Cadillac chce expandovat v Evropě
Vozy Cadillac je sice možné koupit v Evropě již nyní, americká luxusní značka se však na starém kontinentě nijak zvlášť neprezentuje. V následujících letech se to ale má změnit, Cadillac chce na evropských trzích expandovat.
Britskému magazínu Autocar to sdělil prezident koncernu General Motors Dan Ammann. Podle něj Cadillac v následujících letech nabídne na evropských trzích širší paletu modelů. Počítá se s nabídnutím turbodieselů, britské zákazníky pak potěší i vozy s pravostranným řízením.
Plány na expanzi Cadillacu v Evropě souvisí s dřívější změnou strategie koncernu GM na starém kontinentu. V rámci těchto změn se z většiny evropských trhů stáhla značka Chevrolet, která zde nadále nabízí jen sportovní modely Camaro a Corvette. Spolu s tím GM posílilo postavení Opelu.
Americký výrobce luxusních aut též plánuje rozšířit svoji řídkou evropskou dealerskou síť. Zákazníky chce lákat na výjimečné služby.
Výsledkem má být výrazně zvýšení prodejů na evropských trzích. Nyní Cadillac prodává v Evropě jen pár stovek aut ročně. Naopak třeba evropské prodeje konkurenčního Lexusu se počítají na desetitisíce, zavedené německé značky Audi, BMW a Mercedes-Benz na starém kontinentě dokonce v posledních letech prodávají přes 600.000 aut ročně.
Zatím není jasné, kdy k expanzi Cadillacu skutečně dojde. Na začátku roku se ukázalo, že nové generace modelů ATS a CTS se nesetkaly s očekávanou odezvou od amerických zákazníků, a tak chce značka nejdříve zlepšit svoji pozici v USA, než vsadí na Evropu. V rámci těchto plánů chce Cadillac upravit svá prodejní zastoupení v USA.
Zákazníci se nicméně mohou v následujících letech těšit na zajímavé novinky z dílny Cadillacu. Automobilka chce do roku 2020 představit osm nových vozů. Mezi nimi bude nová vlajková loď větší než letošní novinka CT6, chystá se i kompaktní sedan. Rovněž se hovoří o trojici SUV. Malý a kompaktní model doplní vůz vyplňující volnou mezeru mezi SRX (v nové generaci XT5) a obřím Escalade.