Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ATS: Trojka na mušce

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
Cadillac představuje v Detriotu dlouho očekávaný kompaktní luxusní sedan ATS. Novinka je v USA namířena proti BMW řady 3.

Pro nás je tedy ATS jasnou luxusní třídou. Co se týče designu, žádná revoluce se nekoná. Vozy této značky stále vyznávají hranaté linie, jejich auta vypadají, jako by byla vytesána z jednoho kusu kamene. Pravda, došlo k menšímu zjemnění, například přední světlomety zasahují hluboko do blatníků a prolisy na bocích jsou oblejší.

Američanům nabídne luxusní divize General Motors novinku se třemi motory. Prvním je čtyřválec 2,5 l s výkonem 149 kW (203 k)/6200 min-1 a točivým momentem 255 Nm/4500 min-1. Dvoulitrový turbomotor se chlubí hodnotami 201 kW (274 k)/5300 min-1 a 353 Nm při pouhých 2400 otáčkách. Nemůže chybět ani vidlicový šestiválec. Objem 3,6 l, přímé vstřikování, výkon 237 kW (322 k)/6800 min-1 a točivý moment 362 Nm/4900 min-1: to jsou jeho základní charakteristiky.

Zatímco základní čtyřválce a šestiválce si vystačí s běžným americkým bezolovnatým benzinem, turbomotor vyžaduje prémiové palivo. Motory se vždy probouzí k životu pomocí tlačítka, údaje o jejich spotřebě si Cadillac zatím nechává pro sebe, douapůllitr by měl na dálnici průměrně konzumovat 7,8 l/100 km, ale údaj je zatím orientační.

Mark Reuss, současný prezident mateřské severoamerické centrály GM, při prezentaci potvrdil spekulace, že se pod kapotu chystá i turbodiesel. Převodovky jsou dvě: šestistupňová přímo řazená Tremec M3L TR3160 a samočinná Hydra-Matic 6L45 se stejným počtem rychlostí.

ATS má samozřejmě pohon zadních kol, v plánu je ovšem i čtyřkolka. Konstruktérům se podařilo dosáhnout takřka ideálního rozložení hmotnosti na obě nápravy. Vpředu najdeme vzpěry McPherson, zadní kola mají pětiprvkové závěsy - u Cadillacu vůbec poprvé.

Sportovní odpružení doplněné o adaptivní tlumiče MRC (Magnetic Ride Control) je nastavitelné. Doby houpavých cadillaců jsou pryč.

ATS se chce BMW řady 3 vyrovnat i jízdními vlastnostmi, koneckonců, testovalo se na Nordschleife. Řízení s elektrickým posilovačem pochází od ZF, kotoučové brzdy dodalo Brembo, jsou pochopitelně vybaveny dnes běžným ABS a brzdovým asistentem.

Podvozek má rozvor 2775 mm a rozchod kol 1512/1548 mm. 4643 mm dlouhé, 1805 mm široké a 1421 mm vysoké auto váží 1542 kg a jezdí na sedmnácti-, za příplatek pak na osmnáctipalcových kolech.

Armádu elektronických pomocníků představují například adaptivní tempomat, varování před čelní kolizí, upozornění na neoprávněné přejetí pruhu, signalizace mrtvého úhlu, zadní kamera, adaptivní světlomety s diodami, asistent pro rozjezdy do kopce nebo kontrola stability a trakce. Airbagů je standardně osm, bezpečnostní pásy mají předpínače a omezovače tahu.

Interiér nabízí luxus, jak je u této značky obvyklé. Můžete mít dřevěné nebo karbonové dekory, kůží čalouněnou palubní desku a všestranně nastavitelné sportovní sedačky. Informační systém CUE sdružuje veškeré multimediální funkce, bezdrátové připojení mobilního telefonu, má vstupy pro externí zdroje (AUX, USB, SD kartu) a osmipalcovou dotykovou obrazovku. Mezi přístroji je další menší a nechybí ani head-up displej.

ATS se na americkém trhu objeví v létě. Ceny jsou zatím tajné. Cadillac to ale znovu zkouší i v Evropě. Pokud se dočkáme ATS také u nás, určitě zůstane vyhrazen pouze několika desítkám excentriků, kteří se od ostatních budou chtít lišit. Vnímání výrobce, který existuje 110 let, je u nás bohužel trochu jiné než za mořem. Což je určitě škoda.

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 10:19
Re: vypadá to na špičkový kousek
:yes: :yes:
10. 1. 2012 22:34
Re: vypadá to na špičkový kousek
ja som na tom rovnako... v DARTe stále vidím Fluence, ale ATS - to je amerika !
10. 1. 2012 22:24
Re: vypadá to na špičkový kousek
:yes:
Avatar - Barrichello
10. 1. 2012 10:06
Re: vypadá to na špičkový kousek
1,4ka 120 HP je teda vyjimečně exkluzivní základní motorizace...
Avatar - sendador
10. 1. 2012 07:18
Re: vypadá to na špičkový kousek
Cruze s Giuliettou je stejna trida ;-) O hodne vyssi cena Alfy je dana predevsim zakladni motorizaci