Cadillac Escalade: Americký obr se dá koupit už i v Evropě

 

Milovníků amerických aut je na starém kontinentu dost a chtějí se lišit. Evropan, který touží po nejnovějším Cadillacu Escalade, už se nemusí spoléhat jen na individuální dovoz.

Cadillac Escalade je i v současné čtvrté generaci pořádným kusem auta, vždyť má na délku 5,18 m. V USA se prodává od dubna, do Evropy míří právě teď, i když si svůj debut odbyl už v Ženevě. Je to samozřejmě „amerika“ ještě ze staré školy, která nabízí spoustu prostoru posádce a hýčká ji maximálním pohodlím včetně elektrického ovládání všeho možného. Kožené sedačky s odvětráváním a vyhříváním jsou dimenzovány pro Američany, takže i řádně vzrostlý Evropan si v nich bude hovět. Nechybí dřevo, klavírní lak, dotykový displej infotainmentu CUE ve středu palubní desky, každý pasažér má navíc svoji vlastní obrazovku a také klimatizaci si může nastavit pro sebe. Dovnitř se jich vejde až sedm ve třech řadách, high-endové audio je samozřejmostí. Cadillac vypadá majestátně už zvenčí, přídi dominuje mohutná chromovaná mříž (ne, výraz „mřížka“ se sem opravdu nehodí) a diodová světla, která najdeme také vzadu. Tým vedený šéfdesignérem Bobem Bonifacem odvedl kus dobré práce.

Escalade GMT K2XL, jak zní kódové označení současné řady, pohání vidlicový osmiválec EcoTec3 FlexFuel 6,16 l s rozvodem DOHC. Ten dává 309 kW při 5700 min-1. Točivý moment 623 N.m při 4300 min-1 přenáší šestistupňový automat GM 6L80 na všechna kola. Jeho volič najdeme klasicky vpravo na sloupku řízení, žádné páčky pro ruční řazení a podobně. Escalade pochopitelně není žádným teréňákem, nějakou tu polňačku však zvládne. Spíše budí respekt na dálnicích, najít parkovací místo při své délce a šířce takřka 2,05 m bude, pravda, trochu oříšek. V USA je v nabídce i varianta s pohonem zadních kol. Podvozek s rozvorem 2946 mm a aktivním zavěšením MRC je laděný doměkka a „kormidlo“ řidiči moc zpětné vazby od kol nepřenese, ale o tom tenhle hranatý koráb opravdu není. Na palubu naložíte až 2667 litrů zavazadel, klidně tak z SUV uděláte dodávku. Užitečná hmotnost 662 kg vám to dovolí též. „Kufr“ má docela nízkou nakládací hranu, zadní sedadla jde sklopit do roviny.

Obr se na dvaadvacetipalcových litých kolech s pneumatikami rozměru 285/55 rozjede klidně až ke stosedmdesátce, ale pak jej přibrzdí elektronika. Raději. Z klidu na stovku je přitom schopen vystřelit během 6,7 s. Výkonu má motor kolosu o hmotnosti 2,65 tuny totiž celkem na rozdávání. Ale supersport to samozřejmě není. Prostě obří auto na překonávání dlouhých vzdáleností, na dálnici nastavíte tempomat a v pohodě polykáte kilometry. A majitelé benzinek vás budou mít rádi, palivo z nádrže o objemu 98 l ubývá velmi rychle. Ve skutečně reálném provozu jezdí tenhle americký obývák na kolečkách za nějakých 20 l/100 km. Motor umí fungovat i na polovinu válců, které konzumaci srazí až ke 12 l. Což na druhou stranu zase není tak úplně zlé... Turbodiesel se zatím nemontuje, datum jeho příchodu je neznámé.

Současný Escalade se vyrábí v Arlingtonu (Texas). V sousedním Německu přijde oficiálně na 94.500 eur, tedy 2,6 milionu korun. Vyjde tedy o nějaký půlmilion dráž než individuální import z USA včetně nutných nákladů na úpravy a homologaci. Ale pokud si někdo chce ušetřit čas a nervy... První kusy by měly být k dispozici v říjnu a nikoli až na začátku příštího roku, jak se původně předpokládalo. O verzi ESV s rozvorem 3,30 m a dlouhé skoro 5,7 m se mluvilo už na jaře, zatím do Evropy míří ale jen krátká. Český dovozce A. Charouz Motors by měl začít Escalade prodávat na konci roku, ceny ale dosud známy nejsou. Zájemci tak mohou začít u sousedů objednávat a až si své auto odvezou domů, navíc ukázat bruselským euroúředníkům zdvižený prostředníček...

JAKE.AUTO.CZ: Cadillac Escalade (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
Zdroj: Autoblog Espańol, Auto Tip

Štítky SUV Cadillac Luxusní značky

 

Přidat názorDiskuse: Cadillac Escalade: Americký obr se dá…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Video: Cadillac Escalade HPE800 s výkonem přes 850 koní a jeho zběsilá akcelerace Video: Cadillac Escalade HPE800 s výkonem přes 850 koní a jeho zběsilá akcelerace

Texaská firma Johna Hennesseyeho si pohrála s velkým SUV…

Cadillac Escalade bude ještě luxusnější, zůstane ale na rámu Cadillac Escalade bude ještě luxusnější, zůstane ale na rámu

Cadillac chce model Escalade posunout na špičku kategorie…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…