Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac vyvíjí kompaktní model. Bude to zadokolka!

Cadillac
Cadillac
Cadillac
Cadillac
19 Fotogalerie
Diskuze (20)
BMW s pohonem zadních kol v nižší střední končí, Mercedes a Audi raději ani nezačínaly. I přesto jednu prémiovou zadokolku koupit půjde. Americkou...

Mít svého zástupce v nižší střední třídě bylo před pár desítkami let pro prémiové značky něčím nepředstavitelným, dnes je to naprosto přirozené, přičemž byly dva způsoby, jak se k jeho stavně postavit. BMW se vydalo cestou zachování pohonu zadních kol, ostatní luxusní značky vsadily na předokolky, respektive od nich odvozený pohon všech kol. Tyto dva směry se ovšem nyní pomalu slučují, jak Mnichováci přechází na koncepci FF. Takže to vypadalo, že se zadokolkový kompakt stane vyhynulým druhem.

Je tu však ještě jedna značka, která to může zachránit. Asi byste to nečekali, ale je jí Cadillac. Američané také obsazují nižší a nižší segmenty, u midsize ATS si vzali jako vzor BMW řady 3 a v řadě ohledů se prý povedlo ho skutečně překonat a objevovaly se i náznaky, že i Caddy sestoupí do nižší střední třídy. Sice se tomu nepřikládala moc velká váha, nicméně to nyní oficiálně potvrdil šéfinženýr značky Dave Leone, když v rozhovoru pro Road & Track prozradil, že se pracuje "na něčem pod ATS".

To něco bude (nepřekvapivě) sedan a americkým inženýrům se povedlo pro něj využít platformu větších ATS a CTS, což znamená, že vůz bude mít motor vpředu a pohon zadních kol - jako jediný model v segmentu! Současný šéf Cadillacu Johan de Nysschen se u Audi a Infiniti zjevně naučil, "co mají mazlíčci rádi" a v rámci zlepšování image luxusní značky chce být prémiovější, než ty prestižnější německé "brandy". Správnější cesta neexistuje, tak držme palce, až GM ten entuziazmus vydrží a hloupých nápadů ať je v budoucnu co nejméně.

Vstoupit do diskuze (20)