Cadillac: Osm nových modelů do roku 2020
Na českém trhu zastupuje Cadillac firma Antonína Charouze, nicméně prodeje se počítají na kusy. Ve světě je však tato značka stále oblíbená, jakkoliv zejména japonská konkurence v podobě Lexusů či Infiniti jí řadu let zasazuje citelné rány. A to bohužel i na důležitém domácím trhu.
Plánovaný malý sedan by měl být rozměrově ještě pod řadou ATS, což je v současnosti nejmenší model americké automobilky. Jde vlastně o konkurenta BMW 3, Mercedes-Benzu C či Audi A4. A také Lexusu IS, případně Infiniti Q50. Nabízí pohon zadních nebo všech kol a k tomu atraktivní vzhled.
Nový menší sedan má na trh dorazit v roce 2017. Alespoň to tvrdí server autoblog s odvoláním na slova Johana de Nysschena, jenž toto prozradil v rozhovoru na letošním autosalonu v Detroitu. Rok na to má dorazit kompaktní crossover. V hierarchii značky má být situován pod řadou SRX.
SRX je dnes nejprodávanějším modelem značky, přičemž s jeho modernizací se počítá v roce 2016. Spolu s ním dorazí rovněž nové označování Cadillaců. Bude obsahovat písmena XT plus číslo. Zmiňované pojmenování se poprvé objevilo v poněkud jiné podobě – CT6 na studii sedanu z roku 2015.
Dalším SUV v plánu je vůz, který má vyplnit mezeru mezi SRX a vlajkovým modelem Escalade. Posledně jmenovaný vůz je občas k vidění také u nás, často i v amerických akčních filmech z poslední doby.
Již delší čas se očekává příchod opravdu luxusního sedanu, který by přímo konkuroval Mercedes-Benzu S. Podle Nysschena to ale nebude dříve, než v roce 2020.
Nejen nové modely, nýbrž i další pohonné jednotky by měly rozšířit portfolio americké prestižní značky. Mluví se o hybridech, čistě elektrických vozidlech a také dieselech. Právě vznětové motory jsou klíčové, pokud bude chtít Cadillac uspět také na náročném evropském trhu.
Velké investice
Nové modely jsou součástí obrovských investic značky ve výši 12 miliard amerických dolarů, které podle Nysschena GM Cadillacu poskytne. Celkem by se mělo do roku 2020 objevit osm nových modelů.
„Připravovaná produktová ofenziva bude živnou půdou pro naše nemalé ambice,“ sdělil Nysschen. Cíle jsou opravdu vysoké, přičemž výsledkem mají být změny, jaké tato značka nezažila ve své dlouhé, letos již 113leté historii. Že to Cadillac myslí vážně, dokazuje také přestěhování vedení automobilky z tradičního Detroitu, tedy amerického města automobilů, do New Yorku. Tím došlo v zásadě k oddělení od vedení GM, které v Detroitu zůstává. Změny jsou rovněž v reklamě. Prostě Cadillac jakoby se snažil, minimálně ideově, vymanit z područí General Motors.
V loňském roce bohužel poklesy prodeje vozů této značky na domácím trhu o 6,5 procent. Celkem se prodalo v USA pouhých 170.750 Cadillaců, což je nejméně ze všech čtyř značek koncernu GM. „V Americe letos očekáváme mírné zlepšení naší obchodní bilance, ale lehké to nebude,“ říká Nysschen. I trh v USA má svá omezení.
Na druhou stranu, globální prodeje značky v uplynulém roce vzrostly o přibližně pět procent. Je to zásluhou čínského trhu, kde došlo k nárůstu prodejů o 47 procent. „Je to právě Čína, kde očekáváme největší návratnost našich vložených prostředků,“ uzavírá povídání Nysschen.