20.11. 2015 Jan Mička Jan Mička

Bugatti Chiron nechá svého předchůdce v prachu, na třístovce bude za 15 sekund

 

Bugatti Veyron kdysi stanovilo měřítka hypersportovních automobilů. Nástupce Chiron bude ještě o kus dál.

O Bugatti Chiron toho bylo napsáno už hodně, oficiálních informací ale zatím moc není, a tak si motorističtí fanoušci mohou pouze domýšlet, co za bestii se v něm ukrývá. Byla by hloupost, kdyby se Bugatti vydalo cestou downsizingu a posunulo měřítka kdysi stanovená Veyronem jenom o malý kousek výš. Nic takového se ale naštěstí neděje.

Nejnovější informace sice stále ještě neposvětilo samo Bugatti, podle serveru Autogespot.nl se ale můžeme těšit na 1500 koní (1103 kW) a 1500 N.m. Před zadní nápravou bude stále uložen osmilitrový šestnáctiválec, svého předchůdce ale „trumfuje“ o téměř 500 koní a 250 N.m. Převodovka bude opět sedmistupňová se dvěma spojkami a očekáváme zkrácení doby řazení jednotlivých stupňů. Skříň Veyronu to uměla za 150 milisekund, s čím se tedy Bugatti vytasí tentokrát?

Není tajemstvím, že čím rychleji jedete, tím více musíte čelit zákonům aerodynamiky. Kdyby Veyron neměl propracované tvary a nastavitelné zadní křídlo, rychlosti 407 km/h by nikdy nedosáhl, protože ještě před tím by se pravděpodobně vznesl. Zdroj uvádí, že zrychlení z 0-100 km/h zvládne jeho nástupce za 2,3 sekundy, tedy o dvě desetiny sekundy rychleji, na třístovce bude za 15 sekund, a tachometr má být cejchovaný až do 500 km/h. Jinými slovy – Chiron potřebuje 500 koní navrch, aby z času Veyronu stáhnul dvě desetiny sekundy.

Ve vysokých rychlostech je jednak problém udržet stabilitu, ale také celou vnější strukturu pohromadě. Trpí přitom hlavně pneumatiky, které by se vlivem obrovské odstředivé síly nejraději roztrhaly na hadry. Chiron má stejně jako Veyron obouvat pláště Michelin Pilot Sport PAX (vpředu dvacetipalcové, vzadu o palec větší), a o zastavení se mají starat kotouče o průměru 420 milimetrů vpředu a 400 milimetrů vzadu. Takto výkonný stroj navíc potřebuje pořádné chlazení, což má zajistit celkem patnáct chladičů. O pět více než měl Veyron.

Jak jsme uvedli již dříve, bude výroba Bugatti Chiron omezena počtem 500 kusů, přičemž zhruba 120 už má být zadáno. O ceně se zatím pouze šušká, jistě ale překoná hranici milionu eur, kterou v roce 2005 stanovil supervýkonný Veyron.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 
Zdroj: Autogespot.nl

Štítky Bugatti Luxusní značky Video Sportovní Supersport

 

Přidat názorDiskuse: Bugatti Chiron nechá svého předchůdce v…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Je vám Bugatti Chiron málo? Kupte si k němu jízdní kolo. Za pouhý milion... Je vám Bugatti Chiron málo? Kupte si k němu jízdní kolo. Za pouhý milion...

Jízdní kolo inspirované automobilkou Bugatti váží pouhých…

Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tachometr nestíhá… Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tachometr nestíhá…

Na internetu se začínají objevovat první recenze Bugatti…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…