Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS dostane vidlicový šestiválec 3,6 l se dvěma turby

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Nový Cadillac CTS se ukáže zanedlouho na autosalonu v New Yorku. Dostane pod kapotu vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel.

Větší sourozenec modelu ATS se představí v New Yorku už ve svém třetím vydání. Podle serveru

Motorauthority jej má pohánět motor V6 se dvěma turbodmychadly. Downsizing dorazil už i za moře? Jen částečně.

Při kompresním poměru 10,2:1 dává pohonná jednotka 313 kW (426 k), tedy pořádné stádo. Vychází sice ze současného vidlicového šestiválce o objemu 3,6 l, ale změněno bylo prakticky vše. Nový jsou blok, hlava válců, ojnice, zesílené hliníkové písty i integrovaný chladič stlačeného vzduchu, vačkové hřídele mají hliníkové kryty. Úpravami prošlo i přímé vstřikování. Turbodmychadla dokáží vyvinout plnicí tlak až 80 kPa.

Točivý moment 583 N.m přenáší na zadní kola výhradně osmistupňový automat. Stačí to? Určitě! Sprint z nuly na 96 km/h totiž trvá novému CTS 4,6 s a jede až 274 km/h. Nejde však o nejvýkonnější verzi V, nýbrž o standardní model, byť v nejsilnější specifikaci. Dle metodiky EPA spálí ve městě 13,8, na dálnici pak 9,4 l benzinu na 100 kilometrů jízdy. Čísla můžeme brát jako oficiální, navíc větší porci koní nikdy General Motors zákazníkům v této konfiguraci nenabídl. Portfolio nového CTS však obsahuje i atmosférickou verzi 3,6 V6 s 325 k (239 kW) a dvoulitrový čtyřválec s turbem a 276 k (203 kW). Tyto dvě varianty budou mít kromě klasické koncepce i možnost pohonu všech kol.

Vidlicový šestiválec se dvěma turby se objeví také ve větším sedanu XTS, ale se šestistupňovou převodovkou. Spekuluje se rovněž o tom, že jej dostane rovněž nadupaný menší ATS-V, a to místo dříve avizované jednotky V8. V jeho případě by měl mít zhruba 456 koní (tedy 336 kW). Počítejme se šestistupňovým manuálem (hurá!), přitvrzeným podvozkem, nějakým tím spoilerem a na sportovní notu laděným interiérem. Teď zbývá čekat, zda se jím Cadillac pochlubí i v Evropě, vždyť jen do New Yorku chystá celkem pět světových premiér.

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Avatar - Barrichello
20. 3. 2013 15:32
Re: musim se smat
M3 je vrcholný model celé řady 3.

Vrcholný model dosavadní řady je u CTS model CTS-V, ošem tem má kompresorem přeplnovanou V8... každý holt volí trošku jiné řešení, takže ono je přímé provnání někdy dost složité.
Avatar - iudex
20. 3. 2013 15:14
Re: musim se smat
Choď na začiatok a znovu (alebo po prvýkrát) si prečítaj, čo písal LJ: "myslim ze tady je jasny dukaz,ze asi tezko,v nemecku nemaji takovy vykon ani V8". Takže to bol on, kto tu začal motať V6 a V8 a mne to neprišiješ, hoci sa o to (chabo) snažíš. ;-)
Ako priamo porovnateľné som dal budúce M3 (ktorého presné parametre sa ešte nevedia, každopádne to bude určite viac, ako doterajších 309 kW e teda i viac, ako CT-S).
Avatar - Barrichello
20. 3. 2013 14:39
Re: musim se smat
Pokud je ti jedno zda provnáváš V6 A V8 tak asi nemá smysl tu dál diskutovat. To můžem začít porovnávat atmoséry a kompresory či turba a začít psát že taková 2007 Audi A8 4,2 nestíhala konkurenci.
Protože Jaguar měl ze 4,2 400 Hp, ne.

Co na to že s kompresorem, to je přeci fuk ne. V8 sem, V8 tam, kompresor a turbo sem.....
Avatar - iudex
20. 3. 2013 14:19
Re: musim se smat
Slovíčkariš. Bavíme sa o porovnateľných autách a Ty argumentuješ, že také parametre nemá ani nemecká konkurencia s V8. Dal som Ti príklad, že nielenže má, ale má to už pár rokov a pri M3 ide fakticky o ukončený model starej generácie, ktorý je nahradený novou a onedlho bude aj M3. Tá bude mať presne rovnakú koncepciu motora (preplňovaný šesťvalec) a či sú turbá dve či tri je jedno.
A to sa bavíme o bežnej strednej triede sedanov, schválne som neargumentoval Nissanom GT-R, ktorý má z porovnateľného motora neporovnateľne vyšší výkon, lebo to by nebolo fér porovnanie. Stačí ten 3er a vidíme, že špička je niekde inde. A to neriešim, či je rozmerovo CT-S konkurencia strednej, alebo vyššej strednej triede. Ak by sme sa bavili o M5 či RS6, zase sme niekde úplne inde.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2013 10:09
Re: musim se smat
Já měl "relativně" 3 novější ameriky - Stratus měl tedy pravda motor Mitsubishi V6 OHC.

Sebring 2,7 V6 DOHC už byla ale vlastní kontrukce a 203 HP z 2,7 V6 nebyl ve své době špatný výkon.

HEMI V8 je stará americká OHV klasika, ale i tak se motor neztratí v moderní době, spotřeba je porvnatelná s evropskými V8 kolem 4-5 litrů, i díky vypínání válců.

Točivý moment byl 525 Nm, myslím velmi slušné.