Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2012: Hyundai upevňuje pozice (pořadí modelů a značek)

Diskuze (322)
Korejská automobilka si pojistila druhé místo v registracích, i30 je třetím nejúspěšnějším modelem na českém trhu. Stále září také Nissan Qashqai.

Březen značně zamíchal pořadím modelů ve statistikách registrací na českém trhu. Octavia a Fabia mají první dvě příčky u českých zákazníků předplacené, na třetí místo se ale vyšvihl Hyundai i30, který si meziročně polepšil o 55 % a má jen za březen víc než 500 registrací.

Měnilo se ale pořadí i na dalších pozicích. Nejprodávanějším malým vozem je po nějaké době opět levný sedan Renault Thalia, celkově čtvrtý, a šestý je někdejší importován jednička, Čechy milovaný a dnes již doprodejový Ford Fusion.

Z první desítky vypadl Hyundai i20, který po dlouhém období hojnosti vykázal v meziročním srovnání ztrátu. Před něj se vyšvihlo malé MPV ix20, s 383 registracemi je neprodávanější MPV u nás. Roomster přišel o prvenství v této kategorii teprve po čtvrté (jednou ho porazila Kia Venga, ix20 se to povedlo loni dvakrát).

Zmenšil se také rozestup mezi špičkou kategorie SUV. Nissan Qashqai potvrdil úspěšný vstup do letošního roku dalším skvělým výsledkem. 379 registrací znamená celkově deváté místo a meziroční růst na pětinásobek.

Z žebříčku 25 nejlepších v březnu vypadly Peugeoty 207 a 308 i Škoda Citigo (113 registrací). Jejich místo zaujaly Kia Sportage, SEAT Ibiza a Opel Astra, který těží z březnové akce 24 hodin Opel.

Registrace na českém trhu v březnu 2012 - pořadí modelů
-Období3 / 20123 / 2011změna1-3 / 20121-3 / 2011změna
Poř.Typ[ks][ks][%][ks][ks][%]
1Škoda OCTAVIA208120292,56%648159978,07%
2Škoda FABIA12211506-18,92%33593795-11,49%
3Hyundai i3054735155,84%106882729,14%
4Renault THALIA48341815,55%9061347-32,74%
5Škoda SUPERB439459-4,36%10461359-23,03%
6Ford FUSION429490-12,45%784843-7,00%
7Škoda YETI42336216,85%106110025,89%
8Hyundai ix20383169126,63%85344691,26%
9Nissan QASHQAI37966474,24%834187345,99%
10Volkswagen GOLF360393-8,40%863963-10,38%
11Hyundai i20355455-21,98%95081117,14%
12Ford FIESTA29617866,29%59944634,30%
13Ford FOCUS291788-63,07%5551253-55,71%
14Kia CEE´D289438-34,02%719898-19,93%
15Škoda ROOMSTER272332-18,07%76962622,84%
16Volkswagen POLO2582503,20%58951015,49%
17Volkswagen PASSAT25219926,63%63434185,92%
18Hyundai ix3522119612,76%5394968,67%
19Renault MEGANE220416-47,12%6831038-34,20%
20Volkswagen TIGUAN20217614,77%460472-2,54%
21Opel ASTRA185248-25,40%336534-37,08%
22Dacia DUSTER172266-35,34%516774-33,33%
23Kia SPORTAGE17214816,22%366387-5,43%
24Kia RIO17058193,10%386161139,75%
25SEAT IBIZA166219-24,20%352369-4,61%
-ostatní modely67986891-1,35%178211614410,39%
-CELKEM1706417501-2,50%43529420263,58%

V pořadí značek Škodu následuje Hyundai, který v březnu těsně přesáhl hranici 10% tržního podílu. Třetí místo patří Fordu, ačkoliv letošní výsledky nemohou konkurovat loňské situaci, kdy se ve velkém vyprodával minulý Focus.

Proti únoru si prohodily pozice Kia a Peugeot, mimo jiné proto, že Rio předstihlo 207. Do první desítky se vyšvihl Opel, díky již zmíněné prodejní kampani. Na desátém místě najdeme Nissan, který se chlubí největším meziročním růstem.

