Cadillac Imaj

Cadillac Imaj

 
1.4. 2000

Mezi nejzajímavější události každého významného autosalonu patří představení nejrůznějších konceptů budoucnosti. Na autosalonu Geneva 2000 bylo veřejnosti představeno několik takovýchto studií, mezi nimiž byl i koncept Cadillac Imaj.

Cadillac tak představil již druhý koncept pro nové tisíciletí, z nichž první má jméno Evoq. Jde o supersportovní roadster, jenž má jako první nést nové omlazené logo Cadillacu.

Koncept Evoq představený minulý rok, byl označován za jeden ze zázraků moderní techniky, avšak Imaj posunul technologické hranice ještě o notný kus dál představuje to, co se ještě nedávno zdálo být dalekou budoucností.

Tento koncept severoamerického Cadillacu, nejluxusnější značky mamutího koncernu General Motors, vznikl ve spolupráci designérů z anglického Birminghamu a designérů ze severoamerického Warenu ve státě Michigan.

Na exteriéru vozu upoutá především výrazná čelní maska, posuvné dveře a střecha z elektrochromatického skla, jejíž světelnou propustnost je možné regulovat, a to nad každým sedadlem zvlášť (!), včetně možnosti jejího částečného otevření. Nelze si také nepovšimnout absence zpětných zrcátek, které jsou noční můrou všech designerů snažících se o co nejnižší součinitel odporu vzduchu. Imaj zrcátka prostě nepotřebuje, protože je vybaven radary sledujícími vzdálenost od okolních vozidel či překážek nejen při jízdě, ale samozřejmě i při parkování. Pohled vzad samozřejmě zajišťují kamery, které přenášejí obraz na LCD monitory. Další jistě příjemnou věc zajišťují pneumatiky Goodyear EMT 255/40 R 20 obuté do dvacetipalcových disků ze slitin magnesia, které umožňují bezpečné dojetí i při úniku tlaku v pneumatikách.

Před vstupem do interiéru vozu již není nutné myslet na to, jestli jste nezapomněli klíče, nebo dálkový ovladač. Tento systém se konstruktérům Imaje zdál zastaralý a tak je ve voze použit tzv. systém e-lock, který je založen na snímání otisků prstů(!) Překvapením v interiéru je také to, že je "jen" čtyřmístný, i přesto, že vůz má délku 5,1 m a rozvor 3,85 m, vysvětlením je však to, že Imaj je výrobcem označen jako vysoce luxusní sedan. Pro vrcholný luxus a pohodlí je uzpůsoben celý interiér, takže například všechna čtyři sedadla jsou elektricky nastavitelná s vyhříváním a ventilací. Konstruktéři tohoto vozu také nezapomněli na nejmodernější elektroniku, jejímž základem je centrální server Communiport, který vznikl spoluprací General Motors se společnostmi Delphi Delco Electronics a IBM. "Centrálním mozkem" tohoto systému jsou tři vzájemně v síti propojené počítače IBM Thinkpad 600E. Pasažéři mají před sebou k dispozici LCD obrazovky spolupracující s DVD a také mobilní telefon. Díky této technice mají cestující možnost využití kancelářského softwaru, přehrávání audio a video souborů včetně DVD a pomocí mobilních telefonů se mohou připojit i na internet čímž se samozřejmě možnosti ještě rozšíří o e-mail a fax. Kromě klasického přístupu na internet je v Imaji možnost připojení i k nově vzniklé technologii WAP, která se v budoucnu pravděpodobně stane standardem v připojení prostřednictvím mobilních telefonů. Již nyní lze v Imaji hlasem ovládat navigační systém a také e-maily si můžete nechat přečíst počítačem.

Další nejnovější technologií je systém nočního vidění Night Vision, která využívá infračervených senzorů umístěných vpředu i vzadu na vozidle. Tyto senzory pomáhají řidiči za snížené viditelnosti odhalit nebezpečné objekty dříve, než jsou běžně viditelné. Tento systém doposud známý spíše z vojenských oblastí, funguje na principu termovize, která odhalí objekty vyzařující tepelnou energii a tento obraz je pak v Imaji promítán v monochromatické formě na tzv. head-up display o rozměrech 17 x 42,5 cm. Systém nočního vidění samozřejmě není jediný, který v Imaji přispívá k co nejvyšší bezpečnosti, ale u konceptu vysoce luxusního vozu pro budoucnost jsou snad airbagy, xenonové světla apod. samozřejmostí. Samozřejmostí, však ještě není systém OnStar, který v případě aktivace airbagů automaticky lokalizuje vůz a přivolá pomoc.

Pro bezpečnost a luxus je v konceptu Imaj přizpůsobeno opravdu vše. Proto je taky základem vozu hliníkový prostorový rám, který je lehký a přitom dostatečně pevný, dále je součástí vozu protiblokovací systém brzd ABS, systém trakční kontroly od firmy Delco, brzdová soustava prestižní značky Brembo a elektronický stabilizační systém StabiliTrak.

Pro pohon vozu byla zvolena upravená verze motoru Northstar představeného již ve studii Evoq. Jedná se o vpředu podélně uložený přeplňovaný zážehový osmiválec V8 4,2 litru, který dosahuje výkonu 317 kW při otáčkách 6400 ot/min a mohutného točivého momentu 542 Nm při 4000 ot/min. Tento 32 ventilový motor svou hnací sílu přenáší přes zcela novou pětistupňovou automatickou převodovku na všechna kola.

Cadillac tak představil svou vizi designérského i technologického vývoje, ze kterého je zřejmé, jakým směrem se bude automobilka ubírat. Otázkou už jen zůstává, zda se tento vůz bude v dohledné době vyrábět a jestli ano, tak za jakou cenu. Vzhledem ke kategorii vozu jakou Cadillac Imaj zastupuje, zůstane pravděpodobně pro většinu lidí jen vozem budoucnosti.

Cadillac Imaj

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona
Spolupracujeme s TipCars.com
Alternativní paliva Čechy nelákají, prodeje LPG a CNG klesají Alternativní paliva Čechy nelákají, prodeje LPG a CNG klesají

Na českém automobilovém trhu zatím stále jasně dominují…

Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20 Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20

Globální hospodářský růst je méně synchronizovaný a čelí…

Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď

Více než půl roku uběhlo od chvíle, kdy se Andrej Babiš…

Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám

Americká softwarová společnost Microsoft tento týden…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 





 
Vettel na mokré trati boural, GP Německa 2018 vyhrál Hamilton

Vettel na mokré trati boural, GP Německa 2018 vyhrál Hamilton

Dnes 14:31

Lewis Hamilton po startu ze 14. místa vyhrál Velkou cenu Německa 2018 a dostal se do čela šampionátu. Sebastian Vettel nedokončil poté, co na mokré trati boural.




Blesk.cz

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad. Ještě to ale chvilku potrvá

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad.…

Na mobilních zařízeních máme spoustu grafických editorů včetně několika od Adobe, bohužel ale ve značně…

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

 

iSport.cz

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem boural, slavil Hamilton

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem…

Startoval až ze 14. místa, ale stejně si nakonec dojel pro triumf. Lewis Hamilton ve Velké ceně Německa formule…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…