Cadillac XTS dostane Haldex, šestiválec 3,6 l a Magnetic Ride

Cadillac XTS dostane Haldex, šestiválec 3,6 l a Magnetic Ride

 
 

Ingredience jako z dílen Audi, chce se říct na recept, podle kterého Cadillac postavil pětimetrové XTS.

Cadillac se chystá dnes na autosalonu v Los Angeles odhalit nový model luxusní třídy. Řada XTS se postaví nad model CTS a má za úkol nahradit rovnou dva dosavadní Cadillacy: větší a levnější DTS s pohonem předních kol a prestižnější STS s pohonem zadních kol, který navazuje na řadu Seville.

Jak toho chce Cadillac dosáhnout? Vsadí na výrazný design, moderní technologie a příznivé ceny. Maximální využití prostoru zaručí motor uložený vpředu napříč, trakci (a také prestiž, které auta s pohonem předních kol nedosahují) zase pohon všech kol.

Vesměs se jedná o nové, ale již známé technické celky. Motor 3,6 DI V6 debutoval loni. Pohání například základní Chevrolet Camaro nebo Cadillac CTS a SRX. V případě vlajkové lodi bude naladěn na výkon 224 kW a točivý moment 358 Nm, což představuje střed mezi vyráběnými verzemi šestiválce.

Převodovka bude automatická šestistupňová Hydra-Matic 6T70. Spojena bude se všemi koly přes mezinápravovou spojku Haldex 4. generace. I ten známe ze současných produktů koncernu GM, například z Opelu Insignia. Pro méně náročné zákazníky bude volitelně dodávána i verze s pohonem předních kol.

Z Insignie, a to přímo z vrcholného OPC, si Cadillac XTS vypůjčil také řešení přední nápravy HiPer Strut – vzpěru odvozenou od MacPherson, která se vyznačuje oddělenou těhlicí. Díky tomu se zlepší odezva řízení a potlačí přenos hnacích sil do řízení.

Brzdy Brembo a adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control zase pochází z Cadillacu CTS-V. Rozměrné kotouče budou skryty za 19palcovými ráfky, na přání se budou dodávat i 20palcové disky.

Vůz s karoserií dlouhou 5131 mm dostane rozvor náprav vcelku skromných 2837 mm (to kvůli motoru před přední nápravou). Nabídne ale prostor pro 509 litrů zavazadel.

Vyspělá elektronická výbava je samozřejmostí. Cadillac připravil nové rozhraní infotainmentu, nazvané CUE. Dále neopomněl bezpečnost – bude dodávat varování před opuštěním jízdního pruhu, přední a zadní radar s varováním před hrozící kolizí, adaptivní tempomat, funkci automatického brzdění a další. Interiér může ozvláštnit proměnlivé barevné osvětlení nebo strop čalouněný Alcantarou.

Novinka se předvede dnes, 16. listopadu 2011 v Los Angeles. Výroba bude zahájena na jaře 2012 v kanadské továrně Oshawa, Ontario. Ve stejnou dobu se rozeběhne prodej v USA a Kanadě, o prodeji v Evropě zatím nejsou žádné informace.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Cadillac upustil od plánů na superluxusní limuzínu Cadillac upustil od plánů na superluxusní limuzínu

GM měl v úmyslu postavit s přehledem nejluxusnější sedan…

Cadillac XTS dostane benzinový Twin-Turbo V6 3,6 l Cadillac XTS dostane benzinový Twin-Turbo V6 3,6 l

General Motors posune svůj nejluxusnější sedan na úplně…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…