K zajímavé situaci došlo na dalších pozicích – BMW je v březnu až za Audi i Mercedesem. Může to být ale i krátkodobý jev, prodeje nové řady 3 se teprve rozjíždějí.

Registrace na českém trhu v březnu 2012 - pořadí značek
-Období3 / 20123 / 2011změna1-3 / 20121-3 / 2011změna
Poř.Značka[ks][ks][%][ks][ks][%]
1ŠKODA45924755-3,43%13300129432,76%
2HYUNDAI1729124838,54%3900282438,10%
3FORD15321845-16,96%31573333-5,28%
4VOLKSWAGEN149713967,23%3658324812,62%
5RENAULT12231393-12,20%29093728-21,97%
6KIA829860-3,60%19931999-0,30%
7PEUGEOT546710-23,10%180416727,89%
8CITROËN533594-10,27%134412636,41%
9OPEL505513-1,56%8971055-14,98%
10NISSAN482223116,14%1187499137,88%
11TOYOTA359502-28,49%10231146-10,73%
12DACIA336451-25,50%10121152-12,15%
13CHEVROLET31926918,59%79756541,06%
14AUDI305346-11,85%869895-2,91%
15MERCEDES-BENZ28023220,69%70058918,85%
-ostatní značky19972164-7,72%49795115-2,66%
-CELKEM1706417501-2,50%43529420263,58%

Diskuze (322)
10. 4. 2012 14:10
koukam, ze i30 lezi lidem hodne v zaludku
zebricek ukazuje vsechny mozne znacky, ale diskuse se toci o tom, ze jsou vsichni na mrtvici z toho, ze "Korejci tahnou"
Ja vam to reknu asi takhle: jsem clovek, kterej 8 let jezdi v (dnes) 22 let starem Fiatu Tipo. Osobne je mi jedno, jakou znacku ma auto nalepene vepredu na chladici. Mam rozpocet cca 350.000 Kc ergo akcni radius vesmes pres celou nizsi stredni tridu, lavirovat musim pouze s vybavou. Nejsem znalec, jestli ma auto o 5 koni vic, turbo nebo jestli zere 5.5 nebo 7 litru je mi putna.
O co mi jde je, jak se v aute citim, jak se mi libi jizda a jaky je design. Co do vybavy, v zasade mi jde jen o to, aby v aute byla klimatizace a tempomat. Po svezeni, recenzich a vsem moznem (auto jsem vybiral rok) jsem skoncil u nove i30. Proste se mi libi a citim se v tom dobre. Libil se mi a dobre jsem se citil i ve Focusu, ale i30 mi za stejnou cenu nabidlo vic, tot vse. Howgh.
10. 4. 2012 11:17
Re: Konečně
A co třeba Polo a Fabia - to je taky totéž?
10. 4. 2012 11:08
Re: kopec prispevkov na ulavenie si
Drhne? Někde se jim snižujou počty prodaných aut víc, než třeba evropanům?
10. 4. 2012 10:16
Re: Korejská karaoke párty
Ronaulte, ty nevíš, co je na tom úžasného? Asi to, že díky cenové válce výrobců se dneska dá pořídit Golfík v hezké výbavě za ceníkových 330. Dokud se na něj nikdo levnější moc netlačil a nedýchal mu na záda, byl prostě dražší.
Nic světoborného, ale mě jako kupce aut (nikoliv výrobce) tenhle trend celkem těší. Pokud mám na kontě 320 tisícovek (tedy cca průměrný roční plat), můžu si v nižší střední už i celkem vybírat. Před deseti lety bych za dnešní cenu vybaveného Golfa měl Daewoo Lanos v základu. A to tehdy byla průměrná výplata za rok cca o 100 tisícovek níž, za což se tehdy nekoupila ani Fabka.
10. 4. 2012 09:28
Re: Korea
Ale jo, celkem spolehlivé ty káry jsou. Nejsou ani moc zastaralé.
I se u nás slušně prodávají.
Akorát že top novinky s revolučními řešeními to prostě nejsou.