Cadillac CT6 vsadí na hliník
V polovině listopadu se objevily nejnovější informace ohledně vzhledu připravovaného velkého sedanu Cadillac CT6, podle nichž se tato novinka nevydá stejnou cestou jako koncepty Ciel a Elmiraj, ale bude jen evolucí současného stylu.
Nyní magazín Automobile poodhalil techniku připravované novinky. Cadillac CT6 má nastoupit s o něco většími rozměry než má aktuální sedan CTS, ale zároveň má být tato novinka o trochu menší než Mercedes-Benz třídy S.
Odhaduje se, že se CT6 může stát konkurentem pro vozy, jako je Mercedes-Benz CLS, BMW řady 6 Gran Coupé nebo Audi A7 Sportback, i když některé zdroje uvádějí, že nový Cadillac si to i díky své technice namíří přímo proti Jaguaru XJ.
Základem nového Cadillacu CT6 bude platforma Omega pro luxusní modely koncernu General Motors s pohonem zadních nebo všech kol a podélně uloženými motory, v jejíž konstrukci je využit hliník a hořčík pro snížení hmotnosti a zajištění dostatečné tuhosti.
Hliník má být podle dostupných zpráv použit i na výrobu skeletu a některých povrchových panelů karoserie. Díky hojnému využití tohoto materiálů se má nový Cadillac stát ve své kategorii vozem s nejnižší hmotností.
V případě pohonných jednotek pro CT6 jsou nejčastěji zmiňovány přeplňované zážehové čtyřválce a šestiválce, ale zcela vyloučena není ani verze s atmosférickým vidlicovým osmiválcem.
Cadillac údajně nehodlá CT6 v produkční podobě pro modelový rok 2016 představit na lednovém autosalonu v Detroitu, ale až později v průběhu roku. Ve hře jsou jarní autosalony v Ženevě nebo New Yorku a dokonce se hovoří i pozdržení premiéry až na podzim IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.