Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac chce expandovat v Evropě

David Bureš
Diskuze (30)
Americký výrobce luxusních aut chce posílit svoji pozici v Evropě. Pomůže tomu i rozšířená nabídka aut.

Vozy Cadillac je sice možné koupit v Evropě již nyní, americká luxusní značka se však na starém kontinentě nijak zvlášť neprezentuje. V následujících letech se to ale má změnit, Cadillac chce na evropských trzích expandovat.

Britskému magazínu Autocar to sdělil prezident koncernu General Motors Dan Ammann. Podle něj Cadillac v následujících letech nabídne na evropských trzích širší paletu modelů. Počítá se s nabídnutím turbodieselů, britské zákazníky pak potěší i vozy s pravostranným řízením.

Plány na expanzi Cadillacu v Evropě souvisí s dřívější změnou strategie koncernu GM na starém kontinentu. V rámci těchto změn se z většiny evropských trhů stáhla značka Chevrolet, která zde nadále nabízí jen sportovní modely Camaro a Corvette. Spolu s tím GM posílilo postavení Opelu.

Americký výrobce luxusních aut též plánuje rozšířit svoji řídkou evropskou dealerskou síť. Zákazníky chce lákat na výjimečné služby.

Výsledkem má být výrazně zvýšení prodejů na evropských trzích. Nyní Cadillac prodává v Evropě jen pár stovek aut ročně. Naopak třeba evropské prodeje konkurenčního Lexusu se počítají na desetitisíce, zavedené německé značky Audi, BMW a Mercedes-Benz na starém kontinentě dokonce v posledních letech prodávají přes 600.000 aut ročně.

Zatím není jasné, kdy k expanzi Cadillacu skutečně dojde. Na začátku roku se ukázalo, že nové generace modelů ATS a CTS se nesetkaly s očekávanou odezvou od amerických zákazníků, a tak chce značka nejdříve zlepšit svoji pozici v USA, než vsadí na Evropu. V rámci těchto plánů chce Cadillac upravit svá prodejní zastoupení v USA.

Zákazníci se nicméně mohou v následujících letech těšit na zajímavé novinky z dílny Cadillacu. Automobilka chce do roku 2020 představit osm nových vozů. Mezi nimi bude nová vlajková loď větší než letošní novinka CT6, chystá se i kompaktní sedan. Rovněž se hovoří o trojici SUV. Malý a kompaktní model doplní vůz vyplňující volnou mezeru mezi SRX (v nové generaci XT5) a obřím Escalade.

David Bureš
Diskuze (30)
Avatar - Balkan
29. 7. 2015 14:06
Re: To už jsem někde slyšel...
Ale rozbieha sa. Problem je mala ponuka modelov. Ked budu dieslove motory hlavne do Escalade uvidis ze predajnost pojde hore. A chyba mi jeden klasicky "americky"sedanovy model- ako XTS. Ale inak...tesim sa...A ano- servisna siet sa musi rozrast.
Avatar - Balkan
29. 7. 2015 14:04
Re: super
Barichello ma pravdu. Cadillac je konkurent nemeckej premiovky. A Nemci maju sirsi a masovejsi program, cize Cadillac je skor konkurent Infiniti a Lexus co su znacky s menism rozhahom modelov
Avatar - Barrichello
27. 7. 2015 12:00
Re: super
Jenze 80 léta sou pryč a od 90 jde Cadillac nahoru co se týče techniky i kvality. Navíc nové interiéry snesou srovnání s Evropou.
27. 7. 2015 11:20
Re: super
Jenze to byla sedmdesata leta, jeste pocatek osmdesatek byl OK, v jedne stare knizce jsem cetl vysledky marketingoveho vyzkumu kdy jeste nekdy v 83' byl Cadillac nejznamnejsi znackou luxusnich aut, zadny Lexus neexistoval, z D3 jenom Mercedes daleko za Cadillacem, jenze pak prisla leta osmdesata, devadesata a z Cadillacu se stala znacka pro duchodce. Dneska je statusem daleko za Lexusem natoz za D3, Cadillac je dobra story jak marketingove zabit puvodne naprosto dominujici znacku.
Avatar - Barrichello
27. 7. 2015 08:45
Re: super
o té top úrovni bych pomlčel.
Sportovní verze V od Cadillacu sou dnes daleko lepší než M verze od BMW, to ti dneska řekně každý, BMW už dávno není sporotovní hračka pro nadšené řidiče, ale tuctová masovka navíc s divnými a ne extra kvalitními interiéry.

Cadillac má rozhodně ambice být přímou konkurencí Lexusu a D3 a to hlavně v USA.V 70. letech byl přímou konkurencí Seville Mercedes, Jaguar či dokonce Rolls.