Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac Escalade: Americký obr se dá koupit už i v Evropě

Aleš Dragoun
Diskuze (33)
Milovníků amerických aut je na starém kontinentu dost a chtějí se lišit. Evropan, který touží po nejnovějším Cadillacu Escalade, už se nemusí spoléhat jen na individuální dovoz.

Cadillac Escalade je i v současné čtvrté generaci pořádným kusem auta, vždyť má na délku 5,18 m. V USA se prodává od dubna, do Evropy míří právě teď, i když si svůj debut odbyl už v Ženevě. Je to samozřejmě „amerika“ ještě ze staré školy, která nabízí spoustu prostoru posádce a hýčká ji maximálním pohodlím včetně elektrického ovládání všeho možného. Kožené sedačky s odvětráváním a vyhříváním jsou dimenzovány pro Američany, takže i řádně vzrostlý Evropan si v nich bude hovět. Nechybí dřevo, klavírní lak, dotykový displej infotainmentu CUE ve středu palubní desky, každý pasažér má navíc svoji vlastní obrazovku a také klimatizaci si může nastavit pro sebe. Dovnitř se jich vejde až sedm ve třech řadách, high-endové audio je samozřejmostí. Cadillac vypadá majestátně už zvenčí, přídi dominuje mohutná chromovaná mříž (ne, výraz „mřížka“ se sem opravdu nehodí) a diodová světla, která najdeme také vzadu. Tým vedený šéfdesignérem Bobem Bonifacem odvedl kus dobré práce.

Escalade GMT K2XL, jak zní kódové označení současné řady, pohání vidlicový osmiválec EcoTec3 FlexFuel 6,16 l s rozvodem DOHC. Ten dává 309 kW při 5700 min-1. Točivý moment 623 N.m při 4300 min-1 přenáší šestistupňový automat GM 6L80 na všechna kola. Jeho volič najdeme klasicky vpravo na sloupku řízení, žádné páčky pro ruční řazení a podobně. Escalade pochopitelně není žádným teréňákem, nějakou tu polňačku však zvládne. Spíše budí respekt na dálnicích, najít parkovací místo při své délce a šířce takřka 2,05 m bude, pravda, trochu oříšek. V USA je v nabídce i varianta s pohonem zadních kol. Podvozek s rozvorem 2946 mm a aktivním zavěšením MRC je laděný doměkka a „kormidlo“ řidiči moc zpětné vazby od kol nepřenese, ale o tom tenhle hranatý koráb opravdu není. Na palubu naložíte až 2667 litrů zavazadel, klidně tak z SUV uděláte dodávku. Užitečná hmotnost 662 kg vám to dovolí též. „Kufr“ má docela nízkou nakládací hranu, zadní sedadla jde sklopit do roviny.

Obr se na dvaadvacetipalcových litých kolech s pneumatikami rozměru 285/55 rozjede klidně až ke stosedmdesátce, ale pak jej přibrzdí elektronika. Raději. Z klidu na stovku je přitom schopen vystřelit během 6,7 s. Výkonu má motor kolosu o hmotnosti 2,65 tuny totiž celkem na rozdávání. Ale supersport to samozřejmě není. Prostě obří auto na překonávání dlouhých vzdáleností, na dálnici nastavíte tempomat a v pohodě polykáte kilometry. A majitelé benzinek vás budou mít rádi, palivo z nádrže o objemu 98 l ubývá velmi rychle. Ve skutečně reálném provozu jezdí tenhle americký obývák na kolečkách za nějakých 20 l/100 km. Motor umí fungovat i na polovinu válců, které konzumaci srazí až ke 12 l. Což na druhou stranu zase není tak úplně zlé... Turbodiesel se zatím nemontuje, datum jeho příchodu je neznámé.

Současný Escalade se vyrábí v Arlingtonu (Texas). V sousedním Německu přijde oficiálně na 94.500 eur, tedy 2,6 milionu korun. Vyjde tedy o nějaký půlmilion dráž než individuální import z USA včetně nutných nákladů na úpravy a homologaci. Ale pokud si někdo chce ušetřit čas a nervy... První kusy by měly být k dispozici v říjnu a nikoli až na začátku příštího roku, jak se původně předpokládalo. O verzi ESV s rozvorem 3,30 m a dlouhé skoro 5,7 m se mluvilo už na jaře, zatím do Evropy míří ale jen krátká. Český dovozce A. Charouz Motors by měl začít Escalade prodávat na konci roku, ceny ale dosud známy nejsou. Zájemci tak mohou začít u sousedů objednávat a až si své auto odvezou domů, navíc ukázat bruselským euroúředníkům zdvižený prostředníček...

Aleš Dragoun
Diskuze (33)
Avatar - Barrichello
13. 9. 2014 20:05
Re: zrovna som jeden biely
spíš je netrápí cena paliv....ropa na burze na historickém mimimum za poslední období, benzínu přebytky a ceny stoupaj. Zajímavý co??? Mimo ONO a PRIMu maj už v podstatě višchni 36-38 kč za n95 a N98 už atakuje 40.... trochu drsný na českou ekonomiku, kterou je na tom dost mizerně
13. 9. 2014 08:50
Re: ''Turbodiesel se nemontuje a ani nebude.''
Vidíš, takhle to chtělo napsat hned na poprvé, žádne myslím, později, není to jisté :-)
Avatar - pallas
12. 9. 2014 18:59
Re: zrovna som jeden biely
tých netrápi nejaká spotreba ;-)
Avatar - Barrichello
12. 9. 2014 11:43
Re: zrovna som jeden biely
ta v čr taky jen jeden ofiko servis na Cadillac či corvette, v Praze.

Ale neofiko je jich v Praze asi 6 a po celé čr asi dalších 15. A ty to umí stejně dobře, nebo ty auta dováží a opravují.
Avatar - pallas
12. 9. 2014 11:34
Re: zrovna som jeden biely
jeden môj známy (sused) ma pred 2 rokmi poveril zistiť ceny v Nemecku na autá podobnej veľkosti. Zvažoval Hummer H2, Escalade, Navigator. Potom ho to prešlo a vybral si Toyotu Landcruiser. Jeden dôvod bol diesel, druhý servis - na celom Slovensku je ofic. servis jeden jediný, v Bratislave.