Cadillac: poloautomatické řízení Super Cruise se blíží k sériové produkci
Cadillac oficiálně oznámil, že vývoj poloautomatického řízení Super Cruise vstupuje do další fáze testování. V loňském roce byl například spolu s řadou bezpečnostních systémů zkoušen na Brooklynském mostě a v současnosti má za sebou stovky tisíc kilometrů na uzavřených okruzích i v běžném provozu.
Nyní má Super Cruise, který využívá k ovládání vozu mimo jiné adaptivního tempomatu, automatického brzdění a samočinného řízení, před sebou novou sadu jízdních testů. Během nich bude zkoušen v náročnějších situacích a nejrůznějších prostředích. Podle Cadillacu se může systém Super Cruise dostat do sériových modelů ještě v tomto desetiletí.
Poloautomatické řízení vozu má sice umožnit jízdu bez držení volantu a ovládání pedálů, ale bude vyžadovat pozornost řidiče, protože systém bude mít provozní omezení založená na externích faktorech, jakými jsou hustota dopravy, počasí a viditelnost značení jízdních pruhů. Když nebude mít k dispozici spolehlivé údaje, například nebude na silnici značení jízdních pruhů, pak Super Cruise vyzve řidiče, aby se ujal řízení.
Pro ovládání automobilu využívá Super Cruise řadu radarových, ultrazvukových senzorů, kamer a GPS mapových dat. Některé z klíčových součástí systému jsou obsaženy ve výbavě současných sériových modelů ATS, CTS a XTS.