Cadillac CTS dostane vidlicový šestiválec 3,6 l se dvěma turby
Větší sourozenec modelu ATS se představí v New Yorku už ve svém třetím vydání. Podle serveru
Motorauthority jej má pohánět motor V6 se dvěma turbodmychadly. Downsizing dorazil už i za moře? Jen částečně.
Při kompresním poměru 10,2:1 dává pohonná jednotka 313 kW (426 k), tedy pořádné stádo. Vychází sice ze současného vidlicového šestiválce o objemu 3,6 l, ale změněno bylo prakticky vše. Nový jsou blok, hlava válců, ojnice, zesílené hliníkové písty i integrovaný chladič stlačeného vzduchu, vačkové hřídele mají hliníkové kryty. Úpravami prošlo i přímé vstřikování. Turbodmychadla dokáží vyvinout plnicí tlak až 80 kPa.
Točivý moment 583 N.m přenáší na zadní kola výhradně osmistupňový automat. Stačí to? Určitě! Sprint z nuly na 96 km/h totiž trvá novému CTS 4,6 s a jede až 274 km/h. Nejde však o nejvýkonnější verzi V, nýbrž o standardní model, byť v nejsilnější specifikaci. Dle metodiky EPA spálí ve městě 13,8, na dálnici pak 9,4 l benzinu na 100 kilometrů jízdy. Čísla můžeme brát jako oficiální, navíc větší porci koní nikdy General Motors zákazníkům v této konfiguraci nenabídl. Portfolio nového CTS však obsahuje i atmosférickou verzi 3,6 V6 s 325 k (239 kW) a dvoulitrový čtyřválec s turbem a 276 k (203 kW). Tyto dvě varianty budou mít kromě klasické koncepce i možnost pohonu všech kol.
Vidlicový šestiválec se dvěma turby se objeví také ve větším sedanu XTS, ale se šestistupňovou převodovkou. Spekuluje se rovněž o tom, že jej dostane rovněž nadupaný menší ATS-V, a to místo dříve avizované jednotky V8. V jeho případě by měl mít zhruba 456 koní (tedy 336 kW). Počítejme se šestistupňovým manuálem (hurá!), přitvrzeným podvozkem, nějakým tím spoilerem a na sportovní notu laděným interiérem. Teď zbývá čekat, zda se jím Cadillac pochlubí i v Evropě, vždyť jen do New Yorku chystá celkem pět světových premiér.