Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Regal: Z Evropy přes Čínu do USA

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Tradiční americká značka Buick si díky svým prodejním úspěchům v Číně zachránila krk a nečeká ji smutný konec jako koncernový Pontiac, ale rozvoj v podobě nových modelů, které ovšem dobře znají zákazníci v Číně i v Evropě.

Buick v roce 2010 uvede na severoamerický trh model Regal, který již dobře znají čínští zákazníci, k nimž doputoval z Evropy, kde jej známe jako Opel Insignia. Buick je na rozdíl od Opelu nabízen pouze s karoserií sedan a na čínském trhu bylo od zahájení prodeje v prosinci roku 2008 prodáno přes 64 000 vozů. K americkým zákazníkům zamíří Regal jako model roku 2011 v druhém čtvrtletí roku 2010.

Stejně jako v Číně i v Americe bude Regal nabízen pouze s čtyřdveřovou karoserií sedan. Nijak zvlášť široká nebude ani paleta stupňů výbavy a nový Buick bude nabízen v jediném provedení s označením CXL. O něco málo lepší to bude při výběru pohonné jednotky, ale ve srovnání s Evropou to je stále bída. Zákazník, který zamíří do showroomu značky Buick a zatouží po modelu Regal si totiž bude moci vybírat pouze ze dvou zážehových čtyřválců.

Základ nabídky motorů představuje atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 136 kW (182 k) při 6700 min-1 a točivým momentem 233 Nm při 4900 min-1. Vrcholnou motorizací bude přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 164 kW (220 k) při 5300 min-1 a točivým momentem 349 Nm při 2000 min-1. Oba motory budou standardně spolupracovat s šestistupňovými automatickými převodovkami a pohánět pouze přední kola.

Může se zdát, že volba čtyřválců je pro severoamerický trh nezvyklá nebo dokonce nevhodná, ale Buick měl již v osmdesátých a devadesátých letech ve své nabídce řadu modelů s atmosférickým čtyřválcem o objemu 2,5 litru. Navíc General Motors, stejně jako Ford, pracuje na downsizingu.

Pro vozy s přeplňovaným motorem bude k dispozici Interactive Drive Control System, což je adaptivní systém FlexRide, který který umožňuje stejně jako podobné konkurenční systémy výběr ze tří režimů nastavení – zde nazvaných Normal, Tour a Sport. Změny se projeví v tuhosti tlumičů, reakci na pohyb plynového pedálu, nastavení posilovače řízení a v intenzitě zásahů ESP.

Buick Regal se veřejnosti poprvé představí začátkem prosince na autosalonu v Los Angeles. Podle tiskových informací automobilky se mají jeho hlavními konkurenty stát Acura TSX a Volvo S60.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Barrichello
18. 11. 2009 09:43
Re: Jak to bude s touhle globální platformou,
Buick je na tom velmi dobře a prodeje v usa budou růst, krom modelu neclave právě přišel antrh zcela nový 2010 laCrosse a příští rok bude nová generace Lucerne, tedy 2011 Lucerne a když k tomu přibude ještě Regal, bude to velmi zdařilá konkurence Fordu a japonským vozům.
Čekám že příští rok půjdou prodeje výrazně nahoru a v dalších letech ještě víc...

Buick totiž už nebude mít žádnou zastaralou nabídku modelů, jako ještě před rokem.
Avatar - Balkan
13. 11. 2009 17:08
Re: Průšvih...
takze vzhaldom na cenovu vyhodnost sa da predpokladat ze sa postupne zacnu Insignie vyrabat v Cine? to mi sedi, aj ked...bude to zavisiet aj od Rusov, pretoze pre nich by to bolo vyhodne keby zlacneli dporavu a nechali prenasat GM auta do Europy cez nich. A ano- je jasne ze pre cinu a sev. ameriku sa vyraba v cine.
Este jedna vec- Cina sa rozvija a pre GM jea j Opel a jeho modely klucove ale asi pod menom Buick. N aten prusvvih menom Catera- Omega sa slabo predavala aj tu v EU, teraz je nastupca CTS, nech to tak zostane :-) Cadillac je Caddillac a Opel je Opel. Ale Regal sa hodi ako konkurentu Lexusu ES kedze ten je len pozlatena Toyota Camry.
Avatar - prekladys
12. 11. 2009 17:56
Re: Průšvih...
v číně se buicku daří skvěle, zato doma, kde výroba několik týdnů dokonce stála, budou rádi, když smontují 10% toho, co loni vyrobili v číně. pravda, tam si mohou dovolit s logem buick prodávat ještě starší deriváty GM, ačkoliv i v číně je jejich čas už sečten. pokud bychom se ale zaměřili pouze na severoamerický buick , odhaduji jeho letošní prodeje na 5-7% toho, co prodával v nejlepších letech. je to stejné, jako by v boleslavi a kvasinách smontovali kolem roku 2030 nějakých 20-30t. aut. úžasná představa!
12. 11. 2009 15:15
Průšvih...
... jménem Cadillac Catera mám ještě v živé paměti. Třeba se Insignii s logem Buicku bude dařit lépe, než Opelu Omega s logem Cadillacu o třináct let dříve.
Avatar - prekladys
12. 11. 2009 14:35
Jak to bude s touhle globální platformou,
se spekulovalo od počátku, tedy už v době, kdy saab a opel "pevně" patřily do rodiny GM. regal pro americký trh se měl vyrábět v německu na jedné lince spolu s insignií a 9-5, takže motory by se vybíraly z palety dostupné v německu. lacinější čínský regal dostal dvě motorizace uvedené v tomto článku = pro USA tedy nakonec regal z číny. jak to s ním nakonec dopadne a jaká bude kompletní nabídka motorů, těžko předvídat při současných turbulencích v GM, kdy opel je "zase doma". proti ale hovoří, že čínská výroba běží bez potíží, u opla mohou nastat výpadky... a navíc, pokud by si to americký trh žádal, určitě by nebyl problém do auta v číně montovat jiný z motorů pro tuto platformu, třeba z kanadské či americké produkce. ostatně, i saab si motory pro novou 9-5 skládá z dovezeného - má v tom dlouholeté zkušenosti (ford, triumph). jsem zvědav, jestli se pár let nedočteme: opel insignia, made by GM of china