Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč v Evropě skončí Chevrolet?

Michal Fokt
Diskuze (61)
Top manažer General Motors prozradil, že ukončení aktivit Chevroletu v Evropě má hned několik důvodů.

Alan Batey, jenž má na starosti celosvětové aktivity Chevroletu, vysvětlil, co se skrývalo za jistě bolestivým rozhodnutím značky vyklidit v Evropě pozice. Nejde jen o to, že má Evropa ekonomické problémy a GM má co dělat, aby drželo nad vodou značku Opel.

Hlavním důvodem bylo, že Chevrolet i přes úspěšnou transformaci z Daewoo a zařazení amerických modelů do evropské nabídky prodává ročně jen kolem 200 tisíc aut, což představuje ani ne jedno procento evropského trhu, zatímco Opel má přibližně šestiprocentní podíl. Pozice Chevroletu je zde tedy z pohledu značky zanedbatelná a na takovouto pozici není automobilka z jiných částí světa zvyklá.

Na druhou stranu GM vidí velký potenciál Chevroletu v Asii včetně Ruska, kde je značka úspěšná a rychle roste, je tedy moudré investovat do jejího dalšího rozvoje právě tam a to bude ve větší míře možné právě proto, že se ušetří na aktivitách v celkem nezajímavé Evropě.

Současně se GM nepodařilo dostatečně odlišit značky Chevrolet a Opel. Obě se pohybují v mainstreamové kategorii, využívají stejnou techniku a jejich výroba stojí víceméně stejně, nebylo tudíž možné některou z nich (Chevrolet) prezentovat jako budgetovou a současně si jsou tak blízké, že ani nebylo možné některou (Opel) přesunout mezi aspiranty na prémiový segment.

Jako stále větší problém se tím pádem jevila původní snaha nabízet v dealerstvích vozy obou značek. Nakonec tedy bylo rozhodnuto, že přežije ta silnější značka, která s odchodem Chevroletu získá větší manévrovací prostor a současně GM i trochu spoléhá na to, že ztrátu jednoprocentního podílu Chevyho získá v největší míře právě spřízněný Opel. Pro německou automobilku to je současně jasný impuls, že s ní GM počítá i do budoucna, což se v posledních letech ne vždy dalo s určitostí říci.

Společně s Opelem se bude v Evropě prodávat i Chevrolet Camaro a Corvette, které obohatí nabídku na showroomech Cadillacu.

Michal Fokt
Diskuze (61)
Avatar - Barrichello
19. 1. 2014 20:19
Re: Zbydou skutečný dva Chevrolety
Brazislký Chevrolet mi nevadí, protože ho nikdo neprodává v evropě nebo v usa..... Jak prosté že.

Na zbytek ti odpovím asi takto: víš proč sem nikdy neměl rád značku Saturn a všechny její výrobky? Jediná vyjimka byl Sky, který se povedl.... Můžeš hádat proč sem je rád neměl :-)

Já ty menší modely toleruju, ale až na pár vyjimek mě moc nezajímají, beru to jako nutné zlo aby značka a koncern přežil...
Avatar - bigi25
18. 1. 2014 22:35
Re: VELKÁ škoda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"A víte, v čem bude jezdit můj vnuk, teda až se narodí a až vystuduje?
V čemkoliv, ale Opel to teda rozhodně nebude!" :-)

Měl jsem několik Opelů (Astra F,G,H, Omega B, Zafira A) a nemůžu si stěžovat. Všechno pohodlná, úsporná, spolehlivá, uživatelsky příjemná auta. Nehodnotím kulturu prodeje (většinou jsem kupoval ojetiny), ani servisu, ale čistě produkty.
Nevím, co máš proti Opelu, kromě prémie se může rovnat jakékoliv značce...
Avatar - Barrichello
18. 1. 2014 18:50
Re: EU Chevy
Není zbytečný mít dvě prémiové zančky? Navíc saab kupovali jen saabisti a lidi co se chtěli lišit.....jinak vcelku nikdo.

Takže je lepší ty prachy nasypat do dealerské sítě a reklamy na Cadillac. současný Cadillac má kvalitní a konkurenceshcopná auta, jen spousty lidí o nich neví nebo neuvažují když jdou koupit auto. To je třeba změnit
Avatar - Barrichello
18. 1. 2014 18:46
Re: Jen aby smrt nebyla zbytecna
Tak Malibu má víc americké rysy a nese jméno amerického modelu, jehož historie je hooodně bohatá. Malibu je taková poloviční amerika, takže i já ho za ameriku považuju
Avatar - Barrichello
18. 1. 2014 18:44
Re: Jen aby smrt nebyla zbytecna
Problém je v tom, že americké produkce před zakoupení Daewoo vypadala poněkud výrazně odlišně, narozdíl od VW. Je třeba odlišovat.

VW vyrábí mimo rozvojové země , čínu a jižní ameriku všude stejný škatule.....Chevrolet usa pordukoval z drtivé většiny úplně něco jiného než Daewoo, proto fandové amerik brali naplepení zanku chevy na daewoo jako prznění značky.

U škatulí typu VW je úplně putna, na co se to logo nalepí....