Cadillac Converj: Evoluce designu Art and Science a hybridní pohon

Cadillac Converj: Evoluce designu Art and Science a hybridní pohon

 
 

Automobily Cadillac získaly v posledním desetiletí díky designu Art and Science zajímavý vzhled a na první pohled rozeznatelnou tvář. Další evolucí tohoto tématu je nový koncept Converj. K atraktivním tvarům přidává hybridní pohon z Chevroletu Volt.

Design konceptu Cadillac Converj rozvíjí téma modelu CTS Coupé. Converj ale přichází s progresivnějším přístupem. Výrazně nízká příď a dopředu protažené čelní sklo vzdáleně připomíná Chryslery navržené podle filozofie cab-forward, společně s dlouhým zadním sloupkem karoserie působí víc jako sportovní auto než klasické kupé.

Proporce konceptu by mohly naznačovat, že se motor nachází před zadní nápravou. Ve skutečnosti ale i přes krátkou střechu a nízký sklon zadního skla má interiér klasické uspořádání 2+2. Dynamický vzhled dále zvýrazňuje minimalistický zadní převis a vytažené blatníky, ve kterých se nachází vpředu 21- a vzadu 22palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami.

Designéři se soustředili také na snížení aerodynamického odporu. K tomu vedle kapkovitého profilu napomáhají prvky jako zakrytý podvozek, speciální design litých kol, zmenšené otvory pro vstup vzduchu nebo malé kamery místo zpětných zrcátek.

V interiéru je dále rozvíjen charakteristický design Cadillacu s důrazem na luxus a přírodní materiály. Dominantní je bílý syntetický semiš vyrobený z recyklovaných materiálů, kterým jsou potažena například sedadla a palubní deska. Dále je uvnitř konceptu použita černá kůže, leštěný hliník a přírodní dřevo, strop je potažený hedvábím a koberce jsou vyrobeny z vlny.

Pohonné ústrojí nazvané Voltec konstrukčně vychází z Chevroletu Volt. 16kWh baterie, která se skládá z 220 lithiových článků, má tvar písmene T a nachází se ve středovém tunelu a pod zadními sedadly. Její kapacita stačí pro ujetí 64 km na čistě elektrický pohon.

Nabití z rozvodné sítě trvá při napětí 240 V tři hodiny, při napětí 120 V je potřeba osm hodin. Když je baterie téměř vybitá, automaticky se spustí čtyřválcový spalovací motor, který slouží jako generátor. Potřebná elektrická energie se získává také rekuperací při brzdění.

Samotný pohon konceptu Converj obstarává elektromotor napojený na přední kola. Dosahuje výkonu 120 kW a maximum točivého momentu má hodnotu 370 Nm. Nejvyšší rychlost je 160 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…