Buick LaCrosse eAssist: Lehká elektrifikace

Buick LaCrosse eAssist: Lehká elektrifikace

 
 

Pětimetrový sedan LaCrosse se v L.A. představil jako čtyřválcový mild-hybrid.

Příští rok v létě začne Buick na severoamerických trzích nabízet model LaCrosse eAssist. Jedná se o rozšíření stávající základní čtyřválcové motorizace 2,4 SIDI, s přímým vstřikováním benzinu, o pomocný elektromotor na místě alternátoru. Relativně jednoduché řešení je současně prostorově nenáročné a levné, takže hybridní model v řadě LaCrosse má být jedním z nejdostupnějších hybridů ve své třídě.

Nový hybridní pohon vznikl zařazením nového vodou chlazeného motor-alternátoru kombinovaného s funkcí startéru na místo standardního alternátoru. Elektrický stroj je tedy ke spalovacímu motoru připojen prostřednictvím řemenu.

Novinkou proti předchozímu řešení je podstatně vyšší výkon elektrické soustavy. V elektromotorickém režimu dává jednotka dodatečných 11 kW, při generátorovém využití je k dispozici 15 kW brzdného výkonu. V první generaci mild-hybridu Buicku bylo k dispozici pouze 2 kW resp. 5 kW (pro elektrické brzdění).

Energie přeměněná při brzdění je ukládána do lithiové sady akumulátorů, umístěné v zavazadelníku společně s výkonovou elektronikou a měničem. Hmotnost akumulátorů činí pouze 29 kg, chlazení zajišťují ventilátory přivádějící chladicí vzduch z interiéru vozidla. Relativně malé rozměry akumulátorů umožnily zachování alespoň částečné variability úložného prostoru, zadní sedadla lze i nadále částečně sklápět a převážet tak například lyže.

Výkonnější elektrický systém sice neumí pohánět relativně velký automobil čistě elektrickou silou, ale umožňuje rozšířit dobu, po kterou není do motoru přiváděno palivo (při zpomalování, při nesešlápnutém pedálu akcelerátoru, apod.).

V režimu chodu motoru bez dodávky paliva (při nesešlápnutém akcelerátoru) se rotor generátoru otáčí společně s klikovou hřídelí motoru. Jakmile řidič sešlápne pedál plynu, pomáhá elektromotor v komfortním záběru hnací soustavy bez vibrací, které by mohly vznikat při startu čtyřválce. I samotné vypínání spalovacího motoru je z hlediska vibrací utlumeno právě díky zapojení elektrického stroje přes klínový řemen.

Integrace nové elektrické části do jednoho celku pouze se spalovacím motorem dovolila použití standardní šestistupňové automatické převodovky Hydra-Matic 6T40 , která prošla jen dílčími úpravami. Nový software zmenšil ztráty prokluzem při rozjezdu a během řazení a současně zkrátil časy potřebné pro změnu převodového stupně. Hydraulické čerpadlo je poháněno elektromotorem, aby byla zajištěna funkce i v okamžicích, kdy není spalovací motor v provozu.

Součástí koncepce spořicí palivo je zapojení asistence elektromotoru v mírných stoupáních, kdy není díky dodatečnému elektrickému výkonu nutné podřazovat na nižší převodový stupeň.

Buick LaCrosse eAssist dostal kompletně zakrytovanou podlahu pro lepší aerodynamické vlastnosti karoserie, pneumatiky s nízkým valivým odporem, nebo aktivní klapky na přídi, které umožní rychlejší zahřátí motoru na provozní teplotu po startu, resp. při jízdě vyššími rychlostmi zlepšují součinitel odporu vzduchu, jsou-li uzavřeny.

Los Angeles Auto Show 2010: Přehled novinek

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…