmyslela jako vtip :-|
31. 3. 2012 15:30
Re: Tak konkurence..
Dovyčeprání zásob ropy určitě přežije a i pak bude ještě jezdit. Je to totiž jeden z posledních dieselových motorů, co spálí vše od rostlinných tuků až po hydraulické oleje, prostě ideál pro šetřivého Čecha :-)
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2012 12:52
Re: Tak konkurence..
..a do japonských, britských (indických), německých (amerických)? A to bude asi všechno.. :-)
PS: Má "teorie" (praxe) je, že NEJprodávanější bývají "normální" 2litry, což je ale (dle mne) MÁLO (ten příplatek "navíc" se prostě VYPLATÍ - a NEjen kvůli vyššímu výkonu..
..pravda, ono asi i VĚTŠINA těch vozů budou "služební" a tam.. :-|
PPS: No vzhledem k tomu od kdy se Citroën XM vyráběl by bylo docela divné, kdyby jich většina již (dávno) NEskončila na vrakovištích.. ;-)
Jistě jsou tu diskutující, kteří tou dobou ještě ani nebyli "u maminky v bříšku" :-)
Vím že průměrné stáří aut v česku je nějakých 14 let, což je ale v reálu doba tak MAXimální "plánované" životnosti vozů (televizorů, praček.. ;-)
PPPS: Ano, Saxo byl MOC "povedený" model a motor 1.5D snad prý přežije i ... dovyčerpání zásob ropy :-)
31. 3. 2012 12:06
Re: Tak konkurence..
Ten motor 2.2 HDi je/byl přehlížený z jednoho prostého důvodu - montuje se jen do velkých francouzských aut. A prodeje velkých francouzských aut jdou od desíti k pěti (a možná až k nule). Člověk častěji na silnici potká XM než C6, přestože 3/4 Citroenů XM už dávno skončily ve šrotu :-)
Už jsem to možná jednou říkal, poslední Citroen, co stál za koupi, je Saxo 1.5 D. ;-)