Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE: Modrobílý rychlík v Pebble Beach

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Bugatti Veyron se stále staví alespoň v otevřené verzi Grand Sport a speciálním edicím není ani zdaleka konec.

Nejnovější provedení Veyronu Grand Sport nedostalo žádný unikátní název, říká se mu prostě SE (Special Edition) a představilo se na akci The Quail: A Motorsports Gathering v Monterey. Její součástí je i proslulá výstava Pebble Beach Concours d'Elegance.

Jak už to tak v případě Bugatti bývá, jde hlavně o styl, vždyť každý kus je originálem. Kalifornský exponát je tak vyveden v kombinaci dominantní bílé perleťové barvy a světle modré ve spodní části. Toto schéma pochází ze závodního vozu 37A typu z roku 1928, jehož majitelem je známý moderátor a sběratel veteránů Jay Leno.

Slůvko Vitesse znamená, že prezentovaný exemplář je poháněn výkonnější verzí motoru W16 8,0 l se čtveřicí větších turbodmychadel, která nabízí 883 kW (1200 k)/6400 min-1. Točivý moment 1500 Nm/3500-5000 min-1 se přenáší tradičně na všechna čtyři kola díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce. Technika se tedy nezměnila a stále vychází z uzavřené verze Super Sport. Mimochodem, Grand Sport Vitesse byl veřejnosti poprvé představen letos v březnu v Ženevě.

Modrobílý bolid sprintuje z 0 na 100 km/h za 2,6 s. Na uzavřeném okruhu je schopen se rozjet až na 410 km/h, v běžném provozu jej elektronika brzdí na 375 km/h. I tak jde stále o nejrychlejší roadster na světě, neboť střecha nad sedadly je přece odnímatelná. Není prost moderních elektronických pomocníků včetně ESP, vzhledem k tvarům se při parkování v luxusních čtvrtích hodí PDC (Park Distance Control).

Ani karbonová skořepina a karoserie nedoznaly oproti jiným Vitesse žádných úprav. Střešní spoiler a větší vstupy vzduchu vpředu, na bocích, krytu motoru i k brzdám zůstaly na svých místech. Vzadu je stále dvojitý difuzor, centrální pozice koncovky výfuku byla rovněž zachována. Nejnovější Veyron jezdí na dvacetipalcových litých kolech ve stejné barevné kombinaci, jakou má exteriér. Uvnitř najdeme uhlíková vlákna, hořčík i hliník. Nechybí ani kůže, tentokrát v koňakové hnědi. Tu doplňuje opět modré kontrastní prošívání a logo Vitesse.

Bugatti zatím vyřídila přes 360 objednávek na model Veyron ve všech variantách. Vůz představený v Kalifornii zůstane zcela určitě v jediném exempláři a je k mání za 1,74 milionu eur (43,2 milionů korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (0)