Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Malibu: severoamerické auto roku 2008

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Titulem North American Car of the Year 2008 se letos bude chlubit sedan americké střední třídy Chevrolet Malibu.

Moderní americký sedan má vnější rozměry 4872 x 1785 x 1451 mm a i na místní poměry extrémně dlouhý rozvor náprav 2852 mm. Čisté i když poněkud americké linie velkého Chevroletu představují inovovanou masku se dvěma nízkými a širokými otvory a žebrem lakovaným v barvě karoserie. Chevrolet mluví o nové kvalitě v designu i technice, ukazuje na precizní detaily jako jsou minimální spáry mezi karosářskými díly apod. Charakteristickým poznávacím znakem je v bočním pohledu luxusně vyhlížející profil střechy a C-sloupku. Vzadu jsou dělená koncová světla, která nezasahují do stran, ve výbavě LTZ jsou uvnitř využity světelné diody. Šestiválcové verze mají dvojitou koncovku výfuku.

Na americké poměry mimořádnou pozornost věnovali tvůrci nového Malibu interiéru. Špičkový design, ergonomická řešení ovládání, prvotřídní materiály a výrobní zpracování zřejmě přispěly k získání přízně amerických novinářů, kteří o titulu North American Car of the Year rozhodují. K dispozici je několik barevných provedení, jak ostatně ukazuje fotogalerie. Přístrojový štít připomíná svým ztvárněním japonské prémiové modely, tříramenný volant zase sportovní roadster Opel GT. Standardní výbava obsahuje mj. satelitní digitální rádio

Rozměrově velkoryse ustavený podvozek má v této třídě již standardní konstrukci se vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Čtyřválcový model využívá elektrický posilovač řízení, šestiválcový zůstává u hydraulického posilovače řízení. Kola mají průměr 16, 17 nebo 18 palců a relativně vysoký profil pneumatik (215/60 R16, 225/50 R17, 225/50 R18), jak je ovšem v USA zvykem. Mezi krajními polohami volantu je 2,7 otáček. Stabilizační systém je standardem pouze ve vyšších výbavách LT a LTZ.

Malibu je sedan s uspořádáním hnacího ústrojí vše vpředu, v nabídce motorů budou zpočátku jen dvě verze. Čtyřválec 2.4 Ecotec dosahuje maxima 126 kW při 6400 ot./min a 217 Nm při 4500 ot./min a bude kombinován se čtyřstupňovou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Šestiválec 3,6 l disponuje nejvyšším výkonem 188 kW při 6300 ot./min a maximem točivého momentu 340 Nm ve 3200 ot./min. Standardem pro tuto motorizaci je šestistupňová automatická převodovka. Oba motory mají celohliníkovou konstrukci a ventilový rozvod DOHC s variabilním časováním ventilů.

Chevrolet nabídne také verzi Malibu Hybrid, která kombinuje pomocný elektromotor se čtyřválcovým motorem a čtyřstupňovým automatem. Zavedeny jsou všechny obvyklé funkce kategorie mild-hybrid, včetně rekuperace energie při brzdění, pomocné zapojení elektromotoru a zachování funkce posilovače řízení nebo klimatizace i při vypnutém spalovacím motoru.

Ondřej Láník
Diskuze (58)
19. 1. 2008 15:54
SVEZI VANEK PRO EVROPU
Zde nejde, jen zvolat VYBORNE CHEVROLET. Automobil vypada vyborne. Exterier se povedl nadmiru. Zajimavy predek, vyrazny z boku a opravdu povedeny zadek. Zde vidim potencial i pro prodeje v Evrope. Chevy Malibu by byl solidnim managerskym vozem, svezim vankem do nudne ceske managerske flotily. Moc povedene.
Avatar - Well-being
18. 1. 2008 14:16
Jo ...
... americká kára bez šmrnu a elegance. Povšiměte si toho příšerného vrstvení středového panelu přístrojovky. Celé to auto je bez výtvarného ducha.
Avatar - sargis
18. 1. 2008 13:43
2,4 Ecotec
Kruci, lamem si hlavu nad tym, odkedy je Ecotec motorom Chevroletu... ja viem, globalizacia, Opel predava svoje motory do USA, zrejme :-) Ale Ecotec tohto objemu nikdy nevyrobil..
18. 1. 2008 13:42
Re: HALIBUT
Práve ten zadok je zaujímavý, iný ako bežná produkcia. Ale chcelo by to ešte doladiť ako celok. S tým interiérom sa zhodneme. :-)
Avatar - Dinar
18. 1. 2008 13:08
Re: odvar
To je všechno, na co se zmůžeš? Co nějaká věta k věci nebo, nedej bože, argument? Na to ta tvoje "kedlubna" zřejmě nestačí, co?