Bugatti Veyron Grand Sport: Nové fotografie a malý návrat do minulosti

Bugatti Veyron Grand Sport: Nové fotografie a malý návrat do minulosti

 
 

Automobilka Bugatti uvolnila nové fotografie sériového modelu Veyron ve verzi targa s přídomkem Grand Sport.

Pro osvěžení paměti ještě pár základních údajů o tomto voze: první exemplář Grand Sport se představil loni v srpnu na Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach a již tehdy bylo oficiálně oznámeno, že výroba sto padesátikusové série začne v březnu 2009. Malinko se zpozdila, nové vozy vznikají v molsheimské továrně zhruba měsíc. Mimochodem, vůz z Pebble Beach byl ještě během proslulé soutěže elegance historických vozů vydražen za 2,9 milionu dolarů. Produkční vozy jsou ke koupi za 1,4 milionu euro bez daně.

Technika se od uzavřeného Veyronu nijak neliší, i Grand Sport je poháněn šestnáctiválcem s válci uspořádanými do W v úhlu 72 stupňů, který z objemu 7993 cm3 dává díky přeplňování čtyřmi výfukovými turbodmychadly největší výkon 736 kW (1001 k)/6000 min-1, točivý moment pak vrcholí monstrózními 1250 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 2200-5500 min-1. Prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky je síla motoru přenášena na všechna čtyři kola.

Veyron Grand Sport zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,7 s, ke sprintu z klidu na dvojnásobek potřebuje 7,3 s a výrobce udává i hodnotu z 0 na 300 km/h, ta činí 16,7 s. I s tímto vozem se dá jet 407 km/h, ovšem jen s nasazenými střešními panely, bez nich je dovoleno uhánět maximálně 360 km/h. Veyron Grand Sport je sice oficiálně prezentován jako roadster, ve skutečnosti se ale jedná o targu. Je to tedy otevřený vůz s odnímatelným proskleným panelem střechy. Označení, které pochází od slavného závodu Targa Florio a proslavilo jej zejména Porsche 911, se pro tento druh karoserie léty vžilo jako obecné pojmenování. Střešní díl ovšem nelze ve voze nikam uložit. Když náhodou začne pršet, je k dispozici ještě nouzová látková střecha.

Roadsteru pouze s plátěnou klasikou se ovšem zákazníci vzhledem k rychlostem, kterých je Veyron schopen dosáhnout, určitě nedočkají. I přes jediné bezpečné řešení, jak překonstruovat supersport na alespoň částečně otevřený, musel být vyztužen podvozek a prodlouženo čelní sklo. Aby Veyron příliš nepřibral, jsou některé díly z karbonu a lehké vysokopevnostní oceli (například dveře). Výztuhy jsou v B-sloupcích a pod převodovkou najdeme velký karbonový plát.

Na závěr historické okénko – název Grand Sport vozy Bugatti používaly už před druhou světovou válkou. Jedním z nich byl například cestovní typ 43 z let 1927-1930, kterých vzniklo jen 160 kusů. Zmíněné označení nesla čtyřmístná otevřená cestovní karoserie, prakticky celkem běžný faeton, jen s patřičným šmrncem, jak se na vozy s iniciálami EB slušelo. Použitá technika ovšem svědčila o určení vozu pro velké sportování. Kompresorový osmiválec objemu necelého 2,3 litru měl 120 koní, tedy asi 88 kW a auto dokázal rozjet až na 170 km/h! To znamenalo, že majitelům těchto vozů stačil v běžném provozu málokdo, pokud vůbec. Celá věc měla samozřejmě malý háček – motor pocházel z typu 35B, kompresorové varianty jednoho z nejslavnějších vozů Velkých cen.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie

Evropskou unii zneklidnila série politických otřesů…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron... V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron...

Někteří majitelé svá auta myjí ručně, jiní jezdí do…

Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

 



 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…