Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Caterham bude vyrábět SUV a malé auto

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Caterham ve spolupráci s Renaultem nechce zůstat pouhým malovýrobcem lehoučkých sporťáků. Chystá malé auto a SUV.

Loni se vrátila značka Alpine, na jejímž vzkříšení má Caterham také lví podíl. Renault se s ním totiž dohodl na výrobě nového modelu v Dieppe, tento záměr odhalil již v listopadu 2012. Jak moc naváže na polozávodní studii A110-50, si budeme muset počkat, ta ale byla zřejmě jen ochutnávkou. Předsériové auto se objeví příští rok. Produkční model přijde na řadu v roce 2016 a počítá se s výrobou několika tisíc vozů ročně. Caterham bude vyrábět svou verzi, která by měla stát zhruba 35 tisíc liber (dnes tato suma odpovídá částce 1,05 milionu korun). V útrobách uvidíme přeplňovanou šestnáctistovku s asi 224 kW (304 k) a systémem KERS.

A co dál? Majitel Caterhamu Tony Fernandes odhalil další plány agentuře Reuters minulý čtvrtek 4. července na setkání manažerů nového společného podniku Alpine-Caterham. Ten vznikl teprve minulý měsíc a každá z obou stran, francouzská i britská, v něm má poloviční podíl. Součástí budoucnosti mají být crossover a malé auto. Fernandes doslova řekl: „Sportovní vůz nám pomůže, ale asijské trhy potřebují městské auto a SUV.“ „Přibližovadlo“ do metropolí má zajistit patřičné zvýšení prodejů na takovou úroveň, aby se Caterham stal globálním hráčem, ale zároveň se udržel nad vodou a zajistil si budoucnost. SUV se postaví Range Roveru Evoque, má být podobně zaměřen. Jasné jsou platformy Renaultu, hlavními odbytišti se stanou právě trhy od Evropy směrem na východ, kde se nové modely budou také montovat ze sad. Podle Fernandese se představí i coby Alpine. Tiskový mluvčí Renaultu to však popřel.

Fernandes se stal majitelem Caterhamu v roce 2011 a zkraje následující sezóny dostal tento název i jeho tým formule 1. V účasti v královně motoristického sportu pochopitelně hodlá pokračovat. Dodavatel motorů pro monoposty se také měnit nebude - je jím koneckonců sám Renault... Jen by to chtělo konečně nějaké ty body, dosud se žádné získat nepodařilo. Stáj F1 poslouží také jako marketingová podpora, která zvýší povědomí o značce. Tony Fernandes k tomu řekl: „Caterham v Asii není známý, ale když se posuneme na roštu směrem vpředu, bude na tom lépe!“ Doufejme, že se jim obojí podaří.

Caterham nevyráběl vždy jen klasický Seven, který staví už čtyřicet let. V roce 1994 měl premiéru tradiční dvoumístný roadster typu 21. Narozdíl od „sedmičky“ nepostrádal běžné dveře a dokonce ani zavazadlový prostor. Poháněly jej motory Rover 1,6 a 1,8 l, nebo dvoulitr Vauxhall. Vzniklo jich však pouhých 48 kusů.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)