Cadillac Converj: Evoluce designu Art and Science a hybridní pohon

Cadillac Converj: Evoluce designu Art and Science a hybridní pohon

 
 

Automobily Cadillac získaly v posledním desetiletí díky designu Art and Science zajímavý vzhled a na první pohled rozeznatelnou tvář. Další evolucí tohoto tématu je nový koncept Converj. K atraktivním tvarům přidává hybridní pohon z Chevroletu Volt.

Design konceptu Cadillac Converj rozvíjí téma modelu CTS Coupé. Converj ale přichází s progresivnějším přístupem. Výrazně nízká příď a dopředu protažené čelní sklo vzdáleně připomíná Chryslery navržené podle filozofie cab-forward, společně s dlouhým zadním sloupkem karoserie působí víc jako sportovní auto než klasické kupé.

Proporce konceptu by mohly naznačovat, že se motor nachází před zadní nápravou. Ve skutečnosti ale i přes krátkou střechu a nízký sklon zadního skla má interiér klasické uspořádání 2+2. Dynamický vzhled dále zvýrazňuje minimalistický zadní převis a vytažené blatníky, ve kterých se nachází vpředu 21- a vzadu 22palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami.

Designéři se soustředili také na snížení aerodynamického odporu. K tomu vedle kapkovitého profilu napomáhají prvky jako zakrytý podvozek, speciální design litých kol, zmenšené otvory pro vstup vzduchu nebo malé kamery místo zpětných zrcátek.

V interiéru je dále rozvíjen charakteristický design Cadillacu s důrazem na luxus a přírodní materiály. Dominantní je bílý syntetický semiš vyrobený z recyklovaných materiálů, kterým jsou potažena například sedadla a palubní deska. Dále je uvnitř konceptu použita černá kůže, leštěný hliník a přírodní dřevo, strop je potažený hedvábím a koberce jsou vyrobeny z vlny.

Pohonné ústrojí nazvané Voltec konstrukčně vychází z Chevroletu Volt. 16kWh baterie, která se skládá z 220 lithiových článků, má tvar písmene T a nachází se ve středovém tunelu a pod zadními sedadly. Její kapacita stačí pro ujetí 64 km na čistě elektrický pohon.

Nabití z rozvodné sítě trvá při napětí 240 V tři hodiny, při napětí 120 V je potřeba osm hodin. Když je baterie téměř vybitá, automaticky se spustí čtyřválcový spalovací motor, který slouží jako generátor. Potřebná elektrická energie se získává také rekuperací při brzdění.

Samotný pohon konceptu Converj obstarává elektromotor napojený na přední kola. Dosahuje výkonu 120 kW a maximum točivého momentu má hodnotu 370 Nm. Nejvyšší rychlost je 160 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 

Štítky Cadillac Design

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…