Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac Converj: Evoluce designu Art and Science a hybridní pohon

Diskuze (4)
Automobily Cadillac získaly v posledním desetiletí díky designu Art and Science zajímavý vzhled a na první pohled rozeznatelnou tvář. Další evolucí tohoto tématu je nový koncept Converj. K atraktivním tvarům přidává hybridní pohon z Chevroletu Volt.

Design konceptu Cadillac Converj rozvíjí téma modelu CTS Coupé. Converj ale přichází s progresivnějším přístupem. Výrazně nízká příď a dopředu protažené čelní sklo vzdáleně připomíná Chryslery navržené podle filozofie cab-forward, společně s dlouhým zadním sloupkem karoserie působí víc jako sportovní auto než klasické kupé.

Proporce konceptu by mohly naznačovat, že se motor nachází před zadní nápravou. Ve skutečnosti ale i přes krátkou střechu a nízký sklon zadního skla má interiér klasické uspořádání 2+2. Dynamický vzhled dále zvýrazňuje minimalistický zadní převis a vytažené blatníky, ve kterých se nachází vpředu 21- a vzadu 22palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami.

Designéři se soustředili také na snížení aerodynamického odporu. K tomu vedle kapkovitého profilu napomáhají prvky jako zakrytý podvozek, speciální design litých kol, zmenšené otvory pro vstup vzduchu nebo malé kamery místo zpětných zrcátek.

V interiéru je dále rozvíjen charakteristický design Cadillacu s důrazem na luxus a přírodní materiály. Dominantní je bílý syntetický semiš vyrobený z recyklovaných materiálů, kterým jsou potažena například sedadla a palubní deska. Dále je uvnitř konceptu použita černá kůže, leštěný hliník a přírodní dřevo, strop je potažený hedvábím a koberce jsou vyrobeny z vlny.

Pohonné ústrojí nazvané Voltec konstrukčně vychází z Chevroletu Volt. 16kWh baterie, která se skládá z 220 lithiových článků, má tvar písmene T a nachází se ve středovém tunelu a pod zadními sedadly. Její kapacita stačí pro ujetí 64 km na čistě elektrický pohon.

Nabití z rozvodné sítě trvá při napětí 240 V tři hodiny, při napětí 120 V je potřeba osm hodin. Když je baterie téměř vybitá, automaticky se spustí čtyřválcový spalovací motor, který slouží jako generátor. Potřebná elektrická energie se získává také rekuperací při brzdění.

Samotný pohon konceptu Converj obstarává elektromotor napojený na přední kola. Dosahuje výkonu 120 kW a maximum točivého momentu má hodnotu 370 Nm. Nejvyšší rychlost je 160 km/h.

Diskuze (4)
Avatar - Hammunasakra
18. 1. 2009 19:53
Re: High technology
NEvypadá "zle", ale já zatím zůstanu "věrná" Bristol Fighter .. :-)
Avatar - Falco
18. 1. 2009 19:50
High technology
Tohle autíčko mě opravdu dostalo. [odkaz] :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 1. 2009 11:03
Re: Já bych si ...
... "tipla", že těch/oněch "nesmyslů" bude spíše JEN a JEN přibývati ;-)
PS: Ale dopporučuji projetí třeba v Lexus GS450 a ono to až TAK NEsmyslné (věru!) NEní :-) :yes:
PPS: A ropa/nafta/benzín stejně jednou (a nebude to zase tak "zadlouho") dojdou - to je "danné" 8-s
18. 1. 2009 10:55
kadylak
Kadylaky z posledních let teda nijak nemusím, ale tohle se jim docela povedlo. Ještě kdyby místo těch baterek a dalších nesmyslů tam dali kardan a přidali štyři válce, tak bych řekl - takový auto bych chtěl...