Cadillac XTS dostane Haldex, šestiválec 3,6 l a Magnetic Ride
Cadillac se chystá dnes na autosalonu v Los Angeles odhalit nový model luxusní třídy. Řada XTS se postaví nad model CTS a má za úkol nahradit rovnou dva dosavadní Cadillacy: větší a levnější DTS s pohonem předních kol a prestižnější STS s pohonem zadních kol, který navazuje na řadu Seville.
Jak toho chce Cadillac dosáhnout? Vsadí na výrazný design, moderní technologie a příznivé ceny. Maximální využití prostoru zaručí motor uložený vpředu napříč, trakci (a také prestiž, které auta s pohonem předních kol nedosahují) zase pohon všech kol.
Vesměs se jedná o nové, ale již známé technické celky. Motor 3,6 DI V6 debutoval loni. Pohání například základní Chevrolet Camaro nebo Cadillac CTS a SRX. V případě vlajkové lodi bude naladěn na výkon 224 kW a točivý moment 358 Nm, což představuje střed mezi vyráběnými verzemi šestiválce.
Převodovka bude automatická šestistupňová Hydra-Matic 6T70. Spojena bude se všemi koly přes mezinápravovou spojku Haldex 4. generace. I ten známe ze současných produktů koncernu GM, například z Opelu Insignia. Pro méně náročné zákazníky bude volitelně dodávána i verze s pohonem předních kol.
Z Insignie, a to přímo z vrcholného OPC, si Cadillac XTS vypůjčil také řešení přední nápravy HiPer Strut – vzpěru odvozenou od MacPherson, která se vyznačuje oddělenou těhlicí. Díky tomu se zlepší odezva řízení a potlačí přenos hnacích sil do řízení.
Brzdy Brembo a adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control zase pochází z Cadillacu CTS-V. Rozměrné kotouče budou skryty za 19palcovými ráfky, na přání se budou dodávat i 20palcové disky.
Vůz s karoserií dlouhou 5131 mm dostane rozvor náprav vcelku skromných 2837 mm (to kvůli motoru před přední nápravou). Nabídne ale prostor pro 509 litrů zavazadel.
Vyspělá elektronická výbava je samozřejmostí. Cadillac připravil nové rozhraní infotainmentu, nazvané CUE. Dále neopomněl bezpečnost – bude dodávat varování před opuštěním jízdního pruhu, přední a zadní radar s varováním před hrozící kolizí, adaptivní tempomat, funkci automatického brzdění a další. Interiér může ozvláštnit proměnlivé barevné osvětlení nebo strop čalouněný Alcantarou.
Novinka se předvede dnes, 16. listopadu 2011 v Los Angeles. Výroba bude zahájena na jaře 2012 v kanadské továrně Oshawa, Ontario. Ve stejnou dobu se rozeběhne prodej v USA a Kanadě, o prodeji v Evropě zatím nejsou žádné informace.