Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Chiron nedorazí v otevřené verzi. Výrobce ji nepotřebuje

David Bureš
Diskuze (0)
Předchůdce Chironu, Veyron, byl dostupný i v otevřené variantě. Aktuální bugattka si bude muset vystačit leda tak se střešním oknem.

Když automobilka Bugatti v roce 2016 představila model Chiron, tak nějak se očekávalo, že půjde ve šlépějích svého předchůdce. Že se po kupé dočkáme i otevřené varianty nebo silnějšího provedení. Nyní se ale ukazuje, že v případě Chironu půjde výrobce trochu odlišnou cestou. Třeba otevřený Chiron nedorazí.

„Rozhodli jsme se, že v rámci projektu Chironu nenabídneme otevřený model,“ uvedl prezident Bugatti Stephan Winkelmann bez bližších podrobností, proč tak značka rozhodla. Pouze zdůraznil, že Bugatti nebude mít problém vyprodat plánovanou produkci 500 kusů Chironu.

Zájem o Chiron je zatím obrovský. Kdo si dnes chce auto objednat, bude si na jeho dodávku muset počkat až do druhé poloviny roku 2021.

Alternativou k otevřenému vozu je tak leda možnost objednání si střešního okna, respektive dvou pevných skleněných panelů nad sedadlem řidiče a spolujezdce, které jsou dlouhé 65 centimetrů a široké 44 centimetrů. Tzv. Sky View nejenže prosvětluje interiér, ale také zvětšuje vnitřní prostor. Vedlejším efektem nově řešené střechy je zvýšení prostoru nad hlavou o 2,7 centimetru.

Místo otevřeného Chironu se však podle všeho budeme moci dočkat dalších odvozených modelů využívajících výchozí techniku. Bugatti už takto letos představilo model Divo a díky jeho prodejnímu úspěchu se očekávají další takové produkty. Vždyť hned 40 klientů objednalo vůz do 10 minut, co ho spatřili na soukromé prezentaci.

Bugatti se pak už nechce tolik věnovat maximální rychlosti, Winkelmann dokonce tvrdí, že údaje o nejvyšší rychlosti u Chironu nechce využívat pro marketingové účely. „Když jsem v minulosti četl, co jsme o autě komunikovali, uvědomil jsem si, že zapomínáme na velkou část toho, o čem tohle auto je,“ tvrdí šéf značky sídlící ve francouzském Molsheimu s tím, že na pořadu dne není ani pokus o překonání rychlostního rekordu mezi sériovými auty.

Raději se v Bugatti řeší, zda nenabídnout nějakou druhou modelovou řadu. Podle Winkelmanna na tom automobilka pracuje, ostatně ještě za éry Ettoreho Bugattiho nabízela různé druhy modelů, vedle sporťáků i limuzíny, pro tak malého výrobce to ale není jednoduchý úkol. Druhá modelová řada musí být dle slov bývalého šéfa Lamborghini nebo Audi Sport prodejně úspěšná na celém světě, nikoliv jen v jednom nebo dvou regionech. To by naznačovalo příchod SUV, Winkelmann ale tvrdí, že Bugatti zkoumá i další možnosti. Tak třeba se dočkáme oživení luxusního Bugatti Royale.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